Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

10 sposobów jak podnieść poziom testosteronu

  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
10 sposobów jak podnieść poziom testosteronu
Testosteron jest jednym z hormonów płciowych. To on sprawia, że jesteśmy męscy. W momencie kiedy jego poziom jest obniżony, mężczyzna traci pewność siebie, spada jego libido i przebojowość. Większości z nas zależy na tym, aby maksymalnie podnieść poziom tego hormonu w swoim ciele. Stosuje się w tym celu różne metody. W tym artykule poznacie 10 sprawdzonych sposobów, które wspomogą produkcję testosteronu przez wasz organizm.

1. Wykonuj trening siłowy i sprinty

Podczas wykonywania treningu siłowego uwalniane zostają hormony anaboliczne takie jak testosteron oraz hormon wzrostu. W największych ilościach podczas takich ćwiczeń jak przysiady oraz martwe ciągi. Im więcej dźwigasz i im cięższy będzie Twój trening, tym więcej zostanie wydzielonego testosteronu. Podobny efekt można zaobserwować podczas wykonywania sprintów. Powinna to być dla Ciebie ważna informacja, ponieważ jeśli wyjeżdżasz gdzieś i nie masz dostępu do siłowni, aby podtrzymać wysoki poziom testosteronu oraz nie tracić masy mięśniowej wystarczy wykonywać sprinty.

2. Stosuj dietę z niższą podażą węglowodanów i większą zawartością tłuszczów

Optymalnym poziomem tłuszczów w diecie mężczyzny jest 35% kaloryczności dziennej. Udowodniono, że diety niskotłuszczowe przyczyniają się do spadku poziomu testosteronu. Powinniśmy zjadać tłuszcze z różnych źródeł, zarówno te nasycone jak i nienasycone. Dodatkowo należy wzbogacić swoją dietę w warzywa i owoce, które zawierają wiele składników odżywczych wykorzystywanych między innymi do tworzenia enzymów układu odpornościowego.

Kolejną kwestią jest to, aby nie jeść dużych ilości węglowodanów o wysokiej glikemii. Ponieważ wyrzut insuliny sprzyja przekształcaniu się testosteronu w estrogen, a także uwalnianiu się SHBG. SHBG jest globuliną wiążącą wolny testosteron, która sprawia, że nie jesteśmy w stanie wykorzystać go do celów sylwetkowych.

Dostarczaj tłuszcze z owoców morza, oliwy z oliwek, orzechów oraz nasion i jajek. Świetnie sprawdzi się także olej kokosowy i masło klarowane. Jedz zdrowo i pamiętaj, że dieta to 70% Twojego zdrowia.

3. Jedz różne rodzaje mięsa, ze szczególnym uwzględnieniem owoców morza

Człowiek jest mięsożercą i nie ulega to wątpliwości. Dlatego wszyscy, którzy próbują walczyć ze swoją naturą muszą liczyć się z pewnymi konsekwencjami takich decyzji. Niejedzenie mięsa będzie między innymi skutkować obniżeniem poziomu testosteronu. Spowodowane jest to tym, że białka zwierzęce są najlepiej przyswajane przez organizm i mają pełny profil aminokwasowy. Casanova zjadał codziennie rano 10 ostryg. Dlaczego? Ponieważ zawierają one duże ilości cynku, tak samo jak wszystkie owoce morza. Cynk przyczynia się do zwiększenia produkcji testosteronu, a co za tym idzie do podniesienia poziomu libido. Jak wiemy Casanova był jednym z najsłynniejszych uwodzicieli w historii.

Jedz różne rodzaje mięsa, aby dostarczać odpowiednich składników odżywczych do swojego organizmu, a także budulca do hipertrofii włókien mięśniowych.

4. Stosuj medytację lub inne sposoby redukowania stresu

Stres w dzisiejszych czasach jest wszechobecny. Jego zwiększony poziom wpływa na wydzielanie hormonu stresu - kortyzolu oraz na obniżenie poziomu testosteronu. Dlatego warto znaleźć sposób na redukcję negatywnych efektów jego oddziaływania. Ciekawą metodą działającą uspokajająco jest medytacja. Nauka jej może chwile potrwać, jednak daje naprawdę wspaniałe rezultaty. Warto także znaleźć swój „azyl”, sposób na odstresowanie. To może być oglądanie ulubionych filmów, seriali, czytanie książek, słuchanie muzyki, bądź spacer. Jeśli zwracasz się ku medytacji warto na początku dołączyć do grupy medytacyjnej.

5. Ustabilizuj swój rytm okołodobowy

Każdy człowiek jest inny i ma trochę inny zegar biologiczny. Mamy ludzi, którzy są tak zwanymi skowronkami oraz sowami. Jedni powinni wcześniej chodzić spać i wcześniej wstawać, drudzy lepiej czują się siedząc dłużej w nocy i później rozpoczynając swój dzień. Składa się na to kilka rzeczy. m.in. poziom hormonów. Warto więc ustabilizować swój rytm dnia. Jedzenie posiłków o określonych godzinach oraz regularny sen będzie sprzyjał wzrostowi poziomu testosteronu. Badania pokazują, że najsilniejsi jesteśmy między godziną 14:30, a 18 wieczorem. Trening w tych godzinach powinien więc dać najlepsze efekty w postaci wyrzutu hormonów anabolicznych. Unikaj także jedzenia tuż przed snem, ponieważ może to powodować tłumienie testosteronu.

6. Uzupełnij braki cynku

Cynk wykorzystywany jest do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jego niedobory u mężczyzn mogą sprzyjać osłabieniu libido oraz spadku poziomu testosteronu. Suplementacja już 10-15 mg na dobę powinna wyrównać braki i przyczynić się do zwiększonej produkcji testosteronu. Odpowiedni poziom cynku wspomaga także uwalnianie hormonów anabolicznych podczas wysiłku i sprzyja osiąganym efektom.

7. Stosuj magnez

Magnez jest pierwiastkiem, który działa uspokajająco na układ nerwowy. Przyczynia się do lepszej regeneracji fizycznej oraz umysłowej. Dodatkowo, prócz łagodzenia stanów zapalnych, przyczynia się także do optymalnego uwalniania testosteronu po wysiłku. Badania pokazują, że osoby spożywające większe ilości magnezu mają mniej tkanki tłuszczowej i wyższy poziom testosteronu.

8. Stosuj witaminę D

Nasz organizm produkuje witaminę D z promieni słonecznych. Niestety, około 95% społeczeństwa cierpi na jej niedobory. Witamina D została uznana za pro-hormon. Oznacza to, że działa na podobnej zasadzie jak hormony, lecz z chemicznego punktu widzenia nie jest jednym z nich. Wpływa ona korzystnie na hamowanie procesów zamieniania testosteronu na estrogen. Jej optymalna dawka suplementacyjna dla utrzymania jej prawidłowego stężenia w orgiazmie to od 1000UI do 5000UI na dobę.

9. Unikaj Bisfenolu A

Znajdziemy go głównie w tworzywach sztuczny i wyrobach z papieru. Ma on niekorzystny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Nie ma pewności jak dokładnie oddziałuje na poziom testosteronu we krwi. Pewne jest jednak, że nie działa w sposób pożądany. Zalicza się on do substancji zwanych ksenoestrogenami, które naśladują działanie estrogenów w organizmie.

10. Nie spożywaj alkoholu i zadbaj o wątrobę

Spożywanie alkoholu sprzyja nasilaniu procesów przemiany testosteronu w estrogen. Nie bez powodu można usłyszeć, że nadmierne spożywanie napojów wyskokowych może wywoływać impotencję. Dodatkowo alkohol jest jedną z przyczyn gromadzenia się w nadmiarze tłuszczu trzewnego, który uszkadza pracę narządów wewnętrznych, w tym wątroby, która przestaje prawidłowo metabolizować estrogeny. Prowadzi to do zaburzenia równowagi hormonalnej organizmu.

Jedynym alkoholem jaki może przynieść nam jakiekolwiek korzyści, bez skutków ubocznych jest lampka dobrej jakości, wytrawnego, czerwonego wina. Zawiera ono w sobie silny przeciwutleniacz jakim jest resveratrol. Inne alkohole wywołują dodatkowy stres oksydacyjny, który sprzyja otyłości i powstawaniu różnych chorób.

Poziom testosteronu - podsumowanie

Podniesienie poziomu testosteronu będzie bardzo korzystne, szczególnie dla osób aktywnych fizycznie. Główne zalety to:

  • Zwiększone libido
  • Łatwiejsze budowanie mięśni i spalanie tkanki tłuszczowej
  • Pewność siebie i przebojowość
  • Większą ochotę do rywalizacji i agresywność
  • Mocniejszą chęć zwyciężania i osiągania sukcesów