Odżywianie

Wszystkiemu winny gluten?

Dieta bezglutenowa to w ostatnim czasie zdecydowanie numer jeden jeśli chodzi o tematykę odżywiania. Non stop pojawiają się informację o kolejnych celebrytach korzystających z dobrodziejstw diety pozbawionej glutenu. Jeśli jednak głębiej zastanowić by się nad tym tematem, można odnieść wrażenie, że gluten padł ofiarą kolejnej mody żywieniowej. Wcześniej podobne kontrowersje dotyczyły m.in. szkodliwości masła, czy mleka. Teraz przyszła pora na gluten. O ile jego wyeliminowanie przez osoby chore na celiakię i osoby u których wywołuje on alergię jest konieczne, to w przypadku tych którzy nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do jego spożywania budzi to już spore wątpliwości.

5 zdrowych źródeł węglowodanów

Węglowodany stanowią główne źródło energii potrzebnej do codziennego funkcjonowania oraz wysiłku. Najlepsze dla naszego organizmu są węglowodany złożone, z których energia do działania starcza nam na dłużej. Idealnymi produktami są jednak te, które prócz węglowodanów zawierają też inne cenne składniki.

Wysoka aktywność fizyczna zwiększa spożycie alkoholu

Naukowcy odkryli, że ludzie aktywni fizycznie, a zwłaszcza kobiety piją więcej alkoholu niż osoby, którym wysiłek jest obcy. Nie wiadomo jednak do końca dlaczego tak jest i czy założenie to jest słuszne, bo może to pijący alkohol trenują więcej, a nie odwrotnie.

5 witamin dla potreningowej regeneracji

Podczas ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych, na skutek przeciążeń, dochodzi do mikro uszkodzeń włókien mięśniowych. Nie jest to zjawisko groźne, jednak włókna te muszę się zregenerować. Podaż odpowiednich witamin może wspomóc ten proces, a także zmniejszyć towarzyszące dolegliwości bólowe.

Jak jeść przed maratonem?

Bieganie staje się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Wiele osób, oprócz biegania rekreacyjnego, stara się także rywalizować w organizowanych biegach na różnych dystansach. Warto pamiętać, że aby być dobrze przygotowanym do startów ważna jest odpowiednia dieta.

Błonnik może być szkodliwy

Kolorowa prasa, telewizja oraz fora internetowe dostarczają mnóstwo informacji mówiących o pozytywnym oddziaływaniu błonnika pokarmowego na organizm. Rzadko wspomina się natomiast o negatywnych skutkach spożycia zbyt dużej jego ilości.

Dlaczego sód jest ważny dla sportowca?

Na pewno już wiesz, że w trakcie intensywnego wysiłku należy się napić, aby uzupełnić utracone z potem płyny. Jednak z potem nie traci się tylko samej wody, ale również cenne mikroelementy, w tym sód, który również należy uzupełnić, aby przywrócić równowagę elektrolitową w organizmie. Pomagać w tym mogą sportowe napoje, ale nie tylko.

Przegląd suplementów wspierających stawy

Problemy ze stawami mogą dotyczyć zarówno sportowców jak i ludzi nie uprawiających wyczynowo żadnej dyscypliny. Dla jednych i drugich jest to bolesne i uciążliwe. Wśród dużej ilość suplementów swoje miejsce mają także preparaty wspierające stawy. Czy ich spożywanie rzeczywiście może pomóc?

Zwiększ efektywność treningów dzięki BCAA

Suplementy BCAA są bardzo popularne i często korzystają z nich osoby trenujące zarówno zawodowo jak i amatorsko. Szczególne chętnie sięgają po nie osoby którym zależy na przyroście masy mięśniowej. Ale czym właściwie jest BCAA? Jakie efekty daje suplementacja? Kiedy po nie sięgać? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Kazeina czy serwatka?

Wybór rodzaju białka jest na pewno jednym z trudniejszych przy podejmowaniu decyzji o suplementacji. Nie pomaga znaczna ilość firm na rynku, które reklamują coraz to nowsze specyfiki. Wybrać białko kazeinowe czy też serwatkowe? Sprawdź jaka jest między nimi różnica i kiedy które warto stosować.