Odżywianie

Więcej ziół, mniej soli – 3 zdrowe przepisy dla Twojego serca

Zbyt wysokie spożycie soli to duży problem w naszym kraju. Skutkiem tego mogą być choroby układu krążenia takie jak nadciśnienie, a także rak żołądka. Warto zatem zmniejszyć spożycie soli do odpowiedniego poziomu, a swoje posiłki doprawiać innymi przyprawami oraz ziołami, które nadadzą mu wspaniały smak i aromat.

Świąteczna tradycja – jajka

Zbliżają się Święta Wielkanocne, których nieodzownym elementem są jajka. Warto dowiedzieć się czy dobrze jest je spożywać oraz jaka jest ich wartość odżywcza.

Wysokobiałkowe produkty dla optymalnej regeneracji

Skończyłeś swój bieg, jazdę na rowerze lub ćwiczenia w siłowni i cieszysz się na nadchodzący odpoczynek? To jednak nie koniec - twoje ćwiczenia nie będą w 100% efektywne jeżeli nie pomyślisz o regeneracji czyli odpowiednim nawodnieniu, uzupełnieniu cukrów i odbudowie włókien mięśniowych po wysiłku.

Jak w łatwy sposób przyciąć kalorie i stracić na wadze?

Aby stracić na wadze nie zawsze trzeba się trzymać restrykcyjnej diety. Czasami wystarczy zmodyfikować swoje złe przyzwyczajenia i niewielkim wysiłkiem również można stracić zbędne kilogramy. Poniżej kilka rozwiązań, które Ci w tym pomogą.

Jak uniknąć przejedzenia?

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zjeść tak dużo, że myślałeś, że pękniesz, a odejście od stołu wydawało się czymś ledwo wykonalnym? Oto kilka rad jak uniknąć nadmiernego przejadania się, które po fakcie może powodować u nas wyrzuty sumienia i złe samopoczucie.

Śniadanie bogate w błonnik

Chcesz zjeść szybkie, ale pożywne, dające energii i smaczne śniadanie? Zadbaj o to, aby znalazły się w nim produkty bogate w błonnik, który ma pozytywny wpływ na nasz organizm. Znajdziesz go głównie w produktach pełnoziarnistych, warzywach, owocach, nasionach roślin strączkowych i orzechach.

Zrób to sam - smaczny koktajl odżywczy

Często zarówno przed jak i po wysiłku nie mamy ochoty na jedzenie, jednak warto by było odżywić organizm i dostarczyć mu kalorii, dzięki którym będziemy mieli energię do wysiłku i regeneracji. W takim przypadku pomocne mogą być samodzielnie przygotowane koktajle, których płynna konsystencja jest dużo łatwiejsza do spożycia.

Zadbaj o swój cholesterol

Zbyt wysoki poziom cholesterolu we krwi to w krajach wysokorozwiniętych bardzo często występujące schorzenie. Nie dotyczy ono, jakby się mogło wydawać, tylko osób otyłych i starszych, ale także młodych i szczupłych. W takiej sytuacji warto zadbać o swoją dietę, ponieważ zbyt wysoki cholesterol może być przyczyną dużo gorszych powikłań, prowadzących nawet do śmierci.

Zdrowe serce dzięki codziennej diecie

Czy wiesz, że Twoje serce każdego dnia przepompowuje kilka tysięcy litrów krwi, dostarczając do komórek niezbędny tlen? To bardzo pracowity narząd, o który trzeba odpowiednio dbać. Pomocne w tym mogą być pewne wskazówki dietetyczne, które warto zastosować w swoim codziennym żywieniu.

Orzechy, nasiona i ziarna w diecie sportowca

Orzechy, nasiona i ziarna to wartościowe produkty spożywcze w diecie każdego człowieka. W przypadku sportowców mogą stać się szybką i zdrową, dodającą energii przekąską. Zawierają także korzystne tłuszcze, błonnik oraz mnóstwo witamin i minerałów. Warto zatem urozmaicić swoją dietę w te składniki.