Odżywianie

Co jeść zamiast cukru?

Sacharoza, czyli cukier, to najczęściej stosowana substancja słodząca. Choć jest pochodzenia naturalnego, nie dostarcza wartości odżywczych. Spożywanie cukrów prowadzi do wielu chorób - w tym otyłości. Coraz częściej stosuje się inne substancje słodzące. Są to związki stosowane do nadania środkom spożywczym słodkiego smaku. Co w takim razie jeść zamiast cukru? Czym słodzić swoje posiłki i napoje?

Najlepsze produkty pochodzenia zwierzęcego bogate w białko

Białka, proteiny (z greckiego “protos”, czyli “najważniejszy”), są jednym z podstawowych składników odżywczych. Stanowią aż 75% suchej masy tkanek. Niestety nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować takiej ilości białka, jaka jest mu potrzebna. Dlatego nasza dieta powinna zawierać najlepsze produkty pochodzenia zwierzęcego bogate w białko.

Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Czyli zapotrzebowanie kaloryczne

Indywidualnie dopasowany plan dietetyczny jest podstawą naszego codziennego żywienia. Nie istnieje coś takiego jak dieta uniwersalna. Każdy organizm jest inny, więc i jadłospis musi być dobrany odpowiednio do konkretnej osoby. Od czego zależy nasze zapotrzebowanie kaloryczne? Ile kalorii powinna dostarczać dieta? Jak ją prawidłowo ułożyć? Po przeczytaniu artykułu nie będziecie mieli już żadnych wątpliwości.

Ryż brązowy – wartości odżywcze i właściwości

Ryż brązowy bardzo często staje w opozycji do oczyszczonego w większym stopniu konkurenta, jakim jest ryż biały. Dowiedz się jakie wartości odżywcze i właściwości ma ryż brązowy, kiedy go stosować i czy faktycznie jest lepszy od innych odmian ryżu.

Indeks glikemiczny - czym jest i do czego służy?

O indeksie glikemicznym zapewne każdy słyszał. Nazwa często spotykana u dietetyków, którzy opierają na nim swoje jadłospisy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę czym właściwie jest indeks glikemiczny i do czego służy, jakie produkty zawierają jego niski i wysoki poziom, a także co wpływa na indeks glikemiczny? W artykule zamieszczamy niezbędne informacje.

Korzyści z diety bezglutenowej

Dieta bezglutenowa staje się coraz bardziej popularna - bez względu na zalecenia medyczne czy ich brak. Głównym powodem tej mody jest przekonanie, że dieta ta pozwoli na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów. Ma mieć również wpływ m.in. na pozytywne samopoczucie, poprawę cery, jakości snu czy perystaltyki jelit. Pozbywając się glutenu z diety, mamy ochronić się przed chorobami nowotworowymi, autoimmunologiczymi i neurologicznymi. Jakie są faktyczne korzyści z diety bezglutenowej?

Dieta tłuszczowa

Wśród społeczeństwa panuje błędny pogląd, że tłuszcz jest odpowiedzialny za przybieranie na wadze. Na przeciwko tej tezie wychodzi jedna z najlepiej przemyślanych diet - dieta tłuszczowa. Wyklucza ona prawie wszystkie węglowodany, które mają stać na przeszkodzie do idealnego samopoczucia. Najnowsze badania udowadniają, że nadmiar tkanki tłuszczowej jest skutkiem braku równowagi hormonalnej, a nie kalorycznej. Czym jest więc dieta tłuszczowa? Zapraszam do przeczytania artykułu.

10 sposobów jak podnieść poziom testosteronu

Testosteron jest jednym z hormonów płciowych. To on sprawia, że jesteśmy męscy. W momencie kiedy jego poziom jest obniżony, mężczyzna traci pewność siebie, spada jego libido i przebojowość. Większości z nas zależy na tym, aby maksymalnie podnieść poziom tego hormonu w swoim ciele. Stosuje się w tym celu różne metody. W tym artykule poznacie 10 sprawdzonych sposobów, które wspomogą produkcję testosteronu przez wasz organizm.

Białko czy gainer - co jest lepsze podczas budowania masy mięśniowej

Rozpoczynając ćwiczenia na siłowni często zaczynamy interesować się tematem suplementacji. Zagłębiając się w tajniki doboru suplementów spotykamy odwieczny spór, który budzi wiele emocji i podział wśród trenujących. Białko czy gainer? Co będzie lepszym wyborem podczas budowania masy mięśniowej? Zdecydowanie wybór należy dostosować indywidualnie pod swoją genetykę i cechy organizmu. Dla kogo więc lepszy będzie gainer, a dla kogo białko? Tutaj odpowiedź będzie już zdecydowanie dokładniejsza. W pierwszej kolejności należy jednak powiedzieć więcej na temat naszych somatotypów, ponieważ one w pierwszej kolejności powinny warunkować nasz wybór.

5 korzyści stosowania karnityny

L-karnityna jest naturalnie występującym aminokwasem, który możemy znaleźć w mięsie oraz nabiale. Jej zadaniem jest ochrona mitochondriów. Bierze także, udział w metabolizmie energetycznym. Dodatkowo sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej i zapobiega starzeniu się organizmu.. Dlatego coraz więcej osób zwraca się w stronę spożywania jej z suplementów. W tym artykule poznacie 5 korzyści ze stosowania karnityny.