Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Hormon wzrostu dla wszystkich

  • Głosów: 2
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Hormon wzrostu dla wszystkich
Od kilku lat ćwiczę na siłowni, ale mam pewien niedosyt dotyczący mojego wyglądu. Wiem, że za wzrost mięśni i spalanie tłuszczu w dużej mierze jest odpowiedzialny hormon wzrostu (GH). Dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje jakiś naturalny sposób na jego zwiększenie?
Hormon wzrostu to substancja produkowana naturalnie w naszym organizmie przez przysadkę mózgową. Ten niesamowity środek pomaga budować mięśnie i spalać tłuszcz, a ponadto zapobiega postępującym procesom starzenia. W celu zobaczenia na własnym ciele działania tego hormonu, nie trzeba zażywać drogich i nie zawsze dobrych dla naszego zdrowia suplementów. Wystarczy zastosować się do przedstawionych poniżej sugestii, aby w pełni cieszyć się możliwościami jakie daje naturalnie produkowany w naszym organizmie hormon wzrostu. Sen Podczas snu poziom hormonu wzrostu znacznie wzrasta, dlatego należy spać przynajmniej 8 godzin dziennie, co przełoży się na lepszą regenerację oraz wzrost mięśni przy jednoczesnej redukcji tłuszczu. Brak snu nie tylko oznacza mniejszą produkcję (GH), ale też prowadzi do zwiększonej produkcji kortyzolu (hormon stresu), który jest odpowiedzialny pośrednio za brak wzrostu tkanki mięśniowej. Warto dodatkowo w ciągu dnia poświęcić 30 minut na 1-2 drzemki, które podniosą nasz hormon wzrostu na wyższy poziom. Trening Jak udowodniono trening siłowy i sprinterski jest bardzo efektywny, jeżeli chodzi o stymulowanie wydzielania (GH). To co hormon wzrostu lubi najbardziej to:
  • ćwiczenia angażujące duże partie mięśniowe, jak przysiad, martwy ciąg, wyciskanie na ławeczce, podciąganie na drążku i pompki na poręczach,
  • częsta zmiana ćwiczeń, na każdym treningu 1-2 nowe ćwiczenia, które nie były wykonywane poprzednim razem,
  • ćwiczenie w ilości powtórzeń między 8-12, powodujące duże zakwaszenie mięśni. Kwas mlekowy powoduje wydzielanie większej ilości hormonu wzrostu,
  • krótsze przerwy między seriami 60-90 sekund i łączenie ćwiczeń w superserie,
  • wykonanie 8 maksymalnych sprintów trwających między 10-30 sekund (bieg, pływanie, rower), z przerwą 90 sekundową (marsz), wzmaga to produkcję (GH) nawet do 500% w 1-2 godziny po treningu.
Dieta Rodzaj spożywanych posiłków ma także ogromne znaczenie dla produkcji hormonu wzrostu, więc nie należy go lekceważyć. Dlatego warto, aby nasz dieta:
  • składała się z 5-7 mniejszych posiłków,
  • była zbilansowana – białka (30%), węglowodany - głównie złożone (40-45%), tłuszcze (25-30%),
  • zapewniała spożywanie pełnowartościowego białka, zawierające aminokwasy używane przez hormon wzrostu do tworzenia tkanki mięśniowej.
Ponadto warto pamiętać, żeby w pierwszej godzinie po treningu nie spożywać od razu substancji odżywczych (pić tylko wodę), co spowoduje znaczny wzrost produkcji hormonu wzrostu, która będzie utrzymywała się przez 1-2 godziny po treningu. Szybki posiłek potreningowy powoduje wydzielanie insuliny, która blokuje produkcję (GH). Tak samo insulina hamuje hormon wzrostu, kiedy na ostatni posiłek w ciągu dnia spożywamy duże ilości węglowodanów. Dlatego kolacja powinna być zjedzona na 3 godziny przed snem i składać się w większości z białek. Stosowanie się do powyższych punktów zapewni nam budowanie mięśni i spalanie tłuszczu na wysokim poziomie. Jednak warto zdawać sobie sprawę, że w celu pełnego rozwoju tkanki mięśniowej i siły jest nam też potrzebny testosteron, który lubi odmienne założenia treningowe i dietetyczne niż hormon wzrostu. Dlatego dla maksymalnego wzrostu tkanki mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej, potrzebne jest połączenie obydwu typów treningu tzw. znalezienie „złotego środka”.

ciekawie:D cos mozna z tego wyciągnąć:D

Artykuł bardzo ciekawy, tylko teraz jak znaleźć ten tak zwany "złoty środek" :P

insulina hamuje hormon wzrostu?? kto to pisał?? ja mam cukrzyce od 17 lat i lekarze ZAWSZE mówili, że mam szanse urosnąć jeśli będę wyrównany bo inaczej nie będę wydzielał GH gdybym nie dostarczał wystarczająco dużo insuliny nie urósł bym ;)

to w nocy trzeba spać;d

jak ktoś znajdzie złoty środek niech da znać :D

ciekawy artykuł :) spodobało mi się parę nowych informacji które zamierzam wykorzystać za niedługo :) pozdro

same podstawy...nie podoba mi sie:,, Ponadto warto pamiętać, żeby w pierwszej godzinie po treningu nie spożywać od razu substancji odżywczych (pić tylko wodę), co spowoduje znaczny wzrost produkcji hormonu wzrostu, która będzie utrzymywała się przez 1-2 godziny po treningu. Szybki posiłek potreningowy powoduje wydzielanie insuliny, która blokuje produkcję''. trzeba szybko bialka dac ,potem posilek!!!!!przeciez od momentu skonczenia treningu miesnie juz sie buduja ,a musza miec z czego!

to czy w takiej sytuacji znalazłoby się czas na jakieś inne zajęcia??? 8 godzin snu w nocy, w dzień drzemka, skoro ostatni posiłek 3 godziny przed snem, czy w tym artykule jest brane pod uwagę że trzeba też się wybrać do pracy?

wlasciwie ja tez wyroslem na tej teorii, ze dla najefektywniejszego wykorzystania treningu (trening budujacy mase miesniowa) powinno sie najpozniej do ~1,5h po treningu spozyc odpowiedni posilek (wegle + bialko). Podczas treningu poziom testosteronu wzrasta do okolo 1h po rozpoczeciu treningu (pozniej spada znowu, m. in. i z tego powodu dluzsze treningi majace budowac mase miesniowa sa raczej kontraproduktywne). Ten efekt powinno sie wykorzystac wlasnie stosujac odpowiedni posilek w "oknie" potreningowym. Nie spotkalem sie jednak do dzis z publikacjami, ktore opisuja w jakim stosunku maja wplyw na dalsza budowe miesni HGH i produkowany testosteron bezposrednio po treningu (ten tzw. zloty srodek ;-)) To dotyczy naturalnie treningow bez "dopalaczy" ;-)) Generalnie brakuje mi tez w tym artykule jakiejs >>praktycznej

8 godzin snu i 2 godziny drzemki.. taaa ewentualnie za 40lat gdy będę na emeryturze. A swoją drogą czy waszym zdaniem napisanie dwóch postów w czasie 15 sekund nie jest zwyczajnym spamem?

dobrze wiedzieć

...tego co do tej pory wiedziałem na temat budowania masy z jak najmniejszym udziałem tłuszczu. Zakończenie artykułu zasiewa we mnie ziarno wahania: co w końcu robić? Chyba nie istnieje jasna odpowiedź.

hormon wzrostu najczescuiej ma swoje dzialanie w nocy.. dlatego tez w nocy nastepuje wyrzut testosteronu przy suplementacji odpowiednimi srodkami..a co za tym idzie-piekna regeneracja i przysrost masy mięśniowej..

Czyli trzeba robić to co jest oczywiste, hmm w sumie dowiedziałem się ,że trzeba jeść do 1,5 godz , zawsze myślałem ,że do 0,5 godz.

1,5h to sporo ja po treningu jestem taki głodny ze ledwie wytrzymuje 30 min

a mówią ze jak sie wyjdzie na deszcz to tez mozna rosnąć xD ciekawe ile uda sie z tego wykozystać :)

A ja gdzieś czytałem że J Cutler wcina wafle ryżowe i popija węgle jeszcze przed skończeniem treningu. Hmm widocznie się nie zna na rzeczy :-)

naturalnie, najlepiej spozywac cos zaraz po treningu albo i podczas jesli ktos ma do tego warunki;-) Piszc "do 1,5h" mialem na mysli, ze najpozniej wtedy trzeba / powinno sie cos przekasic ;-) Moj potreningowy apetyt zalezy te od intensywnosci treningu. Czasami potrzebuje godzinki zeby sie "ostudzic" ;-)

Ciekawy artykuł. A z tym snem to też nie prawda.. Niektórzy śpią po 12 godzin i są niscy..

hah mam podobnie jak atomy i podobne poglady co do zarla;)))Pzdr

naprawde fajny artykuł ;d

Z tym sprintem ciekawy pomysł :)

albo lepiej mowiac "interval training" -> jedna z najlepszych mozliwosci poprawienia kondycji ;-) Najlepiej sie jednak kierowac przy takim treningu pulsem, a nie czasem. Niemniej jednak tego typu trening "obojetnie jak" jest b. efektywny ;-))

ciekawy, przydatny artykuł.

dobry i ciekawy art przyda sie napewno

spoko art. ale zbytnio mnie nie oswiecil ;pp

bardzo ciekawy artykul przyda sie na pewno

ale chyba trener zapomniał o SAA;]

ciekawy artykul

o większości już było wiadomo wcześniej ale jest też kilka nowinek;)

ciekawy artykul:)

dobry artykuł xD

Jak zawsze artykuł na poziomie;)

Dość ciekawe;]

art bardzo ciekawe i przydatny" tylko czy zawarte w nim materialy to prawda:) i jescze czy taki zloty srodek istnieje?:)

ciekawy artykul:)

na pewno sie przyda^^

przyda się :)

napewno sie przyda ;)

szkoda ze nie wiedziałem o takim specyfiku ze 3 lata temu napewno bym przetestował go i urósł pewnie z 6 cm

fajny artykuł ;) - na pewno jest to lepszy sposób na przyrost tkanki mięśniowej niż zażywanie odżywek. Tylko jest taki problem - do większości punktów się już stosuje bez wiedzy o nich hihi

Dobry arykuł

dosc ciekawy sposob ale na kazdego dziala co innego i kazdy musi miec swoje doswiadczenia w danej dziedzinie

na pewno sie przyda

mi by sie przydał taki hormon zeby urosnąć w gore niestety to tak nie działa

ciekawy artykuł . na pewno skorzystam :)

Ciekawy artykuł muszę trochę więcej czasu poświęcać na sen:)

Więc trzeba zacząc wczesniej chodzic spać :D

artykuł może być. Ale ja już chyba nie urosnę bo i tak jestem wysoki a mięśnie????

przydatny art...

Chciał bym znaleźć ten złoty środek na maksymalne wydzielanie testosteronu i hg:P

rzeczywiście co do snu trzeba przyznać że jest to bardzo istotny czynnik wpływający na podniesienie hormonu wzrostu w organizmie. Dobry artykuł

dobry artykuł

Dzięki za ten artykuł, sporo ciekawych rzeczy, sam zastanawiałem się dlaczego prawie każdy w swojej diecie na koniec dnia zostawia posiłki o największej ilości białka, teraz już wiem dlaczego ;) Pozdrawiam

no niezły ;)

ciekawy art

teraz powstaja juz odzywki na bazie tego hormonu, niestety wiekszosc osob idzie na latwizne i woli sobie niszczyc zdrowie niz sprobowac sie zmierzyc z wlasnymi slabosciami...

Nie ma to jak naturalnie dojść do wszystkiego potem większa satysfakcja z osiągniętego sukcesu wiec dobrze wiedzieć co zwiększa naturalną produkcje własnego hormonu wzrostu. Zwłaszcza jest to ważna informacja dla młodych.

Śpię od 6-8h dziennie i niestety to za mało. Chciałbym urosnąć jeszcze z 10cm. Spróbuje się zastosować do tego.

gdzieś wyczytałem, już nie pamiętam, że posiłek po treningu powinienem być zjedzony po 30min od ostatniego ćwiczenia, a tu jest napisane że po 1 godzinie - dzięki za nowinke

SPOKSIK

Zawsze czytałem, że bezpośrednio po treningu należy przyjąć węglowodany a po pół godziny do godziny potem białko. Wynika z tego, że mamy sprzeczność, która mówi, że uzupełnienie organizmu węglowodanami zaraz po treningu mające na celu wystąpienie nadkompensacji glikogenu nie idzie w parze z maksymalnym wykorzystaniem produkcjii hormonu wzrostu po treningu bo wedle artykułu przez godzinę nie powinno się nic jeść.

:)

Dołączam się do uwagi odnośnie jedzenia po treningu. To jeść czy nie jeść w końcu po terningu??

artykuł ciekawy... możnaby wykozystać niektóre rzeczy ;P

czy dieta tzn to co jemy ma wplw na hormon??

interesujący i przydatny artykulik

a jakie suple stosowac aby troche podrosnac?

I znowu się okazuje że sen jest najlepszy na wszystko ;]

no ciekawy art. ;d

ciekawe:)

Dobry art.

spoko, przyda się;)

ciekawy artykuł

w takim razie dlaczego mając 193cm budowanie sylwetki nie jest łatwiejsze?

A tego to nie wiedziałem:) Dobry artykół:)

A tego to nie wiedziałem:) Dobry artykół:)

Styl Życia: Chodzi tu głównie by był on jak najzdrowszy. Przede wszystkim liczy się zdrowe odżywianie - organizm musi mieć cały czas po dostatkiem wszystkiego, czego potrzebuje (niby to oczywiste a jednak mało, kto do tego się stosuje). Były już porady w stylu pić dużo mleka - otóż są one bardzo trafne i chodzi tu nie tylko o mleko (min. 1 litr dziennie), ale ogólnie o dostarczenie budulca organizmowi, aby mógł się rozwijać. Duże znaczenie ma tez jedzenie rzeczy typu żelatyna, potrzebnych do odbudowywania ubytków w chrząstkach miedzy stawami/kręgami.

- Efekty przychodzą powoli, ale jednak, - Liczy się przede wszystkim cierpliwość i systematyczność, - Należy pamiętać o postępowaniu jak przy każdej innej formie treningu (rozgrzewka, masowanie stawów, odżywianie, odpoczynek). Jeszcze założe osobny artykuł na ten temat, gdyż wiem na ten temat chyba wszystko.

Używki: Niestety - niektóre w zbyt dużych ilościach mocno spowalniają, a nawet zatrzymują wzrost. Aby w pełni wykorzystać własną genetykę trzeba się od nich powstrzymywać (łatwo powiedzieć, ale niewielu się udaje).

Ćwiczenia: Wzrost: Chodzi tu o różne ćwiczenia rozciągające - największy efekt dają, kiedy są stosowane w okresie wzrostu (ćwiczenia rozciągające należy wykonywać po kolei przynajmniej 30 min. dziennie – są one w pliku „ćwiczenia”), - Zwis na drążku z obciążeniem na nogach, ok. 30 minut dziennie (na początku będą się robić odciski). Ręka: Ćwiczenia pomagające bardziej rozciągnąć palce i zwiększyć ich długość: - Przed spaniem rozciąganie dłoni w naczyniu z gorącą wodą, - Wkładanie na noc między palce drewnianych korków po winie i zakładanie na rękę elastycznych rękawiczek, żeby korki nie powypadały (na początku po wewnętrznej stronie palców mogą się robić odparzenia), - Kilkuminutowe zwisy na drążku na samych palcach, - Ćwiczenia przy pomocy ściskaczy (kilka serii wieczorem aż do bólu). Cierpliwość: To przede wszystkim - na efekty niestety trzeba będzie poczekać. Ogólnie: - Bardzo istotne jest codzienne rozciąganie się. Bez tego nie ma, co myśleć o efektach, a łatwo też o kontuzję np. przy zwisach na drążku, - Zdrowa dieta, - Jak widać ćwiczenia są w 100% naturalne i nie wymagają żadnych substancji typu hormony itp.,

Dobry artykuł i nawet dobrze wyjaśnione:0

sen jak widac jest bardzo wazny :)a ja nei umei mdlugo spac!!! trzeab to zmienic

Bardo przydatny artykuł

fajny artykul:D zawsze chcialem miec 190cm ale mi brakuje jeszcze 6cm:D wyzszy ma lepsze warunki:D

Przynajmniej pobudzamy to w naturalny sposob, a nie szpikujemy sie ta chemia. :)

przydatny artykuł

OK

Sen o zawsze pomagał

dzięki ciekawy i przydatny

Ja akurat śpię od 7 do 8 godzin, więc w sam raz. W zasadzie tyle ile się spać powinno, ale czasami wstaje nie wyspany i obolały... Dzięki za arta

najprzyjemniejsza część to: 30 minut na 1-2 drzemki ;p

dżemka to jest to

w końcu ludowe przysłowie mówi: CHŁOP ŚPI I MU ROŚNIE, wreszcie je zrozumiałem

To wszystko fajnie napisane ale trudne do zrealizowania!

dla mnie ni chu... do zrobienia, głodny bym chodził i zły

strach i tyle

sen za dnia to koszmar, totalna strata czasu....

ciekawy artykuł

byle nie jest podawany przez jakies inne sposoby

Spać w dzień? To nie lepiej pobiegać?

Ciekawy artykuł :) Polecam!

zaczynam stosować te porady

Cenne porady, zacznę stosować :)

Rady niezwykle trafne, ale wiadomo, że bez suplementacji dochodzimy do pewnych granic, których nie da się "przeskoczyć". Na rynku jest dostępny ciekawy suplement - legalnie rozprowadzany i niepowodujący skutków ubocznych, który podwyższa poziom hormonu wzrostu nawet o 28%. Jest to typowy suplement na budowanie czystej masy mięśniowej. Stosował go Krzysztofa Piekarz, zwycięzca Debiutów Kulturystycznych 2014. Więcej info o tym suplemencie znajdziecie na stronie somatodrol.pl