Dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni

  • Głosów: 18
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni
W diecie odchudzającej należy dostarczyć mniej energii niż organizm jest w stanie wykorzystać, czyli dostarczyć mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie organizmu. Dieta przeznaczona jest dla ludzi otyłych, z nadwagą i chcących schudnąć. Komponując dietę odchudzającą, należy wziąć pod uwagę zwyczaje żywieniowe, możliwość stosowania diety w i poza domem, aktywność ruchową oraz towarzyszące schorzenia i metody leczenia. Poznaj czym jest dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni!

Dieta odchudzająca - zasady

Źródłem energii dla twojego organizmu poza pożywieniem jest też nagromadzona tkanka tłuszczowa. Przy prawidłowej diecie odchudzającej, nie powodującej efektu jojo, przyjęte zostało, aby redukować 1 kg masy ciała w ciągu 1 tygodnia, zmniejszając zapotrzebowanie organizmu o kaloryczność od 500 do 1000 kcal dziennie.

Zapotrzebowanie energetyczne oblicza się indywidualnie dla osoby, biorąc pod uwagę:

  • wiek
  • wzrost
  • masę ciała
  • płeć
  • aktywność fizyczną
  • rodzaj pracy

W diecie odchudzającej dzienne zapotrzebowanie energetyczne nie może być mniejsze, niż 1000 kcal na dobę. Składniki odżywcze powinny kształtować się następująco:

  • białka: 20-25% kalorii
  • tłuszcze: 30% kalorii
  • węglowodany: 45-50% kalorii

Zestawienie składników przy zapotrzebowaniu kalorycznym:

Energia 1000 kcal 1200 kcal 1500 kcal
Białko 60-65 g 45-55 g 45-50 g
Tłuszcze 35 g 35 - 40 g 55-75 g
Węglowodany 105 - 125 g 150 - 165 g 190 - 205 g
Błonnik > 30 g > 30 g > 30 g
Cholesterol < 300 g < 300 g < 300 g
Ilość płynów 2 - 31 2 - 31 2 - 31

Dieta odchudzająca - przykładowy jadłospis na 7 dni

Poniżej przedstawiamy przykładowy jadłospis diety odchudzającej na 7 dni

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

sobota

 

śniadanie 7:00

śniadanie 7:00

śniadanie 7:00

śniadanie 7:00

śniadanie 7:00

śniadanie 7:00

 

kanapka z twarożkiem, miodem i orzechami

Kanapki z pastą jajeczno-jaglaną

jajecznica z pomidorami i chlebem żytnim

Kanapka caprese z Pesto
i pestkami dyni

Kanapki z pastą drobiową z curry

jajko na miękko z warzywną kanapką

 
 
 

drugie śniadanie 10:30

drugie śniadanie 10:30

drugie śniadanie 10:30

drugie śniadanie 10:30

drugie śniadanie 10:30

drugie śniadanie 10:30

 

orzechy i morele

mozzarella z bazylią i pomidorami

Baton zbożowy

twarożek z otrębami

Amarantus z jogurtem na słodko

Ulubiony owoc

 
 
 

obiad 12:30

obiad 12:30

obiad 12:30

obiad 12:30

obiad 12:30

obiad 12:30

 

makaron z brokułem

makaron z brokułem

kasza pęczak z zielonymi warzywami i kurczakiem

kasza pęczak z zielonymi warzywami i kurczakiem

makaron w kremowym sosie pieczarkowym

makaron w kremowym sosie pieczarkowym

 
 
 

podwieczorek 16:00

podwieczorek 16:00

podwieczorek 16:00

podwieczorek 16:00

podwieczorek 16:00

podwieczorek 16:00

 

sałatka z kabanosem

Bananowy deser twarogowy

twarożek z otrębami

odżywka białkowa plus banan

ulubiona sałatka z jajkiem

sałatka z kabanosem

 
 
 

kolacja 19:00

kolacja 19:00

kolacja 19:00

kolacja 19:00

kolacja 19:00

kolacja 19:00

 

zupa krem z dyni i marchwi , grahamka

zupa krem z dyni i marchwi , grahamka


  Sałatka owocowa

Amarantus z jogurtem na słodko

zupa krem z zielonych warzyw z bazyliowymi pulpetami

zupa krem z zielonych warzyw z bazyliowymi pulpetami

 
 
 


Dieta odchudzająca - podsumowanie

Stosując dietę odchudzającą należy pamiętać jeszcze o kilku ważnych kwestiach:

  • suplementacja minerałami i witaminami
  • dostarczanie 2-3 litrów wody dziennie
  • nie podjadanie między posiłkami
  • regularne posiłki co 3 lub 4 godziny
  • picie ziół poprawiających metabolizm np. pokrzywę
  • ograniczyć ziemniaków, makaronu, pieczywa jasnego, słodyczy
  • przygotowywanie posiłków bez dodatku tłuszczu poprzez pieczenie, gotowanie, duszenie, itp.

Aby schudnąć, niewątpliwie niezbędna jest dobrze ułożona i zbilansowana dieta oraz mądrze dobrany wysiłek fizyczny. W obydwu przypadkach chętnie pomogę:) pogotowiedieta.pl Zapraszam:)

Zgadzam się - bez diety nie osiągniemy celu. Ja miałam z tym duży problem. Uwielbiam jeść - to już był dla mnie kłopot sam w sobie, bo co drugi dzień musiałam sobie czymś dogodzić. Wiedziałam, że mam problem, ale nie wiedziałam jak sobie z tym poradzić. Kompletnie nie znałam się na tej kwestii i co gorsza, na gotowaniu. Na jakimś blogu natknęłam się na firmę cateringową LunaBox. Trafiłam tam na kobietę, która ułożyła mi jadłospis. Pyszny jadłospis! Dzięki temu schudłam i nie myślałam o pokusach. Sądzę, że to jest dobre dla osób, które albo nie mają czasu gotować, albo nie potrafią.

The 2 Week Diet is an extreme rapid weight loss system that can help you lose up to 16 pounds of pure body fat in just 2 weeks! Get your personalized diet plan for 2 week weight loss, our 14 day diet, and how to lose weight in 2 weeks from our official website. WHAT TAKES MOST DIETS 2-3 MONTHS, THE 2 WEEK DIET ACHIEVES IN ONLY 14 DAYS, INCLUDING… - At least 6 pounds (~ 3 kgs) of body fat vanished by using some of the quickest and most effective fat-burning techniques ever created. - 2-3 dress sizes dropped in just 2 weeks… even if you’ve tried every other weight loss system out there! - 2-4 inches removed from your waistline. Finally, you can start wearing clothes you really want to wear! - Increased muscle leaving women toned and men sculpted. Achieve what usually takes months at unbelievable speeds. - Decreased cellulite so you not only lose weight, but get tighter, more beautiful skin… without painful surgery or injections. - Increased energy so you wake up refreshed, instead of feeling exhausted as with other programs. - Improved cholesterol levels that keep you and your doctor happy. If you worry about your heart, this is absolutely key! - Healthier, youthful hair & skin that look better than ever. Thanks to simple scientific techniques in this system, you can lose weight and look amazing all at once. - A lightning fast metabolism that ignites your fat all day long, so you keep burning fat even while you sleep! - Plus a long list of health benefits that will blow away your know-it-all doctor. He might even ask for your advice! DON'T MISS OUT ==> -- LINK USUNIĘTY -- ** You have 2 choices: ** 1. Ignore this opportunity for revitalizing transformation and keep the same declining body you have now. OR... 2. Download the complete 2 Week Diet, discover how to lose weight in 2 weeks, and look like a brand new person in less than 14 days. ** I promise that if you follow this system, you will burn at least 6 pounds of fat in just 14 days… and if you don’t achieve that life-changing transformation, I’ll give you a full refund! =============================================== - IF YOU DO NOT WANT TO RECEIVE THIS MESSAGE !! - SEND EMAIL WITH YOUR SITE THAT YOU DO NOT WANT TO BE CONTACTED ==> [email protected] <== ===============================================

The 2 Week Diet is an extreme rapid weight loss system that can help you lose up to 16 pounds of pure body fat in just 2 weeks! Get your personalized diet plan for 2 week weight loss, our 14 day diet, and how to lose weight in 2 weeks from our official website. WHAT TAKES MOST DIETS 2-3 MONTHS, THE 2 WEEK DIET ACHIEVES IN ONLY 14 DAYS, INCLUDING… DON'T MISS OUT ==> -- LINK USUNIĘTY -- =============================================== - IF YOU DO NOT WANT TO RECEIVE THIS MESSAGE !! - SEND EMAIL WITH YOUR SITE THAT YOU DO NOT WANT TO BE CONTACTED ==> [email protected] <== ===============================================