Odżywianie

Energetyczny ryż

Ryż to bardzo popularny składnik w diecie osób aktywnych fizycznie. Zawiera dużo węglowodanów, zatem pomaga odbudować rezerwy energetyczne. Jest przy tym stosunkowo prosty w przygotowaniu i smaczny. Odmian ryżu jest bardzo wiele, warto by było zastanowić się, który wybrać i dlaczego.

Czy indeks glikemiczny ma znaczenie? Część II

W pierwszej części artykułu zapoznaliśmy się z pojęciem indeksu glikemicznego oraz dowiedzieliśmy się od czego jest on uzależniony. Przyszedł czas aby dowiedzieć się jak można go wykorzystać w planowaniu posiłków na co dzień.

Czy indeks glikemiczny ma znaczenie? Część I

Często gdy mówi się o węglowodanach nieodłącznym tematem jest indeks glikemiczny, który w pewien sposób obrazuje jak dany produkt węglowodanowy wpływa na poziom glukozy we krwi. Czy ma to znaczenie dla sportowców i czy indeks glikemiczny to dobry wyznacznik, który należy brać pod uwagę przy planowaniu diety?

Dieta skutecznego opalania

Nadszedł czas urlopów, wypoczynku i… opalania! Mało kto wie, że aby uzyskać piękną, trwałą opaleniznę należy dbać o właściwą dietę. Co jeść przed kąpielą słoneczną? Czego unikać? Wystarczy przestrzegać kilku zasad.

Dieta Mistrzów – część I

Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób odżywiają się gwiazdy sportu? Ile muszą zjeść, aby pokryć swoje zwiększone zapotrzebowanie? Czy ich dieta może być kluczem do sukcesu? Warto sobie uwiadomić jak bardzo jest to istotna kwestia w ich codziennym życiu.

Odżywianie po wysiłku

W żywieniu sportowców kluczową rolę oprócz żywienia przed i w trakcie wysiłku odgrywa również żywienie po ćwiczeniach. Ma ono na celu regenerację i odbudowanie zużytych zapasów energii aby przygotować organizm do kolejnych wyzwań.

Głodny jak… na diecie!

Chcesz schudnąć, stosujesz więc dopasowaną dietę i regularnie ćwiczysz. Zwłaszcza na początku starań możesz odczuwać spory głód. Jak sobie z nim poradzić? Zacisnąć zęby i przetrwać czy szukać rozwiązania?

Niezbędne żelazo

Żelazo jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym w diecie sportowców. Często jednak obserwowane są jego duże niedobory w tej grupie. Warto dowiedzieć się, dlaczego jego odpowiednia podaż jest tak istotna i co robić aby poprawić jego poziom.

Fakty i mity na temat teobrominy

Już samo słowo teobromina kojarzy Ci się z czymś przyjemnym? Nic dziwnego, składnik ten znajduje się w uwielbianej przez większość łasuchów czekoladzie. Badana przez lata teobromina nie jest już dla nas tajemnicą. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć!

Ketonem w tłuszcz

Maliny kojarzą Ci się tylko z pysznym owocem? Błąd! Badania dowodzą, że jeden z ich składników – keton malinowy może pomóc Ci w zachowaniu nienagannej sylwetki.