Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

5 powodów, przez które nie chudniesz

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
5 powodów, przez które nie chudniesz
Redukcja tkanki tłuszczowej to cel wielu z nas. Jednak większość osób przeprowadza ją nieskutecznie, popełniając często bardzo proste błędy. Poznaj 5 głównych powodów, przez które nie chudniesz.

1. Spożywasz zbyt mało kalorii

Jednym z głównych błędów, popełnianych szczególnie przez kobiety, jest drastyczne obniżenie kaloryczności jadłospisu, co wiąże się z dostarczeniem zbyt małej ilości energii. Prowadzi to do spadku tempa metabolizmu i zahamowania procesu utraty tkanki tłuszczowej. Jeśli dostarczysz organizmowi zbyt małej liczby kalorii, przechodzi on w tryb magazynowania i oszczędzania energii.

Dobry plan żywieniowy zakłada bardzo dokładne wyliczenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jest ono obliczane w oparciu o indywidualne potrzeby, z uwzględnieniem takich czynników, jak: wiek, wzrost, waga, płeć, typ budowy ciała, rodzaj wykonywanej pracy itp. Tylko w ten sposób można określić odpowiednią ilość pożywienia, którą powinieneś spożywać, aby tracić tkankę tłuszczową.

Odchudzanie najlepiej jest zacząć od możliwie najmniejszego deficytu kalorycznego i ewentualnie stopniowo go zwiększać. Nie ma potrzeby zmniejszać ilości spożywanych kalorii, jeśli obserwujesz spadek wagi lub obwodów poszczególnych części ciała. Pamiętaj, że zdrowe tempo odchudzania wynosi od 0,5 kg do 1 kg tygodniowo.

 

2. Nie zdajesz sobie sprawy z kaloryczności niektórych produktów

Jest bardzo prawdopodobne, że nie doceniasz wartości energetycznej niektórych produktów, pojawiających się na co dzień w twoim jadłospisie. Pamiętajmy, że np. tłuszcze, mimo iż są bardzo zdrowe i potrzebne, dostarczają więcej kalorii niż węglowodany czy białka. Jedno awokado to ok. 230 kcal, łyżka oliwy z oliwek dodana do sałatki to 90 kcal, garść orzechów włoskich (30 g) to 200 kcal. Oczywiście nie oznacza to, że nie wolno spożywać tych produktów. Należy jedynie dokładnie określić ich ilość w naszym jadłospisie.

Kalorie ukryte są nie tylko w tłuszczach. Jeśli wydaje ci się, że cukier zawarty w napojach się nie liczy, jesteś w błędzie. Puszka coli czy szklanka soku o objętości 330 ml to dodatkowe 140 kcal.

Kolejną pułapką jest alkohol. Nie dość, że jest on kaloryczny, to dodatkowo osłabia silną wolę i wzmaga apetyt na niezdrowe przekąski.

Inne produkty, na które warto zwrócić uwagę, to tłuste sosy dodawane do potraw. Zgubne jest także podjadanie w ciągu dnia lub w nocy. Musisz zdawać sobie sprawę, że tylko odpowiednio ułożony jadłospis zapewni wymarzone efekty. W przeciwnym razie będziesz jedynie sfrustrowany, że dieta, którą stosujesz, zwyczajnie nie działa.

3. Stosujesz nieodpowiedni podział makroskładników w diecie

Aby zmaksymalizować tempo metabolizmu, należy dostarczyć organizmowi dostateczną ilość energii w odpowiednich proporcjach białka, węglowodanów oraz tłuszczów, w postaci regularnie spożywanych posiłków. Nawet jeśli będziesz jeść wyłącznie zdrowe produkty, to bez dokładnego określenia ich ilości, nie będziesz w stanie osiągnąć upragnionych efektów.

Jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy, zdaj się na specjalistów, którzy przygotują dla ciebie dietę. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i szybciej uzyskasz wymarzoną sylwetkę.

4. Stosujesz "diety cud"

Z pewnością nie raz zdarzyło ci się znaleźć w prasie lub w internecie cudowną dietę z obietnicą natychmiastowej utraty wagi. Niestety takie gotowe plany żywieniowe nigdy nie spełnią twoich oczekiwań. Przede wszystkim nie są one dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Bardzo prawdopodobne jest, że stosując gotową "dietę cud",  będziesz spożywać zbyt mało lub zbyt dużo kalorii, co zniweczy cały twój wysiłek. Przykładem takiej diety mogą być tzw. monodiety, które wykluczają określony makroskładnik (najczęściej węglowodany lub tłuszcze).

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu nie jest całkowita eliminacja pewnych składników z diety, a odpowiedni ich podział i ilość. Plan żywieniowy może ułożyć wyłącznie osoba, która posiada odpowiednią wiedzę oraz kompetencje.

5. Szybko tracisz motywację

Jeśli korzystasz z nieprofesjonalnie przygotowanej diety, która nie uwzględnia twoich potrzeb, to prawdopodobnie nie zaobserwujesz żadnych zmian, szybko stracisz motywację do działania i powrócisz do starych nawyków żywieniowych. Efektywna utrata tkanki tłuszczowej zależna jest od wielu czynników. Dobry plan żywieniowy to tylko połowa sukcesu. Bardzo ważne jest wsparcie profesjonalistów, którzy w każdej chwili będą służyć ci pomocą. Dostęp do takich osób gwarantuje, że zawsze można wprowadzić odpowiednie zmiany w jadłospisie, kiedy np. źle reagujesz na dany składnik lub gdy zwyczajnie nie lubisz któregoś z nich.

Co zrobić, aby schudnąć?

Jeśli chcesz skutecznie zrzucić zbędne kilogramy, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:

  • dieta to 80 proc. sukcesu w walce z niechcianym tłuszczem;
  • należy precyzyjnie obliczyć wartość dziennego zapotrzebowania kalorycznego;
  • dieta musi być zbilansowana, a więc powinna zawierać odpowiedni podział makroskładników w każdym posiłku;
  • należy zaplanować odpowiednią ilość posiłków w ciągu dnia;
  • profesjonalne wsparcie jest bardzo ważne w chwilach zwątpienia.

Plan żywieniowy realizujący powyższe założenia może bez problemu przygotować kompetentny dietetyk. Zazwyczaj trzeba się jednak liczyć ze sporymi kosztami, które się z tym wiążą. Tańszym i równie dobrym wyborem jest skorzystanie z profesjonalnej diety on-line. Gwarantuje ona przejrzysty i dobrze dopasowany jadłospis oraz nieograniczone wsparcie dietetyków.