Odżywianie

Chroń stawy

W czasie aktywności fizycznej stawy są obciążane. Następuje zużycie chrząstek. Jeśli aktywność jest intensywna i regularna, tkanki te nie nadążają z regeneracją. To z kolei powoduje powstanie bólu. Aby się przed nim ochronić myśl zawczasu o stawach.

Batony jako żywność funkcjonalna

Ostatnio na rynku pojawiają się przeróżne batoniki mające być szybką, ale jednocześnie zdrową alternatywą do zbilansowanego posiłku. Zazwyczaj są przeznaczone dla osób uprawiających sport, ale również dla tych dbających o sylwetkę. Czy naprawdę można polecić tego typu produkty? Spróbujmy się nad tym zastanowić.

Tłuste fakty

Tłuszcz został niemal wyklęty przez niektórych i traktowany jako „czyste zło”. Tymczasem jest to składnik niezbędny do prawidłowej pracy organizmu. Wystarczy jedynie wspomnieć, że jest częścią składową ściany komórkowej, abyś zdał sobie sprawę, że jego niedobór może mieć przykre konsekwencje zdrowotne. Także dla wysportowanego organizmu.

Właściwości granatu

Ostatnimi czasy w naszym kraju zwiększa się dostępność do owoców egzotycznych. Jednym z nich jest granat, któremu przypisuje się dużo zalet. Warto zaznajomić się z tym owocem i zaserwować sobie od czasu do czasu deser z nim w roli głównej.

Orzechy na zdrowie

Orzechy nie bez przyczyny są symbolem mądrości i intelektu. Już w czasach starożytnych odkryto ich podobieństwo do ludzkiej czaszki: zielona łupina miała odwzorowywać skórę, skorupka – czaszkę, a owoc orzecha – mózg. W polskiej tradycji dodatkowo symbolizują one szczęście. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Antyoksydanty w walce z wolnymi rodnikami

W ostatnim czasie bardzo modny stał się temat wolnych rodników. Często mówi się o ich niekorzystnym działaniu. Czym tak naprawdę są, w jaki sposób działają i przede wszystkim jak można się od nich uchronić- to najczęściej pojawiające się wątpliwości.

Napoje dla sportowców

O tym, że podczas treningu podaż płynów jest ważna, nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak jakie napoje są najbardziej odpowiednie w procesie nawadniania, a których powinniśmy unikać, warto przypomnieć.

Sportowiec na wege

Wiele osób jest przeświadczonych, iż jedynie jedzący mięso sportowiec może osiągać dobre wyniki i dostarczyć organizmowi odpowiednich dawek aminokwasów niezbędnych. Białko roślinne uznaje się za niepełnowartościowe, dlatego niektórzy nie wliczają go nawet do bilansu odżywczego diety. Okazuje się jednak, iż dobrze dobrana dieta wegetariańska może być z sukcesem stosowana przez osoby ćwiczące.

Czas na przekąskę – sięgnij po bakalie

Dietetycy zalecają, aby każdego dnia spożywać trzy główne posiłki i co najmniej jedną (a najlepiej dwie) przekąski. Często jednak w natłoku obowiązków nie mamy czasu na zjedzenie wartościowego dania i sięgamy po pierwszą lepszą rzecz jaką mamy pod ręką. Zwykle są to słodycze, które nie tylko są zgubne dla sylwetki, ale też zaspokajają głód jedynie na krótką chwilę.

Jak zapobiec odwodnieniu?

Coraz cieplejsze dni zachęcają nas do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Mamy więcej energii, chętniej wychodzimy na spacery, wybieramy się na rowerowe przejażdżki, organizujemy pikniki. Tymczasem gdy temperatura powietrza wzrasta, bardzo szybko możemy doprowadzić do odwodnienia organizmu. Jak temu zapobiec?