Ile powinienem wyciskać?

  • Głosów: 8
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Ile powinienem wyciskać?
Od roku chodzę na siłownię i jestem ciekawy, ile kilogramów muszę wycisnąć na klatkę piersiową na ławce poziomej, aby mieścić się w normie uwzględniającej mój poziom wytrenowania.

Każdy z nas ma inne predyspozycje genetyczne oraz inny poziom sprawności fizycznej, dlatego ciężko dokładnie stwierdzić, jaki ciężar powinniśmy wyciskać. Jednak dzięki temu, że bardzo wiele osób jest ciekawych odpowiedzi na podobne pytanie, powstały tabele określające w przybliżeniu liczbę kilogramów, które należy podnieść. Większość z nich ustala maksymalny ciężar biorąc pod uwagę poziom wytrenowania i wagę ciała danej osoby. Zamieszczone poniżej dane są wartością uśrednioną przedstawioną w kilogramach i dotyczą 1 (CM) powtórzenia z maksymalnym ciężarem w wyciskaniu na ławce poziomej. Tabela wygląda następująco:

Waga ciała (kg)

50

55

60

65

70

75

80

85

90

100

110

110 +

Nietrenujący

40

43

46

49

52

55

58

61

64

67

70

72

Początkujący

45

49

52

56

60

64

68

71

75

81

87

90

Średnio-zaawansowany

54

59

64

69

74

79

83

88

92

98

104

107

Zaawansowany

80

87

94

101

108

114

120

126

132

140

146

150

Zawodowiec

100

108

116

124

133

142

151

159

166

174

180

185

W celu lepszej interpretacji tabeli poniżej przedstawione są charakterystyki poszczególnych poziomów wytrenowania: Nietrenujący – zdrowa osoba, która nigdy przedtem nie uprawiała, żadnych sportów siłowych i potrafiąca w prawidłowej formie wykonać wyciskanie na ławce poziomej. Początkujący – człowiek, który regularnie ćwiczy na siłowni, a jego staż treningowy wynosi od 3 do 12 miesięcy. Średnio-zaawansowany – osoba systematycznie uprawiająca trening siłowy, od co najmniej 2 lat. Zaawansowany – człowiek, który od wielu lat regularnie i profesjonalnie trenuje na siłowni. Zawodowiec – profesjonalny zawodnik sportów siłowych, poziom niedostępny dla większości z nas. Powyższa tabela ma zastosowanie tylko dla osób dorosłych i podaje orientacyjne ciężary, do których powinniśmy dążyć realizując nasze plany treningowe. Osoby, których osiągnięcia są niższe niż te przedstawione powyżej, powinny potraktować to tylko i wyłącznie jako pozytywną motywację, do ciągłego rozwoju fizycznego.


a ile razy mam podniesc taki ciezar ?

No właśnie :) Czy założeniem jest 1 raz? Czy 8 powtórzeń?

ok, jest w treści przecież - 1 CM :) 1 powtórzenie :)

bardzo ciekawy artykul. Ja wyciskam 90 kg (jak narazie) a mieszcze sie jako poczatkujacy ;)

jedno powtórzenie. to Twój max. od tego liczysz dopiero ciężar dla wielu powtórzeń.

to ja jestem zaawansowany:))

ja cwicze juz 19 mies w tym rok cwiczylem jak mi sie chciala wiec, 9 miesiecy cwicze i wyciskam 67 przy wadze 61kg czyli srednio-zaawansowany

fajnie, ja trenuję niecałe półtora roku a przy wadze 80 kg cisnę 100kg. To idealnie pomiędzy średnio-zaawansowanym, a zaawansowanym. Miło takich rzeczy się dowiedzieć :)

piaseczek84 - Jeden (1) raz. Taki ciężar musisz wycisnąć jeden raz.

dobru artykuł ale u mnie jest początkująuy

lajcik ;D

ja ćwiczę od 7 miesięcy, ważę 70 kg i wyciskam 82 kg, czyli pomiędzy Średnio-zaawansowany a zaawansowany.:)

Problem pierwszy ważę mniej niż >50 kg, z drugiej strony biorę więcej niż 45kg - hura xD

juz sie martwiłem ze mało wyciskam xd ale ta tabela podniosła mnie troche na duchu ;D przy 80kg wyciskam 75kg czyli w miare ;d

nie jest tak zle myślałem że bedzie gożej 81 kg i 78 kg

ja przy wadze 64 ale zwróciłem uwagę na 65 i trenuję ok roku wyciskam ok 95 kilogramów więc jestem zadowolony :) pozdro

prawie zawodowiec:) 92kg i 165kg

niezła tabelka, sensownie zrobiona i realna

staż 16 mcy ,80 kg daje rade z 130 kg. Fajny artykuł, wiem do czego mam dążyć. Fajna fota do artykułu, hehe asekuracja przy 15 kg

ja ćwicze 6 miesięcy i przy wadze 81 kg wycisnełem okrągłe 100 kg :D czyli nie jest źle ;p

1 CM to jedno powtórzenie z ciężarem maxymalnym

U mnie zawodowiec przy 68kg wyciskana sztanga o wadze 130kg

podoba mi się wyjaśnienie Zawodowiec Zawodowiec – profesjonalny zawodnik sportów siłowych, POZIOM NIEDOSTĘPNY dla większości z nas. dla mnie jest jak najbardziej dostępny :)

Nom prawdy w tym raczej nie ma ale niech bedzie moge być tym zaawansowanym 130 peka. Może sie uda być zawodowcem chociaż siła na klate to nie wszystko wiec zbędny jest ten art.

Jestem podobnego zdania bo kategoria zawodowiec powinna być dla osób które naprawdę mogą startować w zawodach co raczej mnie nie dotyczy bo znam kilka jeszcze osób które są jeszcze silniejsze a wagę bedą miały podobną do mnie

Moja to 77kg, a wyciskam 85, trenuję ok 5 miesięcy z przerwą w środku

mama 17 lat warze 80 kg podnoszę 102 kg ćwiczę 6 miesięcy z ponad miesięczną przerwom

Mi się udało podnieść najwięcej 45kg. Waże 52kg i jestem dziewczyną ;)

staż około 8 miechow z licznymi przerwami :/, 68kg i cisne 80kg

a ja w jakim poziomie się mieszczę jeśli po 3,5 roku ćwiczenia i wadze 73kg wycisnąłem 180kg???

Trenuje od końca października 2008, moja aktualna waga 81 kg, wyciskanie na ławce poziomej 120 kg 6 razy, 130 kg z trudem 1 raz. W zasadzie trenuje dopiero 7 msc, jestem przeciwny koksom, wszystko co osiągam to suplementy ogólnodostępne [email protected]

ja ćwicze 8 m-cy waze 55kg i podnosze se 65kg

Ja przy wadze 79 kg wyciskam na raz 105 kg nie jest źle ale super też nie jest

ja cwicze od 3 tygodni i podnosze tylko 35kg jestem ponizej normy tragedia porazka normalnie

waże 68 kg i wyciskam 70 kg max to według tabeli nie jest źle

-Ja chodzę na siłkę ponad 6 miechów -warze ok.85 kg -wycisnę 108 kg -przez ten czas zjadłem 1 kreatynę To znaczy że już jestem średnio zaawansowany.... ;pp

i 80kg na serie biorę ;D hhe

ja cwicze 6msc.waga 87 cisne 110 raz

takie arty to żenada. nijak ma to się to rzeczywistości. mogliby bardziej napisać jakie powinny być proporcje siły poszczególnych partii, np. wyciskanie na klatę do przysiadu. to byłaby nieco lepsza motywacja do większego nacisku na nogi, bo któż z nas w dniu treningu nóg mówi sobie ehhhhhhhhhhhhhh znowu? :)

Heh wyglada na to ze cwicze od ponad 2 lat hehe cos kicha z ta tabela

Uważam, że nie tylko przy wyciskaniu należy brać pod uwagę się mięśni, ale także wytrzymalość torebek stawowych

Ja mam 14 lat ćwiczę 1 miesiąc :) ważę 52kg i wyciskam 55kg czyli jestem Średnio-zaawansowany a nie ćwiczę co najmniej 2 lata tylko miesiąc :)

Ja mam 14 lat ćwiczę od miesiąca ważę 50kg i wyciskam 55kg coś ta ankieta szwankuje bo wychodzi że jestem średnio zaawansowany a przecież nie ćwiczę 2 lata :)

Waga 62kg , wyciskam 60kg, mieszcze się w tej normie ale i tak chcę więcej

Ważę 80 kg i wyciskam 100 kg :)

Ja jak zaczynalem to wazyłem 71 kg i tyle samo wycisnełem na maksa teraz po 5 miesiac 85 kg

mi tam nie zalezy na tym ile wycisne, jeszcze nie sprawdzalem;P Dla mnie wazniejsza jest kondycja oraz rozwoj wszystkich miesni... ale kazdy oczekuje od siebie samego czegos innego.

Łapie sie spokojnie w tabeli:P ale mój wynik i tak jest słaby:(

MOZE JESZCZE NIE ZAWODOWIE ALE PRZY WADZE 85 130 DALEM RADE ;) CHODZ CIEZKO BYLO ...

nawet udalo im sie trafic xD

czyli sie mieszcze w przedziale

Ćwicze rok ważę 61 kg i wyciskam 86 kg :) Yyyyy ;P Prawie zaawansowany ? xDD i mam 16 lat :)

Średnio-zaawansowany waze 70kg biore 76kg to nie zależy tylko od stażu na siłowni ale wrodzonych umiejętności ;p

mieszcze sie w normie:D zaawansowany;]

jestem na poziomie średniozaawansowanym :D myslalem ze bedzie gozej

przy wadze 49kg z butami xD :) podnoszę 60kg ćwiczę 1,5 miesiąca no to jestem średnio-zaawansowany/zaawansowany :D a i mam 14 lat :P

Raczej tylko raz.

prawie zawodowiec:)szkoda ze nie dali takiej tabeli dla siadow ciekawe jak moj wynik by sie tam prezentowal???:)

Uuu to ja raz podniosę 64 to spokojnie, gorzej w seriach

Średnio-zaawansowany waga73 kg .1 powtórzenia z maksymalnym ciężarem w wyciskaniu na ławce poziomej. 95 kg

hmmm to ja waże 79kg .1 powtórzenia z maksymalnym ciężarem w wyciskaniu na ławce poziomej to 112kg a wycskaniu na ławce skośnej 124kg.... A i tak wogóle jade na sucho:) od 9miesięcy

Ćwiczę około miesiąc, ważę 58-60kg a podnoszę 60kg czyli źle nie jest :P

Ja waże 93 kg a wyciskam 135kg czyli jestem zaawansowany-hihi

Trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć

nie no spoko mieszcze sie w normie:))

Jest ok

a już myślałem że jest coś nie tak - bo trochę mało wyciskałem na klatkę - a tu jednak wszystko jest ok :)

Wczoraj pobiłem swój rekord. Aktualnie podnoszę 68kg! Przy wadze 59-60kg.

No to ze mną nie jest tak źle. Ważę 79kg i wyciskam 110 he he he wiem... może to i nie żadna rewelacja ale mi to wystarcza :D (Jak na razie :D)

ważę 78 miedzy 100 a 110 wyciskam na każdym treningu a moj rekord to 116, ostatnio podchodilem do 120 niestety nie udalo sie :(

No no Nie jest Tak Źle ;)

czym dłużej będziemy ćwiczyc(chodzi mi o staż) tym będziemy silnijesi:)

fajnie wiedziec :)

No nie jest źle :D waga 65 kg wagi i 73kg na klate :D

czyli jestem srednio zaawansowany xD

waga 71 kg i 105 kg na klate ;d;d

waga 64kg i 80kg na klate ;D

waga 88kg i 80kg i brak talerzy więcej ,ale kotem dociążę :)

waga 58 kg i 80 kg na klate

waga 65kg na klate 135kg

no ja jeszcze jestem w fazie początkujący przy 90kg

Waga 65kg i 92kg na klate, nito srednio ni zaawansowany ;P

średnio

Niezły artykul.

waga 60 i równo 55kg oj muszę się wziąć za siebie ;]

Szczerze, świetny artykuł!

zgadzam się, dobry i przydatny artykuł. ! :]

dobry artykul =0

dobry artykul =0

Oj ja za mało biorę nawet jak na nietrenującego a już długo ćwiczę. hm trzeba zakupić ławeczke

Artykuł w miare

na szczescie mieszcze sie w normie

Waga 66, 92 na klate a ćwicze od pół roku. Idzie mi nieźle, narazie wale na odżywki i jade na sucho ;p

dobry art.

Świetny artykuł!!!

Mieszcze sie miedzy średnio zaawansowanym a zaawansowanym. . . no coz pozostaje tylko dalej ćwiczyc;) pozdrawiam!

narazie w normie

ja tez mieszczę sie w normie na początkującym dobry art

widać że jestem początkującym

wuff.. a balem sie ze taki słaby jestem... jedank w normie sie mieszcze ;)

faza początkujący ale jak bez ćwiczeń to i tak dobrze ale już zaczynam trenować to się wyniki poprawi

ja niestety się nie mieszczę w tabeli

Ciekawy artykuł :)

oo dobry art.. czyli musze podniesc wiecej:D

dobry art.

ja przy wadze 70kg cisne 117na klatke

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

Swietny art

Dobry temat to ja jestem tym sredniozaawnsowanym ;P

A ja zaliczam się do początkujących... ale niedaleko mi do średnio zaawansowanych ;]

Dobra Art.

hehe:D ja również jestem na początkującym:D niedługo się to zmieni:D

Hehe jestem srednio zaawansowany:) I nawet mam lepsze wyniki niz w tabeli:)

jak dla mnie to troche glupia tabela:P niby mieszcze sie w tym co tu pisze..ale dobrze wiem ze szczuply 70kg chlopak wycisnie tyle c oja albo wiecej..a gruby 70kg chlopak wycisnei o wiele wiecej przynajmnei tak to na silowni zauwarzylem:))

Bardo przydatny artykuł

jak sie nazywa taka tabela gdzie w jednej kolumnie jest waga ciała a w drugiej procenty. Na przykład jeżeli ważysz 70 kg i wyciskasz 70kg to podnosisz 100% swojej wagi itd

Mozna powiedziec, ze przy mojej wadze powinienem podnoscic ciezar na poziomie poczatkujacym, a tu jednak wychodzi, ze jestem srednio zaawansowany. :)A zawsze myslalem, ze malo podnosze. :)Fajny informacyjny artykul.

myślę że rzeczywistość weryfikuje owe statystki:)

Przydatne

dobry dzięki wielkie

według mnie takie zestawienie kto co powinien to generalnie można traktować jako ciekawostkę.

a i zdjęcie jest super, w tabeli chyba nawet nie ma tak niskiej wagi sztangi ;p

no i złapałem doła ;(((((

lapie sie ;p

przydatne

bylo by za kolorowo gdyby to byla prawda;p

Mieszacze się w normie, a nawet jest troszkę lepiej ;)

Ja tyle nie dam rady co w tabelce jeszcze nie teraz nie wiem skąd te statystyki, cieniarz jestem w takim razie:(

Ciekawy artykuł :) Polecam!

muszę sprawdzić w jakim miejscu jestem :)

interesujące

Pozytywnie :)

Teraz trzeba to gdzieś zapisać, wydrukować i sprawdzić w praktyce :-P

według tej tablicy przy mojej wadze 64kg i stażu 3 miechów to powinienem wyciskac ok. 56kg a wyciskam 85kg. to troszkę chyba wyszedłem poza normę xd

Fajnie, mieszczę się w przedziale ;D

HA ZAAWANSOWANY

to tabela chyba dla nie ćwiczących w ogóle bo wyciskam ponad 160 a nie jestem zawodowcem.

Widzę, że muszę się przyłożyć do treningów...

ćwiczę od pol roku i ważę 75.5 i pocisnąłem 80 kg staż 6 miesięcy więc z tego ile wziąłem wychodzi że mam siłę jak średnio zaawansowany który chodzi od 2 lat na siłkę :D

Staż kilka lat pompek, nie wiem ile teraz wezmę. Kiedyś przy stażu 2-3 miesiąca brałem przy 70kg wagi, 80kg na klatę.