Odżywianie

Nawodnij się jedzeniem

Jak wszyscy wiemy woda jest nam niezbędna do życia i stanowi ok. 60% naszego organizmu, dlatego należy pamiętać o piciu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, aby się nie odwodnić. Warto jednak wiedzieć, że woda znajduje się nie tylko w napojach które spożywamy, ale również w tym co jemy.

Chcesz być zdrowy i silny? Jedz brokuły!

Być może brokuły nie należą do listy Twoich ulubionych potraw, jednak warto by było to zmienić. Zawarte w nich substancje mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Oto kilka powodów, dla których powinniśmy je spożywać jak najczęściej.

Ukryte tłuszcze w Twojej diecie

Bardzo często skupiamy się na tym, ile dany produkt ma kalorii, zapominając o równie istotnej zawartości tłuszczu w tym produkcie. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że jest go dużo, gdyż po prostu go nie widać. Istnieją jednakże produkty, które zawierają go w sobie bardzo wiele i warto na nie uważać.

Dlaczego zimą jemy więcej?

Jeśli nie możesz się oprzeć zwinięciu pod kocem z talerzem pysznego gorącego posiłku lub napoju po chłodnym zimowym dniu nie jesteś sam. Oto dlaczego wraz z nadejściem zimy jemy chętniej i więcej.

Jaką wodę wybrać?

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo wiele rodzajów butelkowanych wód pitnych. Mineralne, źródlane, stołowe, gazowane i niegazowane, a także smakowe. Warto wiedzieć czym się różnią i jak wybierać taką, aby była jak najlepiej dostosowana do naszych potrzeb.

Dieta Mistrzów – część II

Odpowiednia dieta to bardzo ważny element życia każdego sportowca. Zależy od niej czy będzie on miał wystarczająco dużo energii na treningi i zawody, a co za tym idzie osiągał medalowe wyniki. Pomaga ona także utrzymać odpowiedni poziom masy ciała, co w niektórych dyscyplinach jest szczególnie istotne. Jak radzą sobie z tym Mistrzowie swoich dyscyplin?

Wapń dla mocnych kości

Do spożywania produktów bogatych w wapń jesteśmy namawiani od dziecka. Również w mediach pełno jest akcji, które mają nas do tego skłonić. Każdy zna utarty zwrot „pij mleko…”, który stał się już powszechny. Zastanówmy się, dlaczego wapń jest tak ważnym składnikiem również w żywieniu sportowców.

Energetyczny ryż

Ryż to bardzo popularny składnik w diecie osób aktywnych fizycznie. Zawiera dużo węglowodanów, zatem pomaga odbudować rezerwy energetyczne. Jest przy tym stosunkowo prosty w przygotowaniu i smaczny. Odmian ryżu jest bardzo wiele, warto by było zastanowić się, który wybrać i dlaczego.

Czy indeks glikemiczny ma znaczenie? Część II

W pierwszej części artykułu zapoznaliśmy się z pojęciem indeksu glikemicznego oraz dowiedzieliśmy się od czego jest on uzależniony. Przyszedł czas aby dowiedzieć się jak można go wykorzystać w planowaniu posiłków na co dzień.

Czy indeks glikemiczny ma znaczenie? Część I

Często gdy mówi się o węglowodanach nieodłącznym tematem jest indeks glikemiczny, który w pewien sposób obrazuje jak dany produkt węglowodanowy wpływa na poziom glukozy we krwi. Czy ma to znaczenie dla sportowców i czy indeks glikemiczny to dobry wyznacznik, który należy brać pod uwagę przy planowaniu diety?