Odżywianie

4 produkty podnoszące potencję

Codzienna praca i stres często prowadzą do tego, że nie zawsze mamy ochotę na łóżkowe zabawy. Na zmęczenie i problemy zdrowotne możne pomóc odpowiednia dieta. Można też do niej włączyć produkty korzystnie wpływające na męską potencję

Zasmakuj w batatach

Bataty czyli inaczej słodkie ziemniaki to bardzo odżywcze warzywa, które warto spróbować włączyć do swojej diety. Mogą one stać się doskonałym zamiennikiem zwykłych ziemniaków bądź innych produktów węglowodanowych takich jak kasza, ryż czy makaron.

Jedz jabłka na zdrowie!

Moda na jabłka w ostatnim czasie, związana z zawirowaniami politycznymi, doprowadziła do spożywania przez nas większej ilości tych owoców. Świetnie się składa, bo oprócz wspierania polskich sadowników wspieramy dzięki temu także swój organizm!

To warto poznać: olej z wiesiołka

Tłuszcze są niezbędnym składnikiem naszej diety, ale oprócz ilości, którą powinniśmy spożywać, warto też zwracać uwagę na ich jakość. Tłuszcze roślinne takie jak oliwa z oliwek czy olej rzepakowy są ogólnie znane i zdrowe, ale warto też poznać inny olej – olej z wiesiołka, który ma dużo więcej pozytywnych właściwości.

Piwo – czy warto je pić?

Przy pięknej, letniej pogodzie ciężko wyobrazić sobie wieczór lub spotkanie grillowe bez zimnego piwa. Jedni piją je dla smaku, inni dla towarzystwa. Niektórzy upatrują w nim także zdrowotne właściwości. Czy mają rację?

Jak zdrowo grillować?

Okres wakacji to czas, kiedy chętnie urozmaicamy naszą dietę potrawami z grilla. Jeżeli będziemy postępować prawidłowo i wybierać odpowiednie produkty, to takie dania można uznać za zdrowe i pełnowartościowe posiłki.

5 produktów sprzyjających odwodnieniu

Odpowiednie nawodnienie jest kluczowym elementem dla sportowca, szczególnie latem, kiedy temperatura i wilgotność powietrza mogą być wyższe. Utrata nawet niewielkich ilości wody z organizmu może powodować obniżenie wydolności i skutkować gorszymi wynikamy sportowymi. Prócz odpowiedniego nawodnienia warto przeciwdziałać też szybszemu odwodnieniu, które może mieć miejsce po spożyciu niektórych produktów.

Tych tłuszczów nie jedz!

Tłuszcze należą do podstawowych składników odżywczych naszego organizmu, jednak ich spożycie w naszej diecie powinno być kontrolowane. I nie chodzi tylko o to, aby zwracać uwagę na ich ilość. Istotna, a może nawet ważniejsza, jest jakość spożywanych przez nas tłuszczów.

Pij podczas treningu – ale co?

Znakomita większość konsumentów nie gustuje w „czystej wodzie”, dlatego często pije jej za mało. Uczucie pragnienia także jest ustalone przez geny. Jednak odpowiednia nawodnienie komórek musi być, mimo, iż organizm nie daje znaków z tej okazji.

Posiłek przed treningiem

Odpowiednio skomponowany posiłek przed podjęciem aktywności fizycznej daje nam energię i zapobiega pojawieniu się denerwującego uczucia głodu. Skład posiłku uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i preferencji.