Odżywianie

Jabłczan kreatyny vs. monohydrat kreatyny – która kreatyna jest lepsza?

Co daje kreatyna powinien wiedzieć każdy stały bywalec siłowni. Wspomaga rozbudowę mięśni, ma wpływ na przyrost siły, powoduje także pompę po treningu. Monohydrat kreatyny i jabłczan kreatyny to dwie najpopularniejsze formy suplementu, które są dostępne dla każdego. Poniżej przedstawiamy artykuł "Jabłczan kreatyny vs. monohydrat kreatyny – która kreatyna jest lepsza?".

BCAA – działanie, dawkowanie, skutki uboczne

Aminokwasy rozgałęzione znane też jako BCAA to aminokwasy, które muszą zostać dostarczone do organizmu z zewnątrz. Występujące w suplemencie leucyna, izoleucyna i walina należą do grupy ośmiu aminokwasów egzogennych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Skąd popularność BCAA? Czy naprawdę aminokwasy rozgałęzione mają działanie anaboliczne? Poniżej przedstawiamy artykuł "BCAA – działanie, dawkowanie, skutki uboczne".

Dieta na rzeźbę

Dieta na rzeźbę prędzej, czy później pojawi się w Twoim planie treningowym. To obcięcie kalorii i spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej pozwoli Ci odsłonić wypracowane i wyrzeźbione mięśnie. Jak każdy z etapów ćwiczeniowych, okres redukcji rządzi się swoimi prawami. Dowiedz się, czym jest dieta na rzeźbę!

Cztery właściwości kofeiny, które pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej

Kofeina obecna jest w diecie zdecydowanej większości z nas. Występuje w kawie, kakao, yerba mate, guaranie, a także wielu innych produktach spożywczych. Jest najczęściej i najchętniej wybieranym środkiem pobudzającym. Poznaj cztery właściwości kofeiny, które pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej!

Koncentrat białka serwatkowego – dawkowanie, działanie, skutki uboczne

Koncentrat białka serwatkowego, znany także jako WPC, jest ogólnodostępną formą białka, wybieraną przez zawodników na całym świecie. Stosowany jest do przyrządzania szejków białkowych, stanowi także dodatek do posiłków w ciągu dnia. Co powinieneś wiedzieć o koncentracie białka serwatkowego? Zapraszamy do do lektury poniższego artykułu "Koncentrat białka serwatkowego – dawkowanie, działanie, skutki uboczne".

Gainer – dawkowanie, efekty, skutki uboczne

Gainer to odżywka węglowodanowo-białkowa, która ma pomóc w uzupełnieniu zapotrzebowania na te makroskładniki. Gainer swoje zastosowanie znajduje przede wszystkim podczas budowania masy mięśniowej. Co to jest gainer? Czy warto go brać i na czym polega jego działania? Odpowiedź poznasz poniżej.

Spalacze tłuszczu – jak wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej?

Coraz więcej ludzi dba o swój wygląd chcąc zgubić zbędne kilogramy. Na wstępie należy jednak zaznaczyć, że nie istnieje żadna magiczna kapsułka czy pigułka, który wykona za was pracę. Redukcja tkanki tłuszczowej to powolny proces, wymagający odpowiedniego odżywiania oraz treningu. Spalacze tłuszczu mogą ułatwić tą drogę tylko pod warunkiem, że zostaną prawidłowo zastosowane.

Aminokwasy – rola aminokwasów w funkcjonowaniu organizmu

Aminokwasy to związki chemiczne budujące ludzkie ciało. Pełnią w organizmie kluczową rolę, a bez nich funkcjonowanie komórek byłoby niemożliwe. Czym są aminokwasy? Jaki jest podstawowy podział aminokwasów? Odpowiedź poznasz poniżej.

Witamina D – występowanie i rola w organizmie

Ostatnio wiele się mówi na temat witaminy D i wagi jej suplementacji dla zdrowia człowieka. Przeczytaj jaką rolę pełni witamina D w naszym organizmie, czym grozi Ci jej niedobór oraz kiedy i jak powinno się ją suplementować. W artykule znajdziesz również najlepsze źródła witaminy D w pożywieniu.

Co jeść po treningu?

Posiłek potreningowy zależy przede wszystkim od rodzaju, częstotliwości i intensywności treningu, a także od celów treningowych. Nie bez znaczenia pozostają również wiek, płeć, wzrost, waga oraz stopień aktywności fizycznej ćwiczącego, a zatem czynniki wpływające na jego Całkowitą Przemianę Materii (CPM). Inaczej będzie wyglądał posiłek osoby trenującej do maratonu, inaczej kulturysty w trakcie budowania masy mięśniowej i jeszcze inaczej kobiety w trakcie redukcji. Zatem co jeść po treningu?