Jabłczan kreatyny vs. monohydrat kreatyny – która kreatyna jest lepsza?

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jabłczan kreatyny vs. monohydrat kreatyny – która kreatyna jest lepsza?
Co daje kreatyna powinien wiedzieć każdy stały bywalec siłowni. Wspomaga rozbudowę mięśni, ma wpływ na przyrost siły, powoduje także pompę po treningu. Monohydrat kreatyny i jabłczan kreatyny to dwie najpopularniejsze formy suplementu, które są dostępne dla każdego. Poniżej przedstawiamy artykuł "Jabłczan kreatyny vs. monohydrat kreatyny – która kreatyna jest lepsza?".

Kreatyna

Kreatyna, podobnie jak glutamina, występuje naturalnie w organizmie człowieka. Jednak podczas intensywnego wysiłku, jej ilości nie są wystarczające, a suplementacja staje się bardzo korzystna dla rezultatów. Co zyskujemy? Przede wszystkim wzmożone procesy anaboliczne, bowiem kreatyna jest najskuteczniejszym i najmocniejszym dozwolonym środkiem o działaniu zwiększającym przyrost mięśni na rynku. Równie ważną kwestią jest fakt, że znacznie przyspiesza odbudowę ATP, co pozwala na wydłużenie swojego treningu bądź wykonywanie go ze zwiększoną intensywnością. Na co zwrócić uwagę podczas kupowania kreatyny? Przede wszystkim na budowę ciała. Endomorfik, mezomorfik i ektomorfik będą wybierali różne produkty. Kolejną kwestią jest cel treningowy oraz zasobność portfela. Przejdźmy zatem do konkretów.

Monohydrat kreatyny

Monohydrat kreatyny to najpowszechniejsza, najczęściej stosowana i najmniej zaawansowana technologicznie forma kreatyny. Cząsteczki jakie dostarczamy do organizmu możemy określić jako połączenie wody i kreatyny w jedną molekułę. Z najtańszego na rynku rozwiązania korzystają zarówno początkujący, jak i zaawansowani, a ci ostatni często wskazują na brak różnic pomiędzy monohydratem, a droższymi formami kreatyny.

Monohydrat kreatyny dawkowanie

Kiedy wybierzesz już produkt, czas dowiedzieć się jak brać kreatynę. Postaramy się omówić dwie szkoły przyjmowania kreatyny:

  1. Z fazą nasycenia – najpopularniejsza, najbardziej krytykowana


Największym minusem tej metody jest fakt, że po krótkim czasie przestajemy widzieć efekty suplementacji kreatyną. Należy więc zrobić sobie przerwę i po raz kolejny rozpocząć cykl. Stosowanie fazy nasycenia w cyklu keratynowym prezentuje się tak:
- spożywanie 20 – 30 g przez pierwszych 10 – 14 dni (podzielonych na kilka porcji)
- spożywanie 5 g przez 4 – 6 tygodni w ramach podtrzymania efektu

- brak spożywania kreatyny przez około 4 – 6 tygodni- powtórzenie cyklu

  1. Regularna suplementacja kreatyną

- przyjmujemy około 5 g kreatyny codziennie, bez robienia jakichkolwiek przerw

Monohydrat kreatyny skutki uboczne

Nie można mówić tu o jednoznacznych skutkach ubocznych suplementacji kreatyną. Każdy organizm reaguje inaczej, i tak jak w przypadku innych odżywek – mogą pojawić się dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Do najczęstszych skutków ubocznych zalicza się zatrzymanie wody i przybieranie na masie, co może okazać się zaletą dla osób szczupłych.

Jabłczan kreatyny

Jabłczan kreatyny stanowi połączenie kreatyny i kwasu jabłkowego. Ma to znaczenie w kwaśnym środowisku, które panuje w żołądku. Dzięki takiemu połączeniu, cząsteczka jest stabilniejsza. Mówi się, że to jabłczan zdecydowanie lepiej spisuje się podczas budowania masy mięśniowej bez wody. Można także stosować jego mniejsze dawki w stosunku do monohydratu, uzyskując te same efekty.

Jabłczan kreatyny dawkowanie

Z uwagi na fakt, że jabłczan kreatyny jest stabilny, nie stosujemy fazy nasycenia i cyklów keratynowych. W większości przypadków poleca się spożywanie 10 g jabłczanu kreatyny dziennie w rozłożeniu na dwie porcje po 5 g. Pierwszą powinniśmy spożyć przed treningiem, a drugą po nim. Warto też wspomnieć, że kreatyna jest lepiej wchłaniania, gdy znajduje się w towarzystwie węglowodanów, toteż warto spożywać je razem.

Jabłczan kreatyny skutki uboczne

W przypadku jabłczanu kreatyny nie obserwuje się zatrzymywania wody. Jedynym skutkiem ubocznym może więc być obciążenie organizmu kolejnym związkiem. Tu w szczególności narażone są nerki i wątroba, ale rozsądne dawkowanie kreatyny zapewnia bezpieczeństwo.

Monohydrat czy jabłczan kreatyny?

Tak naprawdę zależy, co chcesz osiągnąć i ile chcesz wydać. Obie formy maja zbliżone działanie. Monohydrat kreatyny polecany jest osobom, które chcą przybrać masy mięśniowej i nie przeszkadza im ewentualna obecność wody. Na droższy jabłczan stawiają osoby, które muszą przestrzegać rygorystycznych widełek wagowych, te które chcą poprawić siłę i wytrzymałość, niekoniecznie przybierając mięśni.

A jaka kreatyna jest wg was najlepsza? Słyszałem ostatnio dobre opinie o tej: -- LINK USUNIĘTY --