Odżywianie

Doskonale odżywiony na nartach

Wielkimi krokami zbliża się zima, a wraz z nią sezon narciarski. Miłośnicy „desek” z niecierpliwością czekają na pierwszy śnieg. Abyśmy mogli w pełni cieszyć się zimowym szaleństwem na stoku, poza przygotowaniem sprzętu warto pomyśleć o wprowadzeniu pewnych zmian w naszej diecie. Nie są one zbyt drastyczne, ale drobna korekta pozwoli nam na zabawę na pełnych obrotach.

L-karnityna - pomocna w odchudzaniu?

L-karnityna to substancja bardzo często dodawana do rożnego rodzaju suplementów dla sportowców i osób chcących zgubić zbędne kilogramy. Czy jej dodatkowe spożywanie ma sens i faktycznie znacząco wspomaga ona spalanie tłuszczu?

Jak sprawić by świąteczne jedzenie było zdrowsze?

Okres świąteczno-sylwestrowy to czas, kiedy nasz stół ugina się pod ciężarem jedzenia, a my pozwalamy sobie na spożywanie dużo większych ilości niż zwykle. Dieta najczęściej idzie w odstawkę i nawet najbardziej zdeterminowani nie są wstanie oprzeć się przygotowanym przysmakom. Warto wiedzieć co można zrobić, aby potrawy, które spożywamy było nieco zdrowsze od ich klasycznych odpowiedników, co pozwoli nieco uspokoić nasze sumienie.

Jak zrobić napój izotoniczny????

Napoje izotoniczne to napoje, które mają na celu wyrównanie poziomu wody podczas wysiłku.

Syndrom dnia poprzedniego - jak sobie pomóc?

Za każdym razem po ciężkiej imprezie obiecujemy sobie, że „już nigdy więcej”, jednak słowa nie dotrzymujemy. Warto dowiedzieć się co można zrobić, abyśmy na drugi dzień po spożyciu zbyt dużych ilość alkoholu nie walczyli o przetrwanie, lecz mogli w miarę normalnie funkcjonować.

Co zjeść przed bieganiem?

Biegacze często zastanawiają się co i w jakiej ilości, oraz na ile przed treningiem należy zjeść aby czuć się komfortowo i mieć wystarczającą ilość energii. Oto kilka informacji, które pozwolą Ci wybrać idealny posiłek lub przekąskę przed wysiłkiem biegowym.

Top 5 witamin wspomagających regenerację mięśni

Utrzymanie rutynowego schematu ćwiczeń jest bardzo ciężkie. Bardzo często po intensywnym wysiłku czujemy, że nasze mięśnie mają już dość. Nie mamy wtedy siły wstać z łóżka, a co dopiero iść na kolejny trening. Leki przeciwbólowe są jedynie rozwiązaniem doraźnym, ale nie możemy stosować ich zbyt często. Odpowiednia podaż niektórych witamin może jednak przyspieszyć regenerację mięśni i zmniejszyć uczucie bólu.

Cenny pierwiastek - potas

Potas to pierwiastek, który każdy z nas codziennie regularnie spożywa, ponieważ jest on dość powszechny w żywności. W przypadku sportowców dość duże jego ilości są jednak tracone z potem, dlatego warto wiedzieć ile należy go spożywać i gdzie go znajdziemy oraz jakie ma najważniejsze funkcje i co w przypadku, kiedy nie będziemy go dostarczać w odpowiedniej ilości.

Popraw swój metabolizm

Jeżeli Twój metabolizm nie należy do najsprawniejszych nie martw się, ponieważ istnieje kilka sposobów, które mogą wpłynąć na jego poprawę. Nieprawdą jest, że zależy on tylko i wyłącznie od genów, a styl życia nie ma na niego wpływu. Oto kilka przydatnych informacji co należy robić, aby metabolizm był sprawniejszy.

Zrób to sam - batonik proteinowy

Męczy Cię szukanie idealnych gotowych batonów proteinowych? Martwisz się tym co może być w ich składzie? Spróbuj zrobić swój własny batonik ze znanych i ogólnie dostępnych produktów, który będzie równie wartościowy jak ten ze sklepu, a dodatkowo o wiele tańszy.