Odżywianie

Czy surowe mięso można bezpiecznie jeść?

Jedzenie surowego mięsa wiąże się z ryzykiem. Chwila przyjemności może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu, niekiedy również i życiu. Wielbiciele tatara czy carpaccio jednak twierdzą, że smak tych dań warty jest takiego ryzyka. Czy rzeczywiście musimy obawiać się surowego mięsa?

Czy wiesz, że odżywka to też kalorie?

Wielu sportowców na pewno wie, że spożywając suplementy w postaci odżywek białkowych, gainerów czy węglowodanów dostarcza do organizmu dodatkowe kalorie. Nie wszyscy jednak mogą zdawać sobie z tego sprawę, a sytuacja ta może mieć znaczący wpływ na rezultaty naszych wysiłków.

Drób, wołowina czy wieprzowina? – jakie mięso wybrać

Wszyscy sportowcy wiedzą, że do budowy mięsni potrzebna jest odpowiednia podaż białka, które zawiera niezbędne aminokwasy. Białko takie nie występuje jednak tylko i wyłącznie w białkowej odżywce, ale także w konwencjonalnym pożywieniu, a bardzo dobrym jego źródłem jest mięso. W mięsie jakiego pochodzenia jest go najwięcej i jakie inne składniki odżywcze możemy w nim znaleźć przeczytasz w poniższym artykule.

Na czym polega dieta TNT?

Być może spotkałeś się kiedyś z pojęciem diety TNT, ale nie bardzo wiesz co to za dieta i o co w niej chodzi. Przeczytaj poniższy artykuł a dowiesz się więcej na temat diety, która ma na celu jednoczesne spalanie tłuszczu i rozbudowę mięśni.

Sportowiec na bezmięsnej diecie

Wbrew wielu stereotypom osiąganie dobrych wyników sportowych przez osoby będące wegetarianami jest możliwe. Tyczy się to osób uprawiających sporty siłowe. Muszą one jednak zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę, by uniknąć niedoborów składników odżywczych. Czasem konieczna jest również suplementacja.

Co zjeść po treningu?

Skończyłeś trening i chętnie coś byś przekąsił. Zastanawiasz się, co możesz zjeść, aby nie zmarnować wysiłku włożonego podczas ćwiczeń. Ponadto wiesz, że dobra regeneracja zależy nie tylko od zafundowania organizmowi wypoczynku, ale i od dostarczenia mu właściwych składników odżywczych. Sprawdź, co powinieneś wybrać.

5 prostych przekąsek białkowo-węglowodanowych

Czasami nie mamy czasu na to, aby zjeść zdrowy, pełnowartościowy posiłek i sięgamy po przypadkowe rzeczy. Jeżeli staramy się przestrzegać diety to jest to duży błąd. Nie musi tak jednak być zawsze – dostępnych jest wiele łatwo dostępnych i gotowych produktów, które mogą stać się dobrą białkową lub węglowodanową przekąską, ratującą nas w podbramkowej sytuacji.

Zdrowotne właściwości kwasów omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 odgrywają bardzo ważną rolę w naszym organizmie, a ich odpowiednia podaż jest szczególnie ważna. Wspierają one nasz system immunologiczny, dzięki czemu sprawniej odpiera on ataki bakterii i wirusów. W okresie przeziębień zadbaj o to, aby nie zabrakło ich w Twojej diecie.

Przyspiesz leczenie kontuzji

Chyba każdej osobie aktywnej fizycznie przytrafiły się mniej lub bardziej poważne kontuzje. Potrafią one na długi okres ograniczyć, a czasem nawet uniemożliwić treningi. Powrót do pełnej sprawności wymaga cierpliwości i czasu, możemy jednak wspomóc organizm odpowiednią dietą.

Przyspiesz budowę mięśni dzięki diecie

Wiele osób myśli, że w przypadku budowania masy mięśniowej ważne są przede wszystkim ćwiczenia oraz spożywanie odpowiednich odżywek. Nie należy jednak zapominać o tym, że duży wpływ na to ma także dieta, dlatego warto o nią zadbać, bez względu na to czy zależy nam na schudnięciu czy nabraniu masy.