Odżywianie

Kreatyna – dawkowanie, działanie, skutki uboczne

Kreatyna jest jednym z najlepiej przebadanych suplementów. Mimo to wciąż istnieją ludzie, którzy mają obawy przed jej stosowaniem. Na szczęście świadomość trenujących rośnie z roku na rok. Umożliwiają to liczne szkolenia dietetyczne i suplementacyjne, branżowa literatura i prasa, portale internetowe, a przede wszystkim chęć zdobycia wiedzy. Poniżej przedstawiamy artykuł "Kreatyna – dawkowanie, działanie, skutki uboczne".

Endomorfik – budowa ciała, cechy i dieta

Endomorfik to jeden z trzech typów budowy ciała warunkowany przez genetykę. Na wygląd ciała mają jednak wpływ również dieta i ruch, które odpowiednio dobrane mogą znacznie poprawić jego wygląd. Endomorfik typem budowy ciała, który może mieć większą tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej, jednak osiągnięcie sportowej sylwetki w tym przypadku nie jest niemożliwe. Poniżej przedstawiamy artykuł "Endomorfik – budowa ciała, cechy i dieta".

Mezomorfik – cechy i dieta

Wygląd ciała warunkowany jest nawykami żywieniowymi i aktywnością fizyczną. Istotną rolę odgrywa również genetyka, dlatego wyodrębnione zostały trzy typy budowy ciała różniące się między sobą budową kośćca, rozłożeniem mięśni i tkanki tłuszczowej. Mowa tu o typach takich jak ektomorfik, endomorfik i mezomorfik. Najkorzystniejszym z punktu widzenia sportu jest ten ostatni typ. Poznaj artykuł "Mezomorfik - cechy i dieta".

Ektomorfik – cechy i dieta

Ze względu na genetykę wyróżnia się trzy podstawowe typy budowy sylwetki: ektomorfik, endomorfik i mezomorfik. Wymienione somatypy różnią się między sobą nie tylko budową ciała, ale również dietą i treningiem, które przynoszą zadowalający efekt. Poniższy tekst skupia się na omówieniu cech i diety ektomorfika.

Dieta redukcyjna – jak ułożyć dietę redukcyjną?

Po wielu miesiącach nabierania masy lub zaczynając treningi z niechcianą tkanką tłuszczową, przyszedł czas na zastosowanie diety redukcyjnej. Ze względu na to, że dieta to aż 70 procent sukcesu, należy poświęcić jej bardzo dużo uwagi, aby osiągnąć upragniony efekt. Źle dostosowana dieta redukcyjna może nie przynieść upragnionego efektu i zdemotywować do dalszego działania.

Glutamina – działanie, dawkowanie, opinie

Glutamina to aminokwas, który zawarty jest w wielu suplementach diety dostępnych na rynku. Występuje w formie czystej glutaminy lub jako dodatek do kompleksu aminokwasów, przedtreningówek oraz gainerów. Umieszczenie jej w tak szerokiej gamie produktów oznacza, że odgrywa ona bardzo ważną rolę dla osób aktywnych fizycznie. Jaki wpływ na mięśnie i jakość treningu ma glutamina?

Tłuszcze – rola lipidów w diecie

W prawidłowo zbilansowanej diecie istotna jest prawidłowa proporcja poszczególnych składników. Węglowodany, białka i tłuszcze są równie ważne dla organizmu, dlatego nie należy eliminować z diety żadnego z nich. Tłuszcze stanowią częściej rezerwę energetyczną, po którą organizm sięga w przypadku braku łatwo dostępnej energii z węglowodanów. Poniżej przedstawiamy artykuł "Tłuszcze - rola lipidów w diecie"!

Kwasy omega-3 – rola i znaczenie w diecie

By organizm funkcjonował prawidłowo, w naszej diecie powinny znaleźć się tłuszcze. Wykorzystywane są do syntezy hormonów steroidowych, a także stanowią źródło energii, ponieważ 1 g tłuszczu dostarcza, aż 9 kcal. Mając do wyboru tłuszcze roślinne i zwierzęce mówi się, że korzystniejsze dla zdrowia są tłuszcze roślinne, zawierające między innymi kwasy omega-3. W tym artykule poznacie rodzaje kwasów omega -3 oraz jakie zalety niesie za sobą ich stosowanie.

Dieta bezglutenowa – podstawowe założenia i efekty

Dieta bezglutenowa stała się bardzo popularną metodą mającą na celu nie tylko redukcję masy ciała, ale również zachowanie ogólnego zdrowia całego organizmu. W świecie mediów aż „huczy” od nowinek dotyczących tego sposobu żywienia. Czy słusznie? W poniższym artykuły zostaną przedstawione podstawowe założenia diety bezglutenowej, a także jej dobroczynne efekty na ludzki organizm.

Węglowodany – rola węglowodanów w diecie

Węglowodany stanowią bardzo ważny składnik zbilansowanej diety. Chociaż ostatnimi czasy modne stają się diety obniżające ich spożycie, to jego całkowita eliminacja ma niekorzystny wpływ na organizm. Dieta powinna być urozmaicona i bogata w węglowodany, tłuszcze i białko, jednak spośród tych składników pokarmowych to węglowodany stanowią główne źródło łatwo dostępnej energii.