Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

5 prostych przekąsek białkowo-węglowodanowych

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
5 prostych przekąsek białkowo-węglowodanowych
Czasami nie mamy czasu na to, aby zjeść zdrowy, pełnowartościowy posiłek i sięgamy po przypadkowe rzeczy. Jeżeli staramy się przestrzegać diety to jest to duży błąd. Nie musi tak jednak być zawsze – dostępnych jest wiele łatwo dostępnych i gotowych produktów, które mogą stać się dobrą białkową lub węglowodanową przekąską, ratującą nas w podbramkowej sytuacji.


    1. Tortilla z kurczakiem

    Do przygotowania tej przekąski wystarczy placek tortilli (najlepiej pełnoziarnistej), podsmażona wcześniej (np. poprzedniego dnia) pierś kurczaka lub indyka oraz świeże warzywa (sałata, ogórek, pomidor, papryka itp.). Tortilla będzie źródłem węglowodanów, mięso źródłem pełnowartościowego białka, a warzywa dodadzą smaku oraz porcji witamin i minerałów. Dla smaku możesz także użyć ketchupu lub sosu czosnkowego na bazie jogurtu naturalnego. Tę przekąskę możesz przygotować dzień wcześniej, zawinąć w folię aluminiową i przechować w lodówce, a następnie zabrać ze sobą do pracy lub na zajęcia.

    1. Bakaliowa mieszanka

    Łatwą do zabrania ze sobą praktycznie wszędzie jest mieszanka orzechów i owoców suszonych bogata zarówno w węglowodany jak i białko. Najlepiej, jeśli przygotujesz ją samodzielnie – wystarczy wymieszać orzechy (laskowe, włoskie, pekan, nerkowca, ziemnie bez dodatku soli), migdały oraz suszone owoce (rodzynki, żurawina, morele, daktyle). Można także dodać nasiona słonecznika czy pestki dyni. Taka przekąska zapakowane w małe pudełko lub worek strunowy nie powinna zajmować wiele miejsca w bagażu.

    1. Tortilla z bananem i masłem orzechowym

    Jeżeli lubisz eksperymentować wypróbuj prosty przepis na tortille lub chlebek pita z masłem orzechowym i bananem. Wystarczy posmarować placek masłem orzechowym i obłożyć pokrojonym bananem. Po zawinięciu w rulon można pokroić tortille na mniejsze kawałki i włożyć do pojemnika próżniowego. Przekąska ta jest bogata w węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Jeżeli chcesz wzbogacić ją w białko wypij ulubiony koktajl białkowy lub zjedz jogurt naturalny.

    1. Kuleczki z masła orzechowego

    Namiastką słodyczy, a zarazem zdrową przekąską będą kuleczki z masła orzechowego. Do ich przygotowania potrzeba:

    · 2 miarki odżywki białkowej,

    · pół szklanki masła orzechowego,

    · 1 szklanka otrębów lub płatków owsianych,

    · 1/3 szklanki posiekanych suszonych żurawin,

    · trochę wody jeśli konsystencja będzie zbyt zbita.

    Po wymieszaniu wszystkich składników otrzymasz masę, z której można formować małe kuleczki (wielkości cukierków typu rafaello). Żeby kuleczki nie kleiły się z wierzchu można je obtoczyć w otrębach lub wiórkach kokosowych, a następnie przełożyć do pojemnika próżniowego. Odżywka białkowa dostarczy nam białka, masło orzechowe zdrowych tłuszczów, żurawina energii i węglowodanów, a otręby będą dobrym źródłem błonnika.

    1. Owoc + serek wiejski

    Jeżeli nie masz czasu na przygotowanie czegokolwiek zawsze możesz kupić w sklepie owoc będący źródłem węglowodanów i błonnika (bana, jabłko, pomarańcza, owoce sezonowe) oraz serek wiejski lub jogurt naturalny będący źródłem białka. Nie zaszkodzi też przegryźć do tego pełnoziarnistą bułkę.