Trener odpowiada

Wpływ treningów na poziom insuliny

Z racji tego, że cierpię na cukrzycę, a chciałbym rozpocząć systematyczne wykonywanie treningów, zastanawiam się, czy ćwiczenia fizyczne wpływają na poziom insuliny? Czy rodzaj wykonywanych na treningach ćwiczeń może oddziaływać na stężenie insuliny? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Czy ćwiczenia wpływają na poziom testosteronu?

Wiem, że testosteron uznawany jest za męski hormon. Ze szkoły pamiętam, że odpowiada on za powstanie i rozwój typowo męskich cech, na przykład zarostu na twarzy. Jako pasjonata aktywnego trybu życia zastanawia mnie jednak, czy ćwiczenia fizyczne mają wpływ na jego poziom? Czy istnieje jakiś konkretny rodzaj ćwiczeń, który w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia jego poziomu?

Dlaczego warto trenować mięśnie głębokie?

Biceps, triceps, mięśnie klatki piersiowej – to części ciała, które najczęściej angażowane są na treningach. Dobre ukształtowanie tych mięśni, odpowiednia wielkość oraz wyraźna definicja, w znacznym stopniu zwiększa atrakcyjność męskiej sylwetki. Warto jednak w swoich treningach uwzględnić również mięśni głębokie.

Czym jest potreningowy ból mięśni?

Potreningowy ból mięśni, zwany popularnie, choć nieprawidłowo, ‘zakwasami, to cel, do którego dąży zdecydowana większość systematycznie ćwiczących osób. Dotyczy to przede wszystkim osób, którym zależy na budowaniu masy mięśniowej. Czym właściwie jest potreningowy ból mięśni i co przyczynia się do jego powstania?

Czy warto mieć partnera treningowego?

Do tej pory miałem partnera treningowego. Niestety wraz z rozpoczęciem studiów i związaną z tym przeprowadzką do innego miasta ‘straciłem’ swojego partnera do ćwiczeń. Czy warto szukać nowego partnera treningowego? Czy może lepiej jest ćwiczyć samemu?

Jak sprawdzić swoją kondycję?

Każdy kto systematycznie ćwiczy powinien kontrolować efektywności wykonywanych przez siebie ćwiczeń. Jednak o ile swoją siłę, czy też szybkość można łatwo zmierzyć, o tyle w przypadku wytrzymałości ogólnej nie jest już tak kolorowo. Jak zmierzyć swoją kondycję fizyczną?

Jak w 3 krokach poprawić klatę?

Swoją przygodę z siłownią rozpocząłem trzy miesiące temu. Od tamtej pory systematycznie realizuję plan treningowy ukierunkowany na przyrost masy mięśniowej. Niestety mimo regularnych treningów i przestrzegania planu diety mięśnie znajdujące się w obrębie mojej klaty niewiele urosły. Dotyczy to przede wszystkim jej dolnej części. Co mam ćwiczyć, aby rozbudować dolną część klatki piersiowej?

Jak prawidłowo trzymać sztangę?

Jak trzymać sztangę? Dla osób, które od lat ćwiczą na siłowni takie pytanie wydaje się nie do pomyślenia – przecież to jest oczywiste! Jednak osoby, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami siłowymi mogą już mieć z tym problem. Warto zadbać o prawidłowy uchwyt, gdyż nie tylko warunkuje on prawidłową techniczne realizację danego ćwiczenia, a co za tym idzie jego efektywność, ale również zapewnia bezpieczeństwo.

Czym są ćwiczenia plyometryczne?

Chciałbym poprawić swój wyskok. Niestety wszystkie wykonywane przeze mnie dotychczas ćwiczenia nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Na jednym z for internetowych trafiłem na wzmiankę o treningu plyometrycznym. Podobno jest on niezwykle skuteczny w aspekcie poprawy wyskoku. Na czym polegają te ćwiczenia i czy są one bezpieczne?

Czy należy ćwiczyć z kontuzją?

Kilka dni temu w czasie gry w piłkę nożną z kolegami nabawiłem się kontuzji – skręciłem kostkę. Lekarz zalecił mi co najmniej trzytygodniową przerwę od aktywności fizycznej. Jednak poza grą w piłkę nożną systematycznie uczęszczam na siłownię. Czy mogę kontynuować swoje treningi siłowe?