Odżywianie

Drób, wołowina czy wieprzowina? – jakie mięso wybrać

Wszyscy sportowcy wiedzą, że do budowy mięsni potrzebna jest odpowiednia podaż białka, które zawiera niezbędne aminokwasy. Białko takie nie występuje jednak tylko i wyłącznie w białkowej odżywce, ale także w konwencjonalnym pożywieniu, a bardzo dobrym jego źródłem jest mięso. W mięsie jakiego pochodzenia jest go najwięcej i jakie inne składniki odżywcze możemy w nim znaleźć przeczytasz w poniższym artykule.

Na czym polega dieta TNT?

Być może spotkałeś się kiedyś z pojęciem diety TNT, ale nie bardzo wiesz co to za dieta i o co w niej chodzi. Przeczytaj poniższy artykuł a dowiesz się więcej na temat diety, która ma na celu jednoczesne spalanie tłuszczu i rozbudowę mięśni.

Sportowiec na bezmięsnej diecie

Wbrew wielu stereotypom osiąganie dobrych wyników sportowych przez osoby będące wegetarianami jest możliwe. Tyczy się to osób uprawiających sporty siłowe. Muszą one jednak zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę, by uniknąć niedoborów składników odżywczych. Czasem konieczna jest również suplementacja.

Co zjeść po treningu?

Skończyłeś trening i chętnie coś byś przekąsił. Zastanawiasz się, co możesz zjeść, aby nie zmarnować wysiłku włożonego podczas ćwiczeń. Ponadto wiesz, że dobra regeneracja zależy nie tylko od zafundowania organizmowi wypoczynku, ale i od dostarczenia mu właściwych składników odżywczych. Sprawdź, co powinieneś wybrać.

5 prostych przekąsek białkowo-węglowodanowych

Czasami nie mamy czasu na to, aby zjeść zdrowy, pełnowartościowy posiłek i sięgamy po przypadkowe rzeczy. Jeżeli staramy się przestrzegać diety to jest to duży błąd. Nie musi tak jednak być zawsze – dostępnych jest wiele łatwo dostępnych i gotowych produktów, które mogą stać się dobrą białkową lub węglowodanową przekąską, ratującą nas w podbramkowej sytuacji.

Zdrowotne właściwości kwasów omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 odgrywają bardzo ważną rolę w naszym organizmie, a ich odpowiednia podaż jest szczególnie ważna. Wspierają one nasz system immunologiczny, dzięki czemu sprawniej odpiera on ataki bakterii i wirusów. W okresie przeziębień zadbaj o to, aby nie zabrakło ich w Twojej diecie.

Przyspiesz leczenie kontuzji

Chyba każdej osobie aktywnej fizycznie przytrafiły się mniej lub bardziej poważne kontuzje. Potrafią one na długi okres ograniczyć, a czasem nawet uniemożliwić treningi. Powrót do pełnej sprawności wymaga cierpliwości i czasu, możemy jednak wspomóc organizm odpowiednią dietą.

Przyspiesz budowę mięśni dzięki diecie

Wiele osób myśli, że w przypadku budowania masy mięśniowej ważne są przede wszystkim ćwiczenia oraz spożywanie odpowiednich odżywek. Nie należy jednak zapominać o tym, że duży wpływ na to ma także dieta, dlatego warto o nią zadbać, bez względu na to czy zależy nam na schudnięciu czy nabraniu masy.

Zmniejsz ryzyko przetrenowania

Osoby regularnie uprawiające sport są na ogół bardzo ambitne i konsekwentnie dążą do wytyczonych celów. Zdarza się jednak, że mimo starannie przeprowadzonych treningów osiągane wyniki nie są satysfakcjonujące, a wręcz przeciwnie - forma idzie w dół. Często dzieje się tak za sprawą przetrenowania.

Zrób to sam – pożywna i zdrowa kanapka

Praktycznie każdego dnia przygotowujemy i spożywamy posiłek popularnie nazywany kanapką. Żeby zatem się nie znudzić warto wprowadzić nieco więcej urozmaicenia, gdyż kanapki wcale nie muszą być zwykłe i monotonne. Sprawdź, z jakich składników możesz przygotować smaczne, a zarazem zdrowie kanapki, które dadzą Ci dużo energii i przyjemności z ich spożywania.