Jak spalić tłuszcz z ud?

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jak spalić tłuszcz z ud?
Zdecydowana większość pań zastanawia się, jak spalić tłuszcz z ud. W wielu przypadkach korzystamy ze specjalnych diet i zestawów ćwiczeń nie wiedząc, że ogólna redukcja tkanki tłuszczowej powinna być podstawą dążenia do estetycznych ud. Dowiedz się, jak skutecznie walczyć z tłuszczem na tej partii ciała.

Na czym polega redukcja tkanki tłuszczowej?

Redukcja tkanki tłuszczowej to nic innego jak zużycie nadmiernej ilości energii, która w tej postaci została wcześniej zmagazynowana. Oczywiście, tkankę tłuszczową możemy redukować stopniowo bądź gwałtownie, z czego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wybór pierwszego wariantu. W przypadku szybkiej utraty tłuszczu w zdecydowanej większości przypadków wystąpi efekt jo-jo, a my po kilku tygodniach od osiągnięcia celu będziemy borykać się z jeszcze większą nadwyżką kilogramów.
Redukowanie tkanki tłuszczowej musi odbywać się przy deficycie kalorycznym. W praktyce oznacza to, że musimy dostarczyć naszemu organizmowi mniej kalorii niż potrzebuje do funkcjonowania. Tylko to zmusi go do czerpania energii ze zgromadzonych zapasów. Deficyt kaloryczny osiągamy zarówno dzięki zmniejszeniu kaloryczności posiłków, jak i aktywności fizycznej. Każdorazowo dążymy do tego, by obniżyć podaż kalorii w jak najmniejszym (ale skutecznym) stopniu. W ten sposób zaczynamy od zmniejszenia ilości spożywanych kalorii w ciągu dnia o 200-300, by móc w późniejszej fazie odjąć ich nieco więcej. Następnie powinna nastąpić faza przywrócenia do standardowej kaloryczności i kontynuacja redukcji tkanki tłuszczowej.

Czy można spalić tłuszcz tylko z ud?

Zastanawiasz się jak spalić tłuszcz z ud? Należy uświadomić sobie, że uda to część ciała jak każda inna. Żaden zestaw ćwiczeń i dieta nie zapewni spalania tłuszczu jedynie w obrębie górnej części ud. Do schudnięcia w tej okolicy konieczna jest szeroko pojęta redukcja tkanki tłuszczowej, czyli skorzystanie z działania deficytu kalorycznego. W rezultacie wraz z udami będzie chudnąć całe ciało. W praktyce może okazać się, że tłuszcz z ud będzie uciążliwy do zredukowania i uda Ci się zmniejszyć jego poziom dopiero na końcu. Z uwagi na fakt, że okolice brzucha i ud są dla kobiet standardowym miejscem gromadzenia tkanki tłuszczowej, sytuacja nie powinna zadziwiać. Jedyne, co możesz zrobić to wspomaganie spalania tłuszczu z ud przez odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny.

Jak można spalić tłuszcz z ud ?

Kiedy redukcja tkanki tłuszczowej została już zaplanowana, należy skupić się na tym, co dodatkowo możemy zrobić, by spalić tłuszcz z ud. Rozsądek podpowiada nam, że z pewnością będzie łatwiej, gdy w naszym treningu pojawią się ćwiczenia angażujące dolną część ciała. Mowa tu o treningu cardio, tj.:

  • jazda na rowerze,
  • bieganie,
  • aerobik.

To samo tyczy się również treningu siłowego. Nie bójmy się przysiadów, wykroków oraz innych ćwiczeń na nogi, bowiem zbudowanie tkanki mięśniowej na redukcji jest niezwykle ciężkie. Nawet jeśli przybędzie nam trochę włókien mięśniowych, będą one gwarantem estetycznych, wyrzeźbionych kształtów, a nie masywniejszych nóg.
By uzyskać smukłe, dobrze wyglądające uda warto postawić także na ćwiczenia rozciągające, które sprawią, że pojawiające się mięśnie będą rozłożone równomiernie. Pozbawią nas tym samym przykurczów i wszelkiego rodzaju problemów z brakiem możliwości wykonania pełnego zakresu ruchu, ze względu na skurcz danej partii.

Redukcja tkanki tłuszczowej z ud

Nie uda się spalić samego tłuszczu z ud, ale w znacznym stopniu możesz pokierować swoją redukcją tak, by tkanka tłuszczowa z tych okolic znikała równomiernie, a nie została pozostawiona na sam koniec, gdy inne części ciała nie będą miały już zmagazynowanych zapasów energii.