10 najlepszych rodzajów mięsa

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
10 najlepszych rodzajów mięsa
Mięso w diecie każdego sportowca jest głównie źródłem białka, toteż pojawia się w wielu posiłkach. Poznaj zawartość białek, tłuszczy i węglowodanów w poszczególnych rodzajach mięsa, dowiedz się o ich charakterystyce i układaj swój jadłospis świadomie. Zbilansowana dieta dopasowana do treningu pozwoli na szybką regenerację i wzrost tkanki mięśniowej. Poznaj 10 najlepszych rodzajów mięsa!

1. Pierś z kurczaka

Kurczak jest zdecydowanie najczęściej i najchętniej wybieranym mięsem. Swoją popularność zawdzięcza łatwości przygotowania i przyswajania. Charakteryzuje się szybką obróbką termiczną – doskonale sprawdza się jako mięso do gotowania, smażenia, duszenia, a także pieczenia. Choć zazwyczaj występuje ze źródłem węglowodanów, jakim jest ryż, sprawdzi się także z ziemniakami, mieszanką warzyw, kaszą, a nawet w sałatce.
Wartość odżywcza w 100g:

białko: 22 g
tłuszcze: 3 g
węglowodany: 0 g
kcal: 121

2. Pierś z indyka

Mięso indyka wybierane jest często jako zamiennik kurczaka. Różni się od niego przede wszystkim zmniejszoną zawartością tłuszczu. Jest to mięso delikatne, dość suche. Doskonale nadaje się do pieczenia. Jego przygotowanie może okazać się nieco bardziej skomplikowane niż ma to miejsce w przypadku piersi z kurczaka, bowiem wymaga bardziej wyrazistego doprawienia.
Wartość odżywcza w 100g:
białko: 24 gt
łuszcze: 1,8 g
węglowodany: 0 g
kcal: 122

3. Chuda wołowina

Czerwone mięso przez lata uważane było za niezdrowe, to którego należy unikać. Tymczasem chuda wołowina jest jedną z lepszych pozycji w jadłospisie każdego, kto buduje masę mięśniową. Przyrządzimy z niej potrawy gotowane, pieczone, a także smażone. Warto urozmaicić nią menu, w którym pojawia się głównie drób. W ten sposób dostarczymy sobie inne aminokwasy, a także kreatynę.
Wartość odżywcza w 100g:

białko: 30 gtłuszcze: 3 g
węglowodany: 0 g
kcal: 175

4. Dziczyzna

Dziczyzna niezwykle często jest pomijana, choć stanowi ważny filar polskiej kuchni. Niezależnie od tego, czy wybierzemy dzika, jelenia, kuropatwę, czy też inne zwierzę żyjące na wolności – mamy pewność, że mięso jest wysokiej jakości. Charakteryzuje się małą zawartością tłuszczu oraz brakiem chemicznych dodatków. Pamiętajmy, by kupować dziczyznę, która została przebadana weterynaryjnie.
Wartość odżywcza w 100g mięsa jelenia:

białko: 24 g
tłuszcze: 2.3 g
węglowodany: 0 g
kcal: 120

5. Łosoś norweski

Jedna z najbardziej cenionych ryb. Źródła omega-3 i omega-6. Niezwykle cenne źródło witamin B, A, D, E. Odznacza się intensywnym, charakterystycznym smakiem. Przy wyborze ryby należy zwrócić uwagę na sposób jej hodowli i połowu. Powinniśmy sięgać po te żyjące na wolności lub z hodowli ekologicznych. W przeciwnym razie narażamy się na nagromadzenie toksyn w rybie hodowanej na zbyt małej powierzchni, w kiepskich warunkach.
Wartość odżywcza w 100g:
białko: 18 g
tłuszcze: 10 g
węglowodany: 0 g
kcal: 180

6. Tuńczyk

Ryba o dość wysokiej zawartości białka, stosowana głównie w sałatkach i posiłkach z ryżem. O wyrazistym smaku. Warto wybierać ryby hodowane w dobrych warunkach, by uniknąć nagromadzenia w nich rtęci.
Wartość odżywcza w 100g:

białko: 24 g
tłuszcze: 3 g
węglowodany: 0 g
kcal: 130
Tuńczyk żołtopłetwy (charakteryzujący się wysoką zawartością białka i niską zawartością tłuszczu w mięsie)
Wartość odżywcza w 100g:
białko: 29 g
tłuszcze: 0.7 g
węglowodany: 0 g
kcal: 110

7. Halibut

Halibut jest rybą o wyrazistym smaku i małej ilości ości, co ucieszy każdego, kto ma dość ich wybierania z talerza. Wybierany przez osoby na redukcji, z uwagi na niską zawartość tłuszczu i dość wysoką zawartość białka.
Wartość odżywcza w 100g:
białko: 21 g
tłuszcze: 2.3 g
węglowodany: 0 g
kcal: 110

8. Tilapia

Ryba zbliżona do okonia, chętnie i często wybierana. Podobnie jak pozostałe ryby i owoce morza – świetny wybór przy zwiększaniu ilości białka w diecie.
Wartość odżywcza w 100g:

białko: 26 g
tłuszcze: 2.5 g
węglowodany: 0 g
kcal: 128

9. Krewetki

Owoce morza, które są znacznie trudniejsze w przyrządzeniu niż pozostałe propozycje. Doskonale komponują się z białym winem. Charakteryzują się delikatnym smakiem, niską zawartością tłuszczu i niską kalorycznością, toteż warto wprowadzić je do menu na redukcję.
Wartość odżywcza w 100g:

białko: 13 g
tłuszcze: 0.8 g
węglowodany: 0 g
kcal: 60

10. Przegrzebki

Mało popularne małże, które cenione są ze względu na wysoką zawartość żelaza, co z pewnością przyda się każdemu trenującemu na siłowni.
Wartość odżywcza w 100g:
białko: 17 g
tłuszcze: 1 g
węglowodany: 2 g
kcal: 88
Jak widać – owoce morza są niezwykle cenione w kulturystycznym świecie. Ryby i wołowina powinny urozmaicić nasz oparty na drobiu jadłospis, bowiem to one dostarczą witamin, jodu, a także minerałów, które ciężko pozyskać w inny sposób, żyjąc w charakterystycznym dla nas klimacie.