Suplementacja w street workout

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Suplementacja w street workout
Czy suplementacja w street workout jest potrzebna? To pytanie, które z czasem zadaje sobie coraz więcej trenujących. W większości sklepów znajdujemy setki odżywek, o których istnieniu pojęcia wcześniej nie mieliśmy. Co składa się na niezbędny zestaw i czy tak naprawdę odżywki są potrzebne? Poniżej znajdziesz wszystkie informacje na temat suplementacji w treningu street workout.

Czy suplementy w street workout są potrzebne?

Odpowiedź na pytanie, czy powinno się włączyć suplementację do treningu street workout jest indywidualna, a tym samym niejednoznaczna. Jeżeli jesteś pewien swojego zdrowia i twoja dieta jest odpowiednio ułożona, to jak najbardziej jest to okres, w którym możesz pomyśleć o suplementach. Te zmaksymalizują efekty ciężkich treningów. Są produkty, które dodają nam więcej siły, wytrzymałości, ale są też takie, które uzupełniają braki witamin i minerałów w naszym organizmie. 4 najważniejsze suplementy to:

  • kompleks witamin i minerałów,
  • omega 3,
  • kreatyna,
  • beta alanina.

Niezbędny zestaw suplementacji w street workout

Kompleks witamin i minerałów

To niezbędny i pierwszy w kolejności suplement, który powinien przyjmować nie tylko zawodnik street workout, ale i każdy ćwiczący. Wszystko dlatego, że w dzisiejszej żywności jest ich znacznie mniej niż kiedyś.

  • Gdyby spojrzeć np. na owoce i warzywa dziś i 30 lat temu, uzyskamy wyniki w przybliżeniu rzędu -50 proc.
  • Oznacza to, że 30 lat temu, aby uzupełnić zapotrzebowanie na wapń z ziemniaków, wystarczyło zjeść ich 3 razy mniej niż dziś.
  • Analogicznie ma się to do innych produktów, w których zawartość minerałów i witamin pozostawiają wiele do życzenia.
  • To sprawia, że nie jesteśmy w stanie uzupełnić niedoborów poprzez żywność, którą kupujemy w sklepie.
  • Na szczęście na pomoc przychodzi nam kompleks witamin i minerałów, którego stosowanie znacznie poprawi jakość naszego życia codziennego.

Omega 3

Tłuszcze są niezbędne, aby w organizmie została zachowana prawidłowa praca hormonów. Proporcja omega 3 do omega 6 powinna wynosić stosunek 1:4. W dzisiejszych czasach przeciętna osoba ma stosunek około 1:25, co przekłada się na złe samopoczucie, odkładanie tkanki tłuszczowej, a przede wszystkim stany zapalne, które występują w naszym ciele. Jeżeli nie zmienimy proporcji tłuszczu w naszej diecie to grożą nam choroby, tj.:

  • bezpłodność,
  • zaburzenie równowagi hormonalnej,
  • przeziębienia,
  • złe samopoczucie,
  • ospałość w ciągu dnia,
  • miażdżyca,
  • kurza ślepota.

Każdy kto trenuje street workout powinien zadbać więc o odpowiednie proporcje kwasów omega 3 do omega 6. Produkty, które w tym pomogą to między innymi:

  • olej kokosowy,
  • suplementy omega 3,
  • tran,
  • olej z kryla.

Kreatyna

Kreatyna jest najlepiej przebadanym suplementem na świecie. Od lat występuje w każdej dyscyplinie sportowej, w tym w street workout. Jej głównym zadaniem jest magazynowanie energii w mięśniach. Stosowanie jej pomoże między innymi w:

  • zwiększeniu siły mięśniowej,
  • budowaniu czystego mięśnia,
  • przyspieszeniu regeneracji.

Kreatyna uznawana jest jako jeden z najsilniej działających suplementów, co pozytywnie wpływa na układ hormonalny i ogólne samopoczucie.

Beta alanina

Beta alanina to aminokwas, który jest prekursorem karnozyny. Wpływa ona pozytywnie na ogólną wydolność organizmu podczas treningu ulicznego.

  • Dzięki beta alaninie można odczuć mniejsze zmęczenie mięśni, które zostają lepiej odżywione.
  • Najlepiej stosować ją z kreatyną, dlatego, że tylko wtedy możemy odczuć jak wpływa na ilość sesji treningowych wykonywanych podczas tygodnia, przy mniejszym zmęczeniu.
  • Należy pamiętać, że stosowanie beta alaniny może powodować parestezje skóry, czyli swędzenie. Jest to naturalny bodziec organizmu i występuje u każdego w zależności od przyzwyczajenia do danej substancji. Aby go uniknąć, należy dzienną porcję podzielić na kilka mniejszych.

Kreatyna a street workout

Ćwicząc street workout skupiamy się na rozwoju zarówno wytrzymałości, jak i siły. Na podniesienie poziomu obu tych cech będzie miała wpływ kreatyna. Można wyróżnić 2 podstawowe i dobrze znane rodzaje tego suplementu.

Monohydrat kreatyny

To forma kreatyny, w której cząsteczka kreatyny jest połączona z cząsteczką wody w jedną molekułę. Sprawia to, że do naszych mięśni będą dostarczane również cząsteczki wody, przez co nasze ciało stanie się optymalnie większe.

Jabłczan kreatyny

To połączenie kreatyny z kwasem jabłkowym, co cechuje się lepszą stabilnością w kwaśnym środowisku żołądka. To oznacza, że wchłania się go więcej i nie potrzeba stosować fazy nasycenia, która występuje w przypadku monohydratu.

Monohydrat i jabłczan kreatyny w street workout

Obydwie formy kreatyny przynoszą nam podobne profity w treningu street workout.

  • Używając monohydratu kreatyny teoretycznie szybciej będziemy mogli notować efekty wizualne sylwetki poprzez wypełnienie mięśni wodą.
  • Stosując jabłczan kreatyny zbudujemy wyrzeźbioną sylwetkę bez tak dużej ilości dodatkowych kilogramów na wadze.
  • Osoby trenujące freestyle, czyli układ dowolny na drążku, odniosą więcej korzyści zażywając jabłczan kreatyny, tak aby zachować jak najlepszą siłę przy jednocześnie jak najmniejszej wadze.
  • U osób, które znacznie szybciej chcą poprawić swój wygląd lepiej sprawdzi się monohydrat. Co nie oznacza, że działanie w kierunku zwiększenia siły i wytrzymałości odejdzie na drugi plan.

Rola suplementacji w street workout

Suplementy diety w dzisiejszych czasach powinny być stosowane przez każdego - również trenujących street workout. Wszyscy są coraz częściej narażeni na niedobór:

Osoby aktywne, którym zależy na poprawieniu osiągnięć w street workout, powinny sięgnąć także po:

To świetna inwestycja, która w krótkim czasie przyniesie efekty. W dużym stopniu również wpłynie na osiągnięcia sportowe i wyniki w street workout.