Trener odpowiada

Najlepsze witaminy i minerały dla mężczyzn

Preparaty witaminowe cieszą się dużym powodzeniem, ale czy wiemy dlaczego je stosujemy? Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiednich suplementów? Poznaj najważniejsze witaminy i minerały dla trenujących mężczyzn. Bądź świadomy swojej suplementacji i popraw swoje wyniki.

Chondromalacja rzepki a trening

Ból kolana to jedna z dość często spotykanych dolegliwości u ćwiczących na siłowni. Gdy odczuwamy go w trakcie wchodzenia po schodach czy wstawania i towarzyszy mu charakterystyczny trzask przy prostowaniu nogi, możemy podejrzewać poważną kontuzję. Jaki wpływ na trening ma chondromalacja rzepki?

Celiakia – objawy, leczenie i stosowanie diety bezglutenowej

Od pewnego czasu o nietolerancji glutenu zrobiło się bardzo głośno. Czy to tylko nowy, dietetyczny trend, a może rzeczywiście warto pomyśleć o diecie bezglutenowej? Wypada dowiedzieć się, czym jest celiakia i jak gluten wpływa na nasz organizm, a wszystko stanie się jasne.

Trening siłowy - jak wzmocnić kręgosłup treningiem siłowym?

O kręgosłupie większość zaczyna sobie przypominać dopiero wtedy, kiedy doskwierać nam zaczyna ból pleców. Zwyrodnienie kręgosłupa, przepuklina kręgosłupa, bóle lędźwiowe to poważne dolegliwości - trudno wówczas nawet o normalne funkcjonowanie. Ciężko jest też mówić wtedy o treningu na siłowni, co dla ćwiczących staje się niemal tragedią. Trening to nie tylko praca nad wyglądem mięśni i kondycją. To także dbanie o ogólne zdrowie. Dowiedzcie się więcej jak wzmocnić kręgosłup treningiem siłowym. To pozwoli na lepszą sprawność i bezpieczny trening.

Suwnica Smitha - trening na siłę, masę i rzeźbę na maszynie

By przeprowadzić kompletny trening całego ciała, niezbędny jest przeważnie ogromny wachlarz sprzętu. Jak się jednak okazuje, są pojedyncze maszyny, które sprawdzają się w tym przypadku idealnie. Do takich zaliczana jest suwnica Smitha. Nie jest ona wprawdzie tak efektowna, jak wolny ciężar, ale może być doskonałym uzupełnieniem treningu z obciążeniem. Pracować na niej można nad budowaniem masy, rzeźbą, a przede wszystkim siłą.

Przyspieszyć metabolizm - jak to zrobić?

Tempo przemiany materii warunkuje osiągnięcie celu treningowego. Szybszy metabolizm jest szczególnie istotny, kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, rozpoczynając okres redukcji tkanki tłuszczowej. Od czego zależne jest tempo przemiany materii? Jak przyspieszyć metabolizm?

Rolowanie dla każdego

Foam rolling to bardzo popularna technika poprawiania mobilności w ćwiczeniach crossfit. Aktualnie wykorzystywana jest również przez ćwiczących np. na siłowni. Taki masaż zapewnia rozluźnienie i lepszą regenerację mięśni. Przy okazji zmniejsza bóle mięśniowe. Jakie jeszcze korzyści przynosi regularne foam rolling? Czy faktycznie rolowanie jest dla każdego? Dowiecie się wszystkiego z naszego artykułu.

Roller do masażu, czyli jaki wałek wybrać?

Rozpoczynając rolowanie mięśni, warto mieć świadomość, że na rynku dostępne są różne rodzaje wałków. Dowiedz się czym różnią się poszczególne rollery i jaki wałek wybrać na początek przygody z foam rollingiem.

Co zrobić żeby zasnąć? Najlepsze sposoby na bezsenność

Od długości i jakości snu zależy nastrój, koncentracja, spostrzegawczość i stan zdrowia człowieka. Na bezsenność cierpi statystycznie co dziesiąty człowiek. Problemy ze snem mogą prowadzić, np. do większego stresu, depresji, czy stanów lękowych. Nie ma się co dziwić tak poważnym skutkom braku snu, ponieważ zajmuje on blisko 30 procent ludzkiego życia. Tym samym jego jakość ma znaczący wpływ na nastrój, samopoczucie, koncentracja i spostrzegawczość każdego człowieka. Jak uchronić się przed bezsennością? Jak poprawić jakość snu i przespać całą noc? Co zrobić żeby zasnąć? Sprawdźcie najlepsze sposoby na bezsenność - wszystkie informacje znajdziecie w naszym artykule.

Czym jest tętno spoczynkowe?

Mięsień sercowy odpowiada m.in. za dostarczenie tlenu i wartości odżywczych organizmowi. Im serce jest silniejsze - tym więcej krwi jest w stanie przepompować w ciągu jednego uderzenia. Brak obciążenia, podobnie jak w przypadku innych mięśni, osłabia go i kurczy. Stąd właśnie powstają różnice w ilości uderzeń serca na minutę. Tętno spoczynkowe nierozerwalnie wiąże się z pracą serca. Czym jest i jak obliczyć jego zakresy? Na co ma wpływ i czym różni się od tętna maksymalnego? Teorię i korzyści tętna spoczynkowego przedstawimy w artykule.