Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Jak w łatwy sposób przyciąć kalorie i stracić na wadze?

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jak w łatwy sposób przyciąć kalorie i stracić na wadze?
Aby stracić na wadze nie zawsze trzeba się trzymać restrykcyjnej diety. Czasami wystarczy zmodyfikować swoje złe przyzwyczajenia i niewielkim wysiłkiem również można stracić zbędne kilogramy. Poniżej kilka rozwiązań, które Ci w tym pomogą.

  1. Planuj posiłki

Postaraj się zaplanować wcześniej co zjesz danego dnia. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego jedzenia. Zdarza Ci się podjadać i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, a później dziwisz się, że przytyłeś? Jedz tylko to, co masz w swoim dziennym jadłospisie – dodatkowe przekąski nie są mile widziane. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad ilością spożywanych kalorii i unikniesz ich nadmiaru.

  1. Jedz często

Jedzenie 2 obfitych posiłków w ciągu dnia na pewno nie wpłynie korzystnie na Twoje samopoczucie, masę ciała oraz metabolizm. Dopływ cukru do krwi musi być stały, wtedy przez cały dzień będziesz miał energię do pracy. Staraj się zatem jeść częściej, najlepiej 5 posiłków w ciągu dnia co ok. 3-4 h. Dzięki temu nie będziesz czuł się zbyt głodny i unikniesz podjadania.

  1. Jedz warzywa i owoce

Jeżeli twoja dieta składa się głównie z mięsa, pieczywa, sera, ziemniaków, ryżu i makaronu to najwyższy czas to zmienić. Wprowadź do swojego jadłospisu warzywa i owoce, które zawierają dużo cennych witamin i minerałów, a są mniej kaloryczne od wymienionych wyżej produktów. Postaraj się uwzględnić owoc lub warzywo w każdym posiłku w ciągu dnia.

  1. Unikaj pokus

Nie chowaj w szafkach słodyczy, chipsów i innych przekąsek, które będą Cię kusić. Lepiej się ich pozbądź i nie kupuj więcej, jeśli wiesz, że nie powinieneś ich spożywać.

  1. Uważaj na sosy

Staraj się przygotowywać samodzielnie sosy do potraw tak, aby były jak najmniej kaloryczne. Majonez i tłustą śmietanę zastąp jogurtem naturalnym. Dressingów na bazie oliwy lub oleju używaj sporadycznie i nie przesadzaj z ilością. Unikaj gotowców, które często zawierają dodany cukier, konserwanty i tłuszcze.

  1. Jedz produkty z błonnikiem

Produkty zawierające błonnik są bardziej sycące od tych, którego go nie zawierają. Istnieje zatem szansa, że zjesz mniej jedzenia spożywając bogatobłonnikowe potrawy. Bogate w błonnik są produkty pełnoziarniste (pieczywo, makarony, brązowy ryż), nasiona roślin strączkowych, warzywa i owoce ze skórką.

  1. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głody

Zawsze gdy pójdziesz na zakupy będąc głodnym przyniesiesz ze sobą do domu więcej jedzenia. Najlepiej jest robić zakupy z listą i nie obchodzić całego sklepu bez celu, gdyż wtedy na pewno coś nam wpadnie w oko i kupimy to niepotrzebnie.

  1. Jedz wolniej

Kiedy jesz szybko mózg nie zdążyć przetworzyć informacji, że zjadłeś już wystarczająco dużo by być najedzonym. Zjesz w związku z tym więcej, a później będziesz się czuł przejedzony. Wolniejsze jedzenie spowoduje, że sygnał sytości dojdzie do mózgu w odpowiednim czasie i zjesz tylko tyle ile powinieneś.

  1. Przygotowuj posiłki samodzielnie

Staraj się spożywać posiłki przygotowane w domu. Wtedy zawsze wiesz co w nich jest i w jakiej ilości. Jedząc obiad na mieście nigdy do końca nie wiadomo jak bardzo jest on kaloryczny.

  1. Spożywaj naturalne produkty

Zwracaj uwagę na jakość produktów, które jesz i staraj się, aby były one jak najmniej przetworzone. Świeże warzywa i owoce oraz pełnoziarniste pieczywo to na pewno dużo lepsza opcja niż gotowa pizza z mrożonki.


Plany treningowe ze wsparciem trenera:
Wypróbuj