Odżywianie

Cenny pierwiastek - potas

Potas to pierwiastek, który każdy z nas codziennie regularnie spożywa, ponieważ jest on dość powszechny w żywności. W przypadku sportowców dość duże jego ilości są jednak tracone z potem, dlatego warto wiedzieć ile należy go spożywać i gdzie go znajdziemy oraz jakie ma najważniejsze funkcje i co w przypadku, kiedy nie będziemy go dostarczać w odpowiedniej ilości.

Popraw swój metabolizm

Jeżeli Twój metabolizm nie należy do najsprawniejszych nie martw się, ponieważ istnieje kilka sposobów, które mogą wpłynąć na jego poprawę. Nieprawdą jest, że zależy on tylko i wyłącznie od genów, a styl życia nie ma na niego wpływu. Oto kilka przydatnych informacji co należy robić, aby metabolizm był sprawniejszy.

Zrób to sam - batonik proteinowy

Męczy Cię szukanie idealnych gotowych batonów proteinowych? Martwisz się tym co może być w ich składzie? Spróbuj zrobić swój własny batonik ze znanych i ogólnie dostępnych produktów, który będzie równie wartościowy jak ten ze sklepu, a dodatkowo o wiele tańszy.

Nawodnij się jedzeniem

Jak wszyscy wiemy woda jest nam niezbędna do życia i stanowi ok. 60% naszego organizmu, dlatego należy pamiętać o piciu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, aby się nie odwodnić. Warto jednak wiedzieć, że woda znajduje się nie tylko w napojach które spożywamy, ale również w tym co jemy.

Chcesz być zdrowy i silny? Jedz brokuły!

Być może brokuły nie należą do listy Twoich ulubionych potraw, jednak warto by było to zmienić. Zawarte w nich substancje mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Oto kilka powodów, dla których powinniśmy je spożywać jak najczęściej.

Ukryte tłuszcze w Twojej diecie

Bardzo często skupiamy się na tym, ile dany produkt ma kalorii, zapominając o równie istotnej zawartości tłuszczu w tym produkcie. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że jest go dużo, gdyż po prostu go nie widać. Istnieją jednakże produkty, które zawierają go w sobie bardzo wiele i warto na nie uważać.

Dlaczego zimą jemy więcej?

Jeśli nie możesz się oprzeć zwinięciu pod kocem z talerzem pysznego gorącego posiłku lub napoju po chłodnym zimowym dniu nie jesteś sam. Oto dlaczego wraz z nadejściem zimy jemy chętniej i więcej.

Jaką wodę wybrać?

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo wiele rodzajów butelkowanych wód pitnych. Mineralne, źródlane, stołowe, gazowane i niegazowane, a także smakowe. Warto wiedzieć czym się różnią i jak wybierać taką, aby była jak najlepiej dostosowana do naszych potrzeb.

Dieta Mistrzów – część II

Odpowiednia dieta to bardzo ważny element życia każdego sportowca. Zależy od niej czy będzie on miał wystarczająco dużo energii na treningi i zawody, a co za tym idzie osiągał medalowe wyniki. Pomaga ona także utrzymać odpowiedni poziom masy ciała, co w niektórych dyscyplinach jest szczególnie istotne. Jak radzą sobie z tym Mistrzowie swoich dyscyplin?

Wapń dla mocnych kości

Do spożywania produktów bogatych w wapń jesteśmy namawiani od dziecka. Również w mediach pełno jest akcji, które mają nas do tego skłonić. Każdy zna utarty zwrot „pij mleko…”, który stał się już powszechny. Zastanówmy się, dlaczego wapń jest tak ważnym składnikiem również w żywieniu sportowców.