16 najgorszych potraw podczas redukcji

16 najgorszych potraw podczas redukcji
Najgorsze potrawy podczas redukcji mogą okazać się całkiem pożądane w trakcie budowania masy mięśniowej. Jednak jeśli stawiamy na cięcie kalorii, powinniśmy zwrócić uwagę na każdy z aspektów posiłku – kaloryczność, rozkład makroelementów, a także szeroko pojęte zdrowie. W końcu chcemy nie tylko schudnąć, ale utrzymać ciało w dobrej kondycji, bez uszczerbku na zdrowiu. Poznaj listę 16 najgorszych potraw podczas redukcji.

1. Płatki śniadaniowe

Z pewnością zadajesz sobie pytanie czego nie jeść, żeby schudnąć. Zapomnij o płatkach śniadaniowych! Niestety, płatki śniadaniowe to w większości ogromne ilości cukrów, a w przypadku zbitych, chrupiących kuleczek także tłuszczu. Zamiast zmagać się z wyrzutami insuliny i ogromną kalorycznością, postaw na posiłek z płatków owsianych ze świeżymi owocami i miodem.

2. Smoothie

Czy wiesz co jeść, aby ważyć mniej? Zrezygnuj ze smoothie na mieście! Sięgając po smoothie w barze szybkiej obsługi, weź pod uwagę, że bazę produktu stanowią tutaj lody bądź dosładzany jogurt owocowy. Zdecydowanie zdrowiej będzie samodzielnie przyrządzić koktajl na bazie mleka bądź jogurtu naturalnego.

3. Jogurty z kawałkami owoców

Co zrobić, aby szybko stracić na wadze? Nie kupuj jogurtów z kawałkami owoców! Z samego faktu, że wartościowego owocu w nich nie znajdziemy – nie warto ich kupować. Niestety to tylko wierzchołek góry lodowej. W składzie większości jogurtów owocowych znajdziemy cukier i syrop glukozowo – fruktozowy oraz wszelkiego rodzaju barwniki.

4. Ciemne pieczywo

Jak się odżywiać, aby ważyć mniej? Odróżniaj pieczywo pełnoziarniste od ciemnego słodzonego karmelem. Redukcja zawsze wiąże się z zamianą produktów pszennych na pełnoziarniste, ale czy na pewno? Nie każde ciemne pieczywo jest pełnoziarniste. Wiele marketowych bułek, czy chlebów (zwłaszcza w niskiej cenie), jest barwionych – w najlepszym wypadku karmelem. Zanim zdecydujesz się na zakup, powinieneś sprawdzić skład i ocenić, czy nie masz do czynienia jedynie z imitacją pełnoziarnistego pieczywa.

5. „Zdrowe” batony

Czego unikać, aby schudnąć? „Zdrowych batonów”! Występujące pod etykietami batonów energetycznych bądź proteinowych, reklamowane jako zdrowe, okazują się bombą kaloryczną z dużą ilością tłuszczu, przy stosunkowo niewielkiej ilości reklamowanego białka. Zanim po nie sięgniesz – zobacz skład i przemyśl, czy potrzebujesz tego batonika, będąc na redukcji.

6. Masło orzechowe

Czy masło orzechowe znajduje się na liście produktów dozwolonych dla osób odchudzających się? Raczej w niewielkich ilościach ze względu na jego kaloryczność. Jednakże jeśli się już na nie zdecydujesz, zwróć uwagę na skład. Tańsze produkty często zawierają niezdrowy tłuszcz palmowy, dużo węglowodanów prostych i soli.

7. Wędliny

Czy mogę sięgać po wędlinę, myśląc o odchudzaniu? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo zależne jest to od jakości wędliny. Tu problem jest ogromny, zarówno wśród wędlin pakowanych, jak i tych leżących w ladzie. W przypadku pierwszych borykamy się z dużą ilością soli i konserwantów, a w przypadku drugich zazwyczaj nie mamy dostępu do składu. Czytaj skład, wybierz mniejsze zło, a najlepiej sprawdzonego lokalnego sprzedawcę.

8. Margaryna

Czy zamiana masła na margarynę jest dobrym rozwiązaniem dla osoby przebywającej na diecie? Wielu wybiera ją zamiast masła jako zdrowszą opcję. Tymczasem od odkładających się w naczyniach krwionośnych tłuszczy trans, rozsądniej będzie wybrać zwykłe masło.

9. Ser żółty

Czy można jeść bezkarnie ser żółty, będąc na diecie? Jest to bogate źródło białka i wapnia, ale tłuszczu jest tam równie wiele. Na redukcji warto uważać na sery żółte i pleśniowe, dokładnie licząc ich spożytą ilość.

10. Sałatka

Ogólnie przyjęło się, że sałatka jest fit. Ale czy każda? Czy można po nią sięgać, odchudzając się? Zazwyczaj okraszona jest wybornym sosikiem, który wielokrotnie przekracza kaloryczność wszystkich warzyw, jakie w niej występują. Najlepiej przygotuj ją własnoręcznie w domu, bazując na sałacie lodowej piersi z kurczaka, awokado, pomidorach, pestkach dyni lub słonecznika. Po wierzchu lekko spryskaj oliwą i gotowe.

11. Sosy

Jaka jest prawidłowa dieta, aby schudnąć? Czy sos mieści się w jej ramach? Ukochane przez wszystkich sosy, nie powinny się pojawiać w jadłospisie osób będących na redukcji. Większość robiona jest na bazie majonezu – w tym popularny sos czosnkowy. Jeśli trudno nam zrezygnować z sosu, przyrządźmy wersję odchudzoną w domu z użyciem jogurtu greckiego i jogurtu naturalnego.

12. Lukier

Czy myśląc o płaskim brzuchu możemy sobie pozwolić na grzech typu ciastko z lukrem? Zdawać by się mogło, że wygląda niewinnie na ciastku. Tymczasem połączenie białego cukru i tłuszczu np. masła, jest kiepskim pomysłem.

13. Kurczak w panierce

Jakie są najgorsze potrawy podczas redukcji? Powszechnie znany jako podstawowe źródło białka – kurczak. Ten na obiad i ten w sałatce. Jeśli jest panierowany – zapomnij. Bułka tarta wchłonie tłuszcz znajdujący się na patelni, wykluczając kurczaka z listy dobrych potraw na redukcję.

14. Sałatka Colesław

Czy sałatka colesław jest dopuszczalną potrawą dla osoby redukującej tkankę tłuszczową? Niestety nie, bo oryginalna wersja zrobiona jest z solidną porcją majonezu i nie może równać się z surówką ze świeżych warzyw bez dodatków sosów.

15. Śmietanka do kawy

Czy śmietanka do kawy nie stanie na drodze ku mojej wymarzonej sylwetce? Może i ładnie wygląda, może dobrze smakuje, ale wraz z nią dostarczymy sobie cukru z tłuszczem, które niczego nie wniosą do jadłospisu. Już lepiej dolej sobie chudego mleka.

16. Zielony koktajl

Czy zielony koktajl to dobry pomysł posiłku dla osoby na redukcji? Niestety nie każde zielone jest zdrowe. Jeśli przyrządzisz go samodzielnie – z banana, redukującego posmak szpinaku, czy jarmużu – wszystko jest w porządku. Możesz nawet pokusić się o dodanie miodu! Jedząc na mieście, licz się z tym, że zielony koktajl ma w sobie ogromną ilość cukru, a jego bazę stanowi niejednokrotnie słodzony jogurt.
Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Bądź pierwszy i podziel się swoją opinią!
Komentowanie w artykułach jest dostępne tylko dla użytkowników serwisu.
Zaloguj się aby dodać komentarz.

Profesjonalne
plany dietowo-treningowe

tylko krok dzieli Cię od wymarzonej sylwetki!

poprawa kondycji i samopoczucia

opieka trenerów i dietetyków

monitoring postępów