Dieta a stan skóry

  • Głosów: 5
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Dieta a stan skóry
Dbamy o wygład skóry, stosując wszelkiego rodzaju zabiegi, kremy, toniki, itp. a zapominamy o właściwie zbilansowanej diecie, która zapewni skórze zdrowy wygląd. Dobierając odpowiednio składniki, możemy w dużej mierze wpłynąć na wygląd skóry, a nawet opóźnić proces starzenia. Zapoznaj się z poniższym artykułem "Dieta a stan skóry"!

Dieta a stan skóry – jak poprawić jej wygląd?

Czy wiesz, że dieta ma niebanalny wpływ na stan skóry? W związku z tym co powinno znaleźć się na talerzu? Przede wszystkim dieta powinna być bogata w: witaminy z grupy B, a także A, C, E; również kwasy tłuszczowe omega-3, żelazo, selen, siarkę, jod czy kwas foliowy. Powyżej wymienione witaminy znajdziemy w następujących produktach:

  • Witamina A – marchew, papryka, pietruszka, dynia, szpinak, papryka, morele, sałata, mleko, wątróbka, tuńczyk, jajo
  • Witamina C – pietruszka, papryka, brokuły, porzeczki , maliny, pomarańcz, kalafior, truskawki, maliny, kiwi, cytryna
  • Witamina E – olej słonecznikowy, winogronowy, rzepakowy, oliwka, musli z orzechami
  • Witaminy z grupy B- otręby pszenne, kasza gryczana, ryż brązowy, musli, wieprzowina, polędwica, soczewica, groch, fasola, chleb żytni, ser, wątróbka, ser twarogowy, soczewica, jaja, mleko, fasola, ryby, soja
  • Jod – dorsz, mintaj, makrela, tuńczyk, łosoś, sardynka, sola, karp
  • Żelazo – wątróbka, żółtko jaja, kakao, soja, pietruszka, fasola, szpinak, buraki
  • Selen – produkty zbożowe, jaja, płatki kukurydziane, makrela
  • Kwas foliowy – soja, szpinak, szparagi, bób, brokuły, groszek zielony, pomarańcza, sok pomidorowy, banany, jabłka, otręby pszenne, chleb razowy, wątróbka kurza
  • Kwasy omega 3 – ryby, owoce morza, sushi, olej rzepakowy, nasiona lnu, olej sojowy, produkty sojowe, orzechy, migdały, masło, pestki dyni

Ustalając odpowiednią dietę, nie można zapomnieć o uzupełnianiu jej o kolagen (najwięcej naturalnego kolagenu znajdziemy w podrobach) i elastynę.

Dieta a stan skóry - naturalne zabiegi na twarz

Poniżej przedstawiamy naturalne zabiegi na twarz:

  • awokado – dostarczy skórze wilgoci i witaminy E (przeciwutleniacz). Aby przygotować maseczkę z awokado, zmiksuj owoc i rozprowadź go na twarzy, pozostaw na 20 minut.
  • mleko – zawiera kwas alfa-hydroksykwasowy, który pobudza wytwarzanie kolagenu oraz usuwa martwe komórki.
  • aloes zwyczajny – zawiera kwas jabłkowy, spłyca zmarszczki mimiczne
  • papaja – jest bogata w enzymy, łagodzi zmarszczki. Aby przygotować maseczkę z papaji, obierz owoc ze skórki i dokładnie wymieszaj 2 łyżki miąższu z łyżką mąki owsianej. Nałóż maseczkę na skórę i pozostaw na 10 minut.

Dieta a stan skóry - przykładowa dieta na piękną skórę

Poniżej przedstawiamy przykładową dietę na piękną skórę.

Śniadanie

Otręby pszenne, musli z jogurtem i owocami, np. morele, porzeczki

II śniadanie

Sok z marchewki, pietruszki

Kromka chleba żytniego z oliwą z oliwek, makrelą oraz papryką

Obiad

Makaron żytni z łososiem i szpinakiem

Przekąska

Garść orzechów, nasion słonecznika, pestki dyni

Kolacja

Sałatka z tuńczykiem

Ilość płynów, w tym zielona herbata – 2 litry na dobę

Dieta a stan skóry - podsumowanie

Kiedy przybywa nam lat, skóra traci wilgoć i elastyczność, staje się bardziej podatna na tworzenie się zmarszczek. Wszystkie środki dermatologiczne, które mają zapobiegać zmarszczkom działają w ten sposób, że paraliżują częściowo mięśnie twarzy, dzięki czemu na skórze nie tworzą się zmarszczki mimiczne. Może jednak warto zbadać o stan skóry od wewnątrz i zwrócić baczną uwagę na składniki wchodzące w skład naszych potraw. To przyniesie o wiele więcej korzyści, nie tylko skórze, ale całemu naszemu organizmowi, jak i portfelowi. Poza odpowiednią dietą dla dobra naszej skóry, należy pamiętać o nawadnianiu organizmu, odpowiedniej ilości snu oraz sporcie, który ją świetnie dotlenia.