Odżywianie

Sportowiec na wyjeździe

W czasie wyjazdów pojawiają się problemy zmiany reżimu dnia. Działa to negatywnie na organizm każdego. W przypadku osób ćwiczących jednak jest to ważny czynnik wpływający na osiągnięcia sportowe. Konieczne jest, więc odpowiednie postępowanie.

Piramida żywienia dla aktywnych

Wiesz, że masz jeść zdrowo, różnorodnie i kolorowo, aby dostarczyć organizmowi jak najwięcej składników odżywczych. Nie jesteś jednak pewien czy w diecie powinien przeważać kurczak czy może jednak brokuły? Piramida żywienia pomoże Tobie zachować w menu odpowiedni stosunek poszczególnych grup produktów do siebie.

Sezon truskawkowy

Truskawki to jedne z najbardziej lubianych owoców. Jeśli również chętnie wprowadzasz je do swojej diety, dokonujesz dobrego wyboru. Truskawki są, bowiem bogatym źródłem witaminy C, ale także innych biologicznie czynnych substancji, wartościowych dla Twojego organizmu.

Termogeniki – spalacze tłuszczu

Nie jest tajemnicą, że skład ciała ma wpływ na wydolność, wytrzymałość, moc i siłę. Im większy udział mięśni tym efekty są lepsze. Osobom ćwiczącym zależy, więc na pozbyciu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Często pomocną dłonią stają się termogeniki, czy słusznie?

Suplementy roślinne

Wśród odżywek białkowych, węglowodanowych różnego rodzaju boosterów czy stacków możesz znaleźć preparaty roślinne. Czy mają one jakiś wpływ na masę mięśniową, wytrzymałość, poprawę osiągnięć sportowych? Czy dają jakieś korzyści osobom ćwiczącym?

7 zalet wołowiny

W ciągu 13 lat spożycie wołowiny drastycznie spadło. Jest to nierozłącznie związane z chorobą wściekłych krów, która wzbudziła ogromny strach wśród konsumentów. Minęły lata, a my nadal wolimy wybrać drób czy wieprzowinę. Czy słusznie? Nie! Wołowina zakupiona u pewnego odbiorcy jest bezpieczna i nieoceniona w budowie mięśni.

Okno anaboliczne

Jak pomóc organizmowi w regeneracji i budowaniu masy? W jaki sposób wykorzystać jego naturalne mechanizmy i tendencje do rozwoju? Taką szansą jest okno anaboliczne.

Serwatka – nie tylko dla sportowca

Od kilku miesięcy ćwiczę i stosuję dietę na masę. Chciałbym jednak wspomóc moje wysiłki suplementami. Koledzy polecają mi stosowanie serwatki, podobno zaleca się ją zwłaszcza po treningu. Proszę mi napisać co Pani o tym myśli? Chciałbym też dowiedzieć się co to właściwe jest ta „serwatka”.

Chudniesz szybko – tracisz zdrowie

W wielu dyscyplinach sportowych odpowiednia masa ciała jest bardzo ważna. Wymienić tutaj można boks, judo, skoki narciarskie czy wioślarstwo. Jeśli jednak zmniejszanie masy ciała nie przebiega w sposób odpowiedni może zaszkodzić zarówno sprawności sportowca, jak też jego zdrowiu.

Zboża – podstawa diety

W piramidzie żywieniowej produkty zbożowe są u jej podstawy. Nie bez powodu. Są bowiem źródłem węglowodanów złożonych, błonnika pokarmowego, witamin i składników mineralnych. Okazuje się jednak, że niektóre zawarte w nich związki mogą pobudzać procesy anaboliczne.