Trener odpowiada

Recepta na płaski brzuch

Jestem posiadaczem brzucha o dość sporych rozmiarach, robię codziennie po 150-200 powtórzeń na mięśnie brzucha, jednak on w ogóle się nie zmniejsza. Chciałbym się go pozbyć w jak najszybszy sposób, jak to zrobić ?

Ciężkie kości – wymówka otyłych

Mimo, że nie mam dużej tuszy, moja waga jest większa od wyliczonych przez specjalistów norm. Może związane jest to z rodzajem mojej budowy ciała i ciężkimi kośćmi? W związku z powyższym mam ważne dla mojej osoby pytanie: „Ile waży cały układ kostny dorosłego mężczyzny? Czy ciężar kości, a wiem, że jest ich w całym ciele spora liczba, jest istotną składową ogólną masy ciała?”

5 najlepszych ćwiczeń

Niestety nie dysponuję zbyt dużą ilością czasu wolnego, dlatego chciałbym wykonywać codziennie tylko kilka prostych i skutecznych ćwiczeń, które pomogą mi zachować sprawność, siłę oraz zdrowie.

Ile powinienem wyciskać?

Od roku chodzę na siłownię i jestem ciekawy, ile kilogramów muszę wycisnąć na klatkę piersiową na ławce poziomej, aby mieścić się w normie uwzględniającej mój poziom wytrenowania.

Podciąganie na drążku dla początkujących

Od 6 miesięcy ćwiczę regularnie na siłowni. We wszystkich ćwiczeniach odnotowałem spore postępy z wyjątkiem jednego. Niestety, ani razu nie mogę się podciągnąć na drążku. Proszę o pomoc.

Jak obliczyć zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie?

Wyczytałem, że masa ciała to wskaźnik, któremu nie do końca należy wierzyć. Bardziej rzetelnym podobno jest poziom zawartości tłuszczu w ciele. Dlatego bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie:„Jak obliczyć zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie?" Zależy mi na prostej i skutecznej metodzie, którą można wykonać w domu?

Marszobiegi dla początkujących i nie tylko

Od dzieciństwa mam dużą nadwagę (mama mówiła zawsze, że mam grube kości), która jest główna przyczyną awersji do wysiłku fizycznego. Człowiek im starszy tym mądrzejszy, tak więc w miarę upływu czasu dojrzałem do wniosku, że należy coś ze zbędnym tłuszczem zrobić. Chciałbym poprawić własną sprawność, głównie kondycję (ciężko jest mi wejść na 3 piętro schodami). Jaką formę aerobową poleciłby Pan mi jako osobie, której doświadczenia na płaszczyźnie aktywności ruchowej jest równa zeru.

Wpływ tlenku azotu na organizm ćwiczącego

Słyszałem ostatnio o związku chemicznym, który pomaga w treningach budować mięśnie. Mam na myśli tlenek azotu. Czy to prawda? Jeżeli tak, to na jakiej zasadzie działa i czy w ogóle działa?

Pas treningowy – używać, czy nie używać?

Zauważyłem, że pewne osoby na siłowni zakładają specjalny pas podczas ćwiczeń. W związku z tym mam pytanie, po co jest pas i kiedy należy go stosować? Czy używanie pasa treningowego jest koniecznością wyższego stopnia.

Woda i trening – czyli jak pić

Zawsze zapominam o zabraniu wody na trening. Wiem, że to błąd, bo przecież wysiłek powoduje utratę wody oraz pragnienie. Wiele się mówi o piciu wody podczas trwania treningu, ale z czystej ciekawości, ile wody należy spożywać i w jaki sposób?