Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Sok z wiśni dla sportowca?

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Sok z wiśni dla sportowca?
Sok z wiśni to nie tylko smaczny, orzeźwiający napój, ale też idealny sposób na zmniejszenie stanów zapalnych wywołanych wysiłkiem fizycznym. Sprawdź dlaczego jeszcze warto go pić.
Co zawiera 100 wiśni?

Wszechstronne działanie wiśni to zasługa witamin, składników mineralnych i innych związków tj. kwercetyna czy antocyjany. 100 g wiśni to jedyne 47 kcal, a przy tym 150 mg potasu, 13 mg wapnia, 0,3 mg żelaza, 9 mg magnezu, 240 μg beta - karotenu, 0,13 mg witaminy E, 0,4 mg witaminy B3, 12 mg witaminy C. Zatem warto korzystać z tych owoców nie tylko w sezonie ale również poza nim w postaci soków i konfitur.

Działanie soku z wiśni
Sok z wiśni ma wiele zalet, część z nich jest ściśle związana z osobami aktywnymi fizycznie:
  • Chroni przed nowotworami.
  • Poprawia działanie układu krążenia.
  • Ma wysokie zdolności antyoksydacyjne i przeciwutleniające. Dzięki temu może być alternatywą dla niesteroidowych leków przeciwzapalnych.
  • Może poprawić działanie mięśni i przynieść ulgę w skurczach.
  • Zmniejsza objawy ze strony górnych dróg oddechowych u wyczynowych sportowców.
  • Ogranicza bolesność mięśni po ćwiczeniach. Badania udowodniły, że koncentrat soku z wiśni zmniejsza stan zapalny po wysiłku oraz redukuje ilość zapalnych białek.

Dlaczego wiśnie są ważne po wysiłku?

Każdy wysiłek, a zawłaszcza ten wymagający długiego zaangażowania i włożenia sporej ilości energii zwiększa w organizmie stres oksydacyjny i jest przyczyną zapaleń. Zminimalizować to można wprowadzając do organizmu przeciwzapalne substancje, które znajdują się właśnie w soku z wiśni. Ponadto zawarte w wiśniach antyoksydanty zmiatają wolne rodniki, które gromadzą się w organizmie i go 'niszczą'. Sok z wiśni najlepiej pić zarówno przed, jak i po ćwiczeniach.

Naukowcy donoszą, że zjadanie 1,5 szklanki wiśni dziennie, znacząco podwyższa poziom antyoksydantów w organizmie. Jedzenie wiśni lub picie soku z tych owoców powinno się więc stać nawykiem każdej osoby aktywnej fizycznie.

Zdjęcie pochodzi z: codepo8 / Foter / CC BY