Odżywianie

Dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni

W diecie odchudzającej należy dostarczyć mniej energii niż organizm jest w stanie wykorzystać, czyli dostarczyć mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie organizmu. Dieta przeznaczona jest dla ludzi otyłych, z nadwagą i chcących schudnąć. Komponując dietę odchudzającą, należy wziąć pod uwagę zwyczaje żywieniowe, możliwość stosowania diety w i poza domem, aktywność ruchową oraz towarzyszące schorzenia i metody leczenia. Poznaj czym jest dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni!

Dieta ketogeniczna – właściwości, zasady, efekty

Dieta ketogeniczna to forma odżywiania naszego organizmu, w której rezygnujemy z węglowodanów w diecie. Jest to restrykcyjna dieta i powinna być prowadzona przez lekarza. Dietą ketogeniczną można też leczyć wiele schorzeń m.in. padaczkę, cukrzycę I stopnia, chorobę Alzheimera czy nowotwory, lecz nie mogą jej stosować osoby np. z niedoczynnością tarczycy. Stosując dietę ketogeniczną poprawisz swoje zdrowie, schudniesz i zadbasz o lepszą pracę mózgu. Sprawdź, czym jest Dieta ketogeniczna – właściwości, zasady, efekty!

Low carb – szybka dieta redukcyjna

Ogólnie przyjęte zostało, że tłuszcze odpowiadają za wiele chorób o podłożu żywieniowym, a tak naprawdę winę za to ponoszą węglowodany. Niezależnie jaki węglowodan zjemy z pokarmem, to i tak w efekcie dostarczamy organizmowi cukier prosty. Dzieje się tak, ponieważ węglowodany złożone w żołądku i jelitach ulegają rozłożeniu właśnie do postaci cukru. Poznaj low carb i dowiedz się, dlaczego jest to szybka dieta redukcyjna!

Jak prawidłowo nawodnić organizm – fakty i mity o nawadnianiu

Bez wody nie mogą zachodzić w ustroju człowieka żadne procesy metaboliczne. Woda stanowi bowiem podstawowy składnik wszystkich komórek i tkanek oraz płynów ustrojowych. Podczas ćwiczeń tracimy płyny w postaci potu, jak również jako parę wodną w wydychanym powietrzu. Jeśli podczas ćwiczeń nie uzupełnimy płynów, narażamy swój organizm na odwodnienie, nasza wydajność fizyczna spadnie, a ćwiczenia będą wydawać się o wiele trudniejsze i szybciej doświadczymy zmęczenia. Dowiedz się, jak prawidłowo nawodnić organizm – fakty i mity o nawadnianiu!

5 mitów na temat odchudzania kobiet

Kiedy chcesz schudnąć, ujędrnić ciało i po prostu czuć się dobrze, nie możesz podążać za błędnymi drogowskazami. Przedstawiamy 5 mitów na temat odchudzania kobiet, które już niejednokrotnie pokrzyżowały plany osiągnięcia idealnej sylwetki – nie tylko na lato.

Dieta na rzeźbę – przykładowa dieta redukcyjna

Dieta na rzeźbę to nic innego jak dieta redukcyjna, która po okresie budowania masy mięśniowej ma za zadanie odsłonić wypracowane przez nas rezultaty. Kluczem do sukcesu jest stopniowa praca, która nie zaburzy naszej gospodarki hormonalnej i nie spowoduje efektu jo – jo. Sprawdź, co musisz wiedzieć przed przejściem na redukcję. Przekonaj się czym jest dieta na rzeźbę - przykładowa dieta redukcyjna!

Przeciwutleniacze w żywności

Spożywanie przeciwutleniaczy (antyoksydantów) rekomenduje się od dawna nie tylko sportowcom, ale każdemu z nas. Dlaczego przeciwutleniacze są tak ważne i co właściwie powodują w naszym organizmie? W jakich produktach ich szukać i jak stosować? Zapoznaj się z treścią artykułu: Przeciwutleniacze w żywności!

Białko – przekonaj się, czy wiesz o nim wszystko

Zwiększenie podaży białka, będącego jednym z trzech makroskładników dostarczanych wraz z pożywieniem, zalecane jest zarówno podczas budowania masy mięśniowej, jak i redukowania tkanki tłuszczowej. Czy białka są takie same? Jakie wiedzieć? Wszystko, co musisz wiedzieć o białku w artykule poniżej. Zapoznaj się z poniższym artykułem: Białko - przekonaj się czy wiesz o nim wszystko! - wszystko co musisz wiedzieć.

Kalkulator kalorii – oblicz swoje zapotrzebowanie na kalorie

Jeśli jeszcze zastanawiasz się jak wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne – dobrze trafiłeś! Jest to pierwszy krok zarówno podczas redukcji, jak i budowania masy mięśniowej. To wyliczenie, ile kalorii dziennie spalasz, pozwoli Ci dopasować jadłospis do indywidualnych potrzeb. Dowiedz się czym jest kalkulator kalorii i jak wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne!

Dieta redukcyjna na 90 kg

Dieta na redukcję często błędnie kojarzona jest z głodówkami. Tymczasem jest to niepoprawnie wykreowany wizerunek diety odchudzającej. Spadek wagi można osiągnąć, stosując się do kilu podstawowych zasad, świadomie wybierając produkty, które spożywa się na co dzień. Poniższy tekst przybliży zagadnienie redukcji, a na samym końcu zamieszczony zostanie przykład diety dla mężczyzny o masie 90 kg. Zobacz, czym jest dieta redukcyjna 90 kg!