Odżywianie

Co jeść aby się nie przeziębić?

Okres jesienno-zimowy to czas wzmożonego zachorowania na przeziębienie i grypę. Sprzyja temu duża różnica temperatur na dworze i w pomieszczeniach, a także nieco mniejsze spożycie świeżych warzyw i owoców, bogatych w substancje stymulujące odporność. Istnieją jednak produkty dostępne cały rok, które warto spożywać szczególnie zimą, z uwagi na ich możliwości zapobiegania infekcjom.

Uważaj na żywność "bez tłuszczu" i "bez cukru"

Moda na odchudzanie spowodowała, że niektóre produkty spożywcze zostały produkowane w wersjach „dietetycznych” czyli ze zmniejszoną, w stosunku do ich normalnych wersji, zawartością cukru i tłuszczu. Pomysł wydaje się być idealny, jednak nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że takie modyfikacje mogą mieć również negatywny wpływ na produkt i pogarszać jego walory odżywcze i smakowe.

Jak uniknąć przetworzonej żywności?

W czasach obecnych, kiedy dostęp do żywności jest łatwy i praktycznie wszystko można kupić oraz przechować przez dość długi czas trudno jest znaleźć jedzenie, które nie byłoby w żaden sposób przetworzone. Chwytliwe ostatnio hasła typu „żywność naturalna”, „żywność bio”, „produkty pełnoziarniste” często nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Jak poradzić sobie na zakupach i wybierać świadomie zdrowie i jak najmniej przetworzone produkty?

Doskonale odżywiony na nartach

Wielkimi krokami zbliża się zima, a wraz z nią sezon narciarski. Miłośnicy „desek” z niecierpliwością czekają na pierwszy śnieg. Abyśmy mogli w pełni cieszyć się zimowym szaleństwem na stoku, poza przygotowaniem sprzętu warto pomyśleć o wprowadzeniu pewnych zmian w naszej diecie. Nie są one zbyt drastyczne, ale drobna korekta pozwoli nam na zabawę na pełnych obrotach.

L-karnityna - pomocna w odchudzaniu?

L-karnityna to substancja bardzo często dodawana do rożnego rodzaju suplementów dla sportowców i osób chcących zgubić zbędne kilogramy. Czy jej dodatkowe spożywanie ma sens i faktycznie znacząco wspomaga ona spalanie tłuszczu?

Jak sprawić by świąteczne jedzenie było zdrowsze?

Okres świąteczno-sylwestrowy to czas, kiedy nasz stół ugina się pod ciężarem jedzenia, a my pozwalamy sobie na spożywanie dużo większych ilości niż zwykle. Dieta najczęściej idzie w odstawkę i nawet najbardziej zdeterminowani nie są wstanie oprzeć się przygotowanym przysmakom. Warto wiedzieć co można zrobić, aby potrawy, które spożywamy było nieco zdrowsze od ich klasycznych odpowiedników, co pozwoli nieco uspokoić nasze sumienie.

Jak zrobić napój izotoniczny????

Napoje izotoniczne to napoje, które mają na celu wyrównanie poziomu wody podczas wysiłku.

Syndrom dnia poprzedniego - jak sobie pomóc?

Za każdym razem po ciężkiej imprezie obiecujemy sobie, że „już nigdy więcej”, jednak słowa nie dotrzymujemy. Warto dowiedzieć się co można zrobić, abyśmy na drugi dzień po spożyciu zbyt dużych ilość alkoholu nie walczyli o przetrwanie, lecz mogli w miarę normalnie funkcjonować.

Co zjeść przed bieganiem?

Biegacze często zastanawiają się co i w jakiej ilości, oraz na ile przed treningiem należy zjeść aby czuć się komfortowo i mieć wystarczającą ilość energii. Oto kilka informacji, które pozwolą Ci wybrać idealny posiłek lub przekąskę przed wysiłkiem biegowym.

Top 5 witamin wspomagających regenerację mięśni

Utrzymanie rutynowego schematu ćwiczeń jest bardzo ciężkie. Bardzo często po intensywnym wysiłku czujemy, że nasze mięśnie mają już dość. Nie mamy wtedy siły wstać z łóżka, a co dopiero iść na kolejny trening. Leki przeciwbólowe są jedynie rozwiązaniem doraźnym, ale nie możemy stosować ich zbyt często. Odpowiednia podaż niektórych witamin może jednak przyspieszyć regenerację mięśni i zmniejszyć uczucie bólu.