Odżywianie

Dieta skutecznego opalania

Nadszedł czas urlopów, wypoczynku i… opalania! Mało kto wie, że aby uzyskać piękną, trwałą opaleniznę należy dbać o właściwą dietę. Co jeść przed kąpielą słoneczną? Czego unikać? Wystarczy przestrzegać kilku zasad.

Dieta Mistrzów – część I

Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób odżywiają się gwiazdy sportu? Ile muszą zjeść, aby pokryć swoje zwiększone zapotrzebowanie? Czy ich dieta może być kluczem do sukcesu? Warto sobie uwiadomić jak bardzo jest to istotna kwestia w ich codziennym życiu.

Odżywianie po wysiłku

W żywieniu sportowców kluczową rolę oprócz żywienia przed i w trakcie wysiłku odgrywa również żywienie po ćwiczeniach. Ma ono na celu regenerację i odbudowanie zużytych zapasów energii aby przygotować organizm do kolejnych wyzwań.

Głodny jak… na diecie!

Chcesz schudnąć, stosujesz więc dopasowaną dietę i regularnie ćwiczysz. Zwłaszcza na początku starań możesz odczuwać spory głód. Jak sobie z nim poradzić? Zacisnąć zęby i przetrwać czy szukać rozwiązania?

Niezbędne żelazo

Żelazo jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym w diecie sportowców. Często jednak obserwowane są jego duże niedobory w tej grupie. Warto dowiedzieć się, dlaczego jego odpowiednia podaż jest tak istotna i co robić aby poprawić jego poziom.

Fakty i mity na temat teobrominy

Już samo słowo teobromina kojarzy Ci się z czymś przyjemnym? Nic dziwnego, składnik ten znajduje się w uwielbianej przez większość łasuchów czekoladzie. Badana przez lata teobromina nie jest już dla nas tajemnicą. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć!

Ketonem w tłuszcz

Maliny kojarzą Ci się tylko z pysznym owocem? Błąd! Badania dowodzą, że jeden z ich składników – keton malinowy może pomóc Ci w zachowaniu nienagannej sylwetki.

Węglowodany na "dobranoc”

Posiłek węglowodanowy na noc? Większość z osób odchudzających się lub dbających o nienaganną sylwetkę odpowie stanowczo NIE! Nic dziwnego - mit ten króluje jeszcze na siłowniach i forach internetowych. Pora rozwiać wszystkie wątpliwości. Dlaczego warto przed snem zafundować sobie dawkę węglowodanów? Sprawdźcie!

Sportowiec na wyjeździe

W czasie wyjazdów pojawiają się problemy zmiany reżimu dnia. Działa to negatywnie na organizm każdego. W przypadku osób ćwiczących jednak jest to ważny czynnik wpływający na osiągnięcia sportowe. Konieczne jest, więc odpowiednie postępowanie.

Piramida żywienia dla aktywnych

Wiesz, że masz jeść zdrowo, różnorodnie i kolorowo, aby dostarczyć organizmowi jak najwięcej składników odżywczych. Nie jesteś jednak pewien czy w diecie powinien przeważać kurczak czy może jednak brokuły? Piramida żywienia pomoże Tobie zachować w menu odpowiedni stosunek poszczególnych grup produktów do siebie.