Trener odpowiada

Jazda na nartach w pigułce

Pomiędzy świętami, a sylwestrem wyjeżdżam w Tatry. Zamierzam aktywnie spędzić ten czas na jeździe na nartach. Jest jedno ale. Nie umiem szusować po śniegu – nie miałem okazji wcześniej się nauczyć. Wynajęcie instruktora jest drogie, a wydaje mi się, że szybko chwytam nowe umiejętności ruchowe, tak więc moje pytanie brzmi: „Jak można nauczyć się szybko i samodzielnie jeździć na nartach.” Chciałbym sam spróbować posiąść tą umiejętność.

Delikatny staw kolanowy

Od paru lat czynnie trenuję piłkę nożną. Urazy, do których najczęściej dochodzi w środowisku piłkarskim dotyczą przede wszystkim stawu kolanowego. Powrót do treningów po takiej kontuzji następuję zazwyczaj po bardzo długim okresie rehabilitacji. Zdarzają się również przypadki, w których uraz w obrębie stawu kolanowego jest na tyle poważny, że uniemożliwia dalsze trenowanie – jest przyczyną końca sportowej kariery. Jak zbudowany jest staw kolanowy i dlaczego tak często dochodzi do jego uszkodzenia?

Zlikwiduj trudności z chodzeniem po wypadku

Rok temu miałem ciężki wypadek, przez 8 miesięcy leżałem w łóżku. Obecnie mam problemy ze zwykłym chodzeniem. Moje pytanie tyczy się mięśni, które odpowiedzialne są za chodzenie i utrzymywanie pionowej pozycji. Prosiłbym o poradę na temat mięśni i ćwiczeń związanych z tym problemem.

Fotel – mebel i sprzęt do ćwiczeń w jednym

Mam pytanie - dość nietypowe, a mianowicie, co można wykorzystać z przedmiotów domowego użytku, jako sprzęt do trenowania, jako sprzęt zastępczy do poprawy siły, wyglądu i kondycji. Pytam z prostego powodu. Profesjonalny sprzęt do ćwiczeń jest drogi lub bardzo drogi, a w pobliżu mojego domu nie mam żadnej siłowni, czy klubu fitness.

Rodzaje włókien mięśniowych

Na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy poziom mojej siły maksymalnej utrzymywał się na niezmiennym poziomie. Sytuacja nie uległa zmianie mimo zastosowaniu różnego rodzaju treningów. Znajomy uświadomił mnie, iż być może jest to wynik dominacji w moim ciele włókien mięśniowych wolnokurczliwych. Jaki jeszcze, poza już wymienionym, rodzaj włókien mięśniowych występuje w ludzkim organizmie?

Jak poprawić gibkość?

Niedawno w szkole na lekcji wychowania fizycznego mieliśmy test sprawności fizycznej. Próbą, w której uzyskałem najgorszy wynik była ta dotycząca poziomu gibkości. Czy ta zdolność motoryczna jest uwarunkowana genetycznie i od czego zależy jej poziom? Poprzez jaki rodzaj ćwiczeń można poprawić swoją gibkość?

6 metod leczenia ciała siłami natury

Chciałbym dowiedzieć się, jak można wspomóc organizm do powrotu do zdrowia po przebytej kontuzji. Moje pytanie wiąże się z fizykoterapią i zabiegami fizykoterapeutycznymi, jednak zależy mi na tych sposobach, które są bezpieczne, skuteczne i co najważniejsze naturalne dla ciała (w zgodzie z naturą)

Coś innego – sprzęt do ćwiczeń: BOSU

Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o urządzeniu, które nosi nazwę Bosu. Właśnie taki gadżet spotkałem ostatnio na swojej siłowni. Po części zaciekawił mnie, ponieważ jest podobny do piłki Fittball, z którą wykonałem kiedyś trening. Jednak, jak dla mnie piłka Fitball i ćwiczenia z nią, to za duże wyzwanie - za ciężkie ćwiczenia. Bosu wygląda podobnie, jednak wydaje się łatwiejszy w obsłudze. Proszę o kilka informacji o tym sprzęcie.

Wytrzymałość i jej rodzaje

Właśnie rozpocząłem systematyczne treningi, które mają mnie przygotować do biegu maratońskiego. Terminem, na który napotykam się najczęściej jest słowo wytrzymałość. Czym tak naprawdę jest wytrzymałość i czy dotyczy ona tylko i wyłącznie wysiłków długotrwałych?

Jak rozwijać skoczność?

Od 5 lat amatorsko trenuję koszykówkę. Niestety zauważyłem, że od poprzedniego sezonu mój wyskok nie poprawił się nawet o centymetr. Treningi skoczności, które stosowałem do tej pory nie przynoszą pożądanego efektu. Jakie mam wykonywać ćwiczenia, aby zahamować stagnacje i poprawić swój wyskok.