Odżywianie

Ćwicz i jedz rozsądnie!

Staram się ćwiczyć regularnie. Niestety ze względu na brak czasu nie potrafię dopasować posiłków do swoich ćwiczeń. Mam dwa pytania z tym związane: Co zrobić, jeśli biegam od razu po wstaniu z łóżka i nie mam czasu wcześniej nic zjeść? Jak postępować, w momencie wieczornych ćwiczeń, kiedy w niedługim czasie po nich kładę się spać? Dodam, że moim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, przy maksymalnym zachowaniu mięśni. Pozdrawiam, Marek

Mroźny wieczór? Tylko z imbirem i cynamonem!

Imbir i cynamon to para przypraw, które kojarzą nam się z ciepłem i ogniskiem rodzinnym. Nic dziwnego, że przypominamy sobie o nich najczęściej, kiedy za oknem pada śnieg, a mróz zostawia na szybach malownicze obrazki. Warto dowiedzieć się, co w sobie kryją te znane przyprawy.

Jakie suplementy rzeczywiście warto przyjmować?

Rynek suplementów jest bardzo szeroki, a mnogość producentów i różnych substancji może Cię przyprawić o ból głowy. Nie da się przyjmować wszystkich dostępnych środków – nie jest to nawet wskazane, ale w dążeniu do idealnej sylwetki czy muskulatury jesteś w stanie zrobić prawie wszystko. Brzmi znajomo? Z pomocą przyjdzie stanowisko Centralnego Ośrodka Medycyny Sportowej na temat suplementów diety, które warto stosować uprawiając sport i tych, których spożywanie nie ma sensu.

Mięso czy nabiał – które białko lepsze?

Zarówno mięso jak i nabiał to popularne źródło białka w diecie większości ludzi. Sportowcy są grupą, która przywiązuje do tego składnika szczególnie dużą wagę. Które białko jest zatem najlepszego dla osób aktywnych fizycznie i czy w ogóle można to jednoznacznie rozstrzygnąć?

Przegląd napojów energetyzujących

Na pewno nie jednemu z nas zdarzyło się pić w czasie zmęczenia napoje energetyzujące, popularnie zwane energetykami, z nadzieją, że dzięki nim będziemy mniej senni i bardziej skupieni. Można je dostać praktycznie w każdym sklepie, ich wybór jest bardzo duży, a często są one reklamowane nawet przez sportowców. Czy jednak powinniśmy je spożywać? Sprawdźmy co się znajduje w najpopularniejszych napojach.

Ryzykowny karagen

Karagen (E 407) to naturalny dodatek do żywności. Jego liczne funkcje pozwalają na wykorzystywanie go w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i kosmetycznym. Substancja oficjalnie uznana za bezpieczną. Spędza jednak sen z powiek wielu naukowcom donoszącym o jej rakotwórczym działaniu. Czy my, konsumenci musimy obawiać się o nasze zdrowie i życie spożywając go codziennie w naszej diecie?

Co warto wiedzieć o karpiu?

Karp – symbol wigilijnego stołu. Okazuje się, że to nie tylko tradycja i przyzwyczajenie. Ryba ta bowiem jest źródłem wielu wartościowych składników. Wbrew krążącym plotkom bez wahania można polecić go zarówno osobom odchudzającym się, jak i aktywnym fizycznie.

Zdrowotne właściwości miodu manuka

Miodem, który zyskał popularność w ostatnich czasach jest miód manuka o udowodnionych pozytywnych właściwościach zdrowotnych. Warto dowiedzieć się więcej na jego temat i poznać jego możliwości.

Ser biały – idealny dla sportowca

Ser biały to ulubieniec zwłaszcza sportowców oraz osób odchudzających się i dbających o linię. Nic dziwnego, z jego pomocą możemy przygotować ciekawe, wysokobiałkowe posiłki idealne zarówno przed, jak i po treningu.

Cała prawda o witaminie C

Witamina C to jedna z najbardziej znanych witamin. Sięgamy po nią, aby się wzmocnić, pokonać chorobę, oczyścić organizm. Czy rzeczywiście preparaty, które można znaleźć na aptecznych półkach są godne zaufania?