Odżywianie

Jak Twoja dieta redukcyjna może powodować tycie?

Na diecie redukcyjnej bywają sportowcy, bywają panie i panowie. Dlaczego w wielu przypadkach, pomimo wysiłków, zamiast chudnąć zaczynamy przybierać na masie? Co gorsza nie jest to tkanka mięśniowa, a zwyczajny tłuszcz, którego chcieliśmy się pozbyć. Jakie błędy popełniasz podczas odchudzania i jak je wyeliminować? Dowiedz się, w jaki sposób Twoja dieta redukcyjna może powodować tycie.

Dlaczego biały ryż jest najlepszym źródłem węglowodanów po ciężkim treningu?

To, co zjesz po treningu ma bezpośredni wpływ na regenerację i rozrost włókien mięśniowych. W praktyce to posiłek potreningowy będzie w znacznym stopniu warunkował to, czy praca na siłowni nie pójdzie na marne. Zastanawiasz się, które ze źródeł białek i węglowodanów wybrać? Sprawdź, dlaczego po ciężkim treningu biały ryż będzie najlepszym żródłem węglowodanów.

6 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o białku

Znacząca ilość białek, jakie trafią do naszego organizmu, zostaje wykorzystana jako materiał budulcowy. Regeneracja i rozbudowa mięśni po treningu nie jest jednak ich jedynym zastosowaniem. W rozmowie o proteinach, warto pamiętać, że to z białek zbudowane są enzymy, przeciwciała oraz hormony, pełniące kluczowe role w większości aspektów Twojego życia. Poniżej ABC białka, które musisz znać!

Testosteron - 6 sposobów na zwiększenie poziomu testosteronu

Testosteron jest hormonem anabolicznym, szczególnie ważnym dla mężczyzn. Stymuluje wzrost mięśni, zwiększa ich wytrzymałość i siłę, a także podnosi libido i pomaga w spalaniu nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Nie ma się co dziwić, że panowie dążą do uzyskania jak najwyższego stężenia substancji we krwi. Poznaj 6 sposobów na zwiększenie poziomu testosteronu!

Najlepsza kreatyna - rodzaje kreatyn i ich działanie

W sportach siłowych i wytrzymałościowych, kreatyna jest jednym z najchętniej i najczęściej stosowanych suplementów. Jednak mnogość jej form dostępnych na rynku może przysporzyć problemów w wyborze odpowiedniej, która spełni nasze oczekiwania. Przekonaj się jakie są rodzaje kreatyn i jakie jest ich działanie, znajdź najlepszą kreatynę dla siebie.

Jak wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne?

Jak policzyć zapotrzebowanie kaloryczne? Czym w ogóle ono jest? Dlaczego każdy z nas powinien spożywać ilość kalorii indywidualnie dopasowaną do swoich potrzeb? Dowiedz się jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne.

Jak olej z ryb wpływa na zdrowie Twoich stawów?

Od lat wiadomo, że olej z ryb oraz zawarte w nim kwasy Omega – 3 bardzo korzystanie wpływają na nasze zdrowie. Ich działanie znane jest w kontekście chorób serca, poprawy odporności, regulacji poziomu trójglicerydów we krwi oraz w profilaktyce wielu chorób. Niewielu z nas wie, że stosowane regularnie, przyczyniają się do utrzymania stawów w dobrej kondycji nawet przy regularnej i intensywnej ich eksploatacji przez osoby trenujące. Przekonaj się jak olej z ryb wpływa na zdrowie Twoich stawów.

Białko serwatkowe a kazeina micelarna – różnice i stosowanie

Odżywki białkowe są cennym produktem w ręku każdego, kto poszukuje białka łatwo przyswajalnego. Szczególną uwagę zwracamy na nie w trakcie diety o zwiększonej zawartości białka, gdzie dostarczenie odpowiedniej jego ilości jest niemożliwe, a także w okresie około treningowym. Czym różni się kazeina micelarna od białka serwatkowego? Wskażemy podstawowe różnice pomiędzy białkiem serwatkowym a kazeiną micelarną w działaniu i zastosowaniu.

10 zdrowych produktów, które nie są takie zdrowe

Chcąc, by nasza dieta była pełnowartościowa i bogata w niezbędne składniki odżywcze, wybieramy jakby się mogło zdawać najzdrowsze produkty. Niestety znaczna ilość z rzeczy, które lądują w naszych koszykach, swoją sławę zawdzięczają nie prozdrowotnym działaniom, a dobrej reklamie. Zobacz, które produkty nie są wcale takie zdrowe.

9 warzyw, które wpływają na zmniejszenie tkanki tłuszczowej

Warzywa powinny pojawić się w diecie każdego z nas, niezależnie od aktywności fizycznej. Jednak treningi, obcinanie kalorii i nastawienie na redukcję tkanki tłuszczowej często powoduje niedobory witamin i minerałów. Nie zapominaj o warzywach w codziennym jadłospisie. Poznaj dziewięć z nich, które nie tylko dostarczą witamin, ale także pomogą w utracie tkanki tłuszczowej.