Odżywianie

Zmniejsz ryzyko przetrenowania

Osoby regularnie uprawiające sport są na ogół bardzo ambitne i konsekwentnie dążą do wytyczonych celów. Zdarza się jednak, że mimo starannie przeprowadzonych treningów osiągane wyniki nie są satysfakcjonujące, a wręcz przeciwnie - forma idzie w dół. Często dzieje się tak za sprawą przetrenowania.

Zrób to sam – pożywna i zdrowa kanapka

Praktycznie każdego dnia przygotowujemy i spożywamy posiłek popularnie nazywany kanapką. Żeby zatem się nie znudzić warto wprowadzić nieco więcej urozmaicenia, gdyż kanapki wcale nie muszą być zwykłe i monotonne. Sprawdź, z jakich składników możesz przygotować smaczne, a zarazem zdrowie kanapki, które dadzą Ci dużo energii i przyjemności z ich spożywania.

Wpływ alkoholu na efektywność treningu

Wśród osób ćwiczących, można znaleźć bardzo skraje opinie na temat wpływu alkoholu na efektywność treningu. Jedni nie potrafią, bądź nie chcą sobie go odmówić twierdząc, że wszystko spalą na siłowni i nie odbije się to na ich formie i sylwetce. Inni z kolei całkowicie z niego rezygnują. Nie brakuje przy tym nawet takich opinii, że jedno wypite piwo może zniweczyć całotygodniowy wysiłek na siłowni.

Przeciwutleniacze dla sportowca

Zarówno jednorazowy wysiłek, jak i regularny trening fizyczny mogą spowodować stres oksydacyjny. Jego skutki są szkodliwe dla organizmu i mogą przyczynić się do obniżenia zdolności wysiłkowej. W tej sytuacji z pomocą przyjdą przeciwutleniacze.

Poziom tłuszczu w organizmie sportowca

Skład i proporcje ciała są jednymi z ważniejszych parametrów mających wpływ na osiągane w sporcie wyniki. Dlatego osoby trenujące przykładają wielką wagę nie tyle do ogólnej masy ciała, jak do masy tłuszczowej i mięśniowej. Każdy zbędny kilogram tłuszczu może bowiem zaważyć na wynikach.

Jak naturalnie zwiększyć poziom testosteronu?

Testosteron kojarzony jest głównie z siłą i męskością, dlatego też mężczyźni dążą do tego, aby jego poziom był odpowiednio wysoki. Nie można jednak przesadzić, ponieważ za duża ilość testosteronu nie jest korzystna dla zdrowia i może zwiększać ryzyko zapadalności na pewne choroby.

Sód i potas – dwa najważniejsze elektrolity

Sód i potas to dwa pierwiastki, których odpowiedni bilans jest bardzo ważny dla zachowania prawidłowej równowagi wodno-elektrolitowej. Ich nieprawidłowe stężenia w naszym organizmie mogą prowadzić do pogorszenia się wyników sportowych oraz ogólnego złego samopoczucia. Warto wiedzieć jak temu zapobiec.

8 prostych rad, które pomogą Ci schudnąć

Naukowcy szacują, że w ciągu dnia można podejmować nawet 200 decyzji dotyczących kwestii związanych z odżywieniem. Daje to bardzo dużo szans, które można dobrze wykorzystać i obrócić na naszą korzyść. Oto 8 prostych i szybkich porad, które mogą wpłynąć pozytywnie na utratę zbędnych kilogramów.

Likopen – cudowny „lek” dla każdego

Kiedyś nazwę tego związku znały jedynie osoby zawodowo związane z żywnością. Odkąd jednak wykazano, że likopen korzystnie wpływa na zdrowie, na rynku zaczęły pojawiać się suplementy diety z jego udziałem oraz cieszące się coraz większą popularnością napoje likopenowe. Dziś o substancji tej mało kto nie słyszał.

Węglowodany a regeneracja potreningowa

Węglowodany złożone powinny być podstawą diety i co do tego nie ma wątpliwości. Jednak po intensywnym, długotrwałym wysiłku najistotniejsze jest, by jak najszybciej zregenerować mięśnie i przygotować je do kolejnego treningu. Dlatego należy zadbać o to, by w jak najkrótszym czasie dostarczyć do organizmu substratów potrzebnych do syntezy glikogenu. Tutaj swoją rolę odegrać mogą węglowodany proste.