Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

10 zalet treningu siłowego

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 2
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
10 zalet treningu siłowego
Wielu z nas wie, że trening siłowy jest ważny, jednak ta świadomość nie wpływa na jego częstsze uprawianie. Podnoszenie ciężarów może pomóc nam wszystkim w zapobieganiu chorobom, opóźnianiu procesów starzenia, zbudowaniu lepszej sylwetki oraz poprawieniu sprawności fizycznej. Dlatego poniżej prezentuję listę zalet ćwiczeń siłowych, która ma za zadanie zachęcić osoby do częstszej zabawy z "żelastwem".

Pomaga spalić tłuszcz Budowanie mięśni to dobry sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej, ponieważ każdy dodatkowy kilogram tkanki mięśniowej powoduje wzrost podstawowej przemiany materii o około 75 kcal dziennie. Dlatego regularne dźwiganie ciężarów jest równie pomocne w redukowaniu tkanki tłuszczowej jak trening aerobowy (cardio). Poprawia samopoczucie W trakcie treningu siłowego wzmaga się produkcja endorfin („hormonów szczęścia”), dzięki czemu osoby ćwiczące są bardziej zadowolone z życia. Ponadto lepszy wygląd naszego ciała pomaga w uzyskaniu pewności siebie, w związku z tym powodzenie towarzyszy nam w każdym aspekcie naszego życia . Kształtuje sylwetkę Ćwiczenie z ciężarami zwiększa metabolizm i pomaga zredukować tłuszcz oraz buduje mięśnie. Dlatego w wyniku regularnych treningów jesteśmy w stanie osiągnąć sylwetkę o zdrowym i satysfakcjonującym wyglądzie. Zmniejsza ryzyko kontuzji Trening siłowy nie tylko wzmacnia Twoje mięśnie, ale także kości, więzadła i ścięgna, które utrzymują nasze ciało w ruchu . Dlatego systematyczne ćwiczenia z obciążeniem pomagają uchronić nas przed kontuzją. Zwiększa siłę i wytrzymałość mięśni Regularne dźwiganie ciężarów zwiększa naszą siłę i wytrzymałość, co nie tylko wpływa na jakość naszego treningu, ale także ułatwia codzienne życie. Powszednie czynności fizyczne, które kiedyś wymagały od nas sporego wysiłku, możemy wykonywać z łatwością, co znacznie oszczędza nasz czas i nerwy. Poprawia stan zdrowia Dźwiganie ciężarów podnosi poziom dobrego cholesterolu (HDL) i obniża ilość złego cholesterolu (LDL) oraz ciśnienie tętnicze krwi, co wpływa na zmniejszenie ryzyka powstania chorób związanych z układem krążenia. Ponadto pomaga w leczeniu dolegliwości związanych z cukrzycą oraz redukuje ryzyko wystąpienia osteoporozy poprzez zwiększanie gęstości kości. Redukuje objawy stresu Ćwiczenia na siłowni powodują pobudzenie wszystkich układów naszego ciała i mają wpływ na wydzielenie się odpowiednich hormonów, dzięki czemu redukują objawy stresu i niepokoju, które w codziennym życiu nie omijają nikogo. Poprawia wyniki sportowe Poprzez treningi z ciężarami zwiększa się nasza siła, wytrzymałość i szybkość. Ma to znaczny wpływ na osiągane wyniki w innych dyscyplinach sportowych i sprawia większą satysfakcję z ich uprawiania. Stabilizuje i poprawia postawę ciała Mięśnie naszego ciała kształtują sposób w jaki siedzimy, stoimy czy poruszamy się, dlatego zwiększenie ich siły pomaga w utrzymaniu prawidłowej sylwetki, co zmniejsza ryzyko wystąpienia codziennych dolegliwości związanych z siedzącym trybem życia. Opóźnia procesy starzenia Dzięki regularnym ćwiczeniom na siłowni, możemy opóźnić procesy starzenia poprzez spowolnienie starczego zaniku mięśniowego, utrzymywanie sprawności fizycznej na odpowiednim poziomie, czy spowolnienie powstawania chorób związanych ze starzeniem się.


-- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --, -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --, -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --, -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --: -- LINK USUNIĘTY --://-- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- :) -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --. -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --.

Jak widać naukowcy badali dwa różne kilogramy mięśni, skoro raz im wyszło 50 kalorii a raz 75 ;-) Ogólnie rzecz biorąc wyniki badań dotyczące ilości spalonych kalorii z dodatkowego kilograma masy mięśniowej wahają się pomiędzy 30 a 75, dlatego w artykułach znalazły się aż takie rozbieżności :-)

Jak dla mnie jest to bardzo motywujący artykuł ! :)

żadne odkrycia :D

tia... każdy znajdzie w trenowaniu coś dla siebie :D

hehe zgadza sie ze jest motywujący ale jest też zwykły ponieważ wiekszość ludzi powinna to wiedzieć !! :) pozdrawiam :)

bardzo fajny artykuł naprawde bardzo mi pomógł

o tym starzeniu nie wiedziałem

Jak w moim przypadku jeszcze bardziej opóźni starzenie to w wieku 50 latka będe wyglądał jak 30 latek hehehe

to mi się podoba :D

Bardzo dobry aktykół

Dlatego dźwigam ciężary ;)

ja ćwiczę ze względu na ten ostatni punkt 8-)

To fakt. Niesamowicie poprawia samopoczucie (zwłaszcza jak się całkowicie uda) :>

motywacja 10 na 10 po tym artku :))

podpisuje sie pod kolega-motywacja 10!!!

fajnie wiedziec :)

fajny artykuł a z tym starzeniem sie to ciekawa sprawa

Po takim artykule to chce sie ruszać na kolejny trening.

No bardzo dobry artykuł :) Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć np. Szczególnie o starzeniu się :P

taki sobie arty. nic nowego się z niego nie dowiedziałem. w ogole uważam, że te artykuły pisane są trochę za "płytko:]

Badziewie nic ciekawego...

jaj mawiaja nasi bracia indianie

Sluchajcie. Tu nie chodzi o to, ze wy juz o tym wiecie. Jest to artykol skierowany do osob, ktore nie maja aktywnego trybu zycia jak my. Moze ich to przekona po pewnych dzialan.

zaj***sty artykuł prosty i na temat :D

Ogolnie same zalety. Nic dodać nic ująć.

Zgadzam się z autorem :) Dużo zalet, małym kosztem :) Nic tylko ćwiczyć! :D

Ćwiczenia to samo zdrowie

Popieram.Taki artykuł to aż motywuje!!!

No to na siłownie marsz

zawsze lepiej trenowac niz siedziec tylko w domu wiec sa same zalety ;] no jesdyna wada to kontuzje ale to raczej biora sie z tego ze ktos za szybko chce brac duze ciezary (ale nie zawsze)

zdecydowanie ciekawy sposób na rozładowanie emocji i nie tylko

ale są inne metody na odstresowanie się na przykład gruszka boks mnie to rozluźnia

Wszystko w temacie - sport to samo zdrowie :)

W zdrowym ciele zdrowy duch!!!

Dobry artykuł ale że Opóźnia procesy starzenia to nie wiedziałem :)

dobry artykuł zgadzam się z większościom punktów ;d

Świetny artykuł motywacja na maxxa

dekalog pakera :D

Zgadzam się z wami w 100%! Sport Rls!

Siła jest i masa!

bardzo dobry artykuł

Siłą rules

sport to samo zdrowie

to fakt,jak się porządnie zmęczysz na siłowni, to od razu humor Ci się poprawia i jakaś mniej nerwowa się staje:)

Niezły artykul.

Trening czyni mistrza

zgadzam się, dobry i przydatny artykuł. ! :]

Trening siłowy i wszystko jasne Tyle plusów, a wady hm czasami kontuzje[ale kontuzje są w każdym sporcie] Trening siłowy 100%

No i na pewno poprawia relacje z kobietami. ;) Spoko artykul..

dobry artykul:)

siła jest podstawą do wielkości mięśni ;]

potrzebuje siły jak powietrza

podstawa

bardzo dobry

Ciekawy artykuł :)

ciekawy artykul

dobry art.

Ciekawe. :)

Dlatego to robię, Artykuł tylko potwierdził moją wiedzę.

Jeszcze jedno. Kobiety będą bardziej zadowolone jeżeli chodzi o sprawy łóżkowe.

Taki artykuł dodaje motywacji ;)

przyda sie na pewno

Artykuł prosty i na temat

Dobry artykuł przyda się !

Oczywista oczywistość nic tak nie pomaga człowiekowi jak dobry trening siłowy!!!

bardzo ciekawy artykuł na pewno sie przyda

ciekawy artykul:)

ciekawe;D a silownia to bardzo wciagA:D

Jeśli ktoś się przełamie i pójdzie na siłownie to polubi taki wysiłek a efekty są fantastyczne. Dobry artykuł. Warto pokazać osobom nie ćwiczącym:)

Jak widać same zalety..zdrowie(oczywiscie bez dopingu) i wygląd :D

przydatny artykuł w którym zostało zawarte trochę ciekawych informacji

To nie to miejsce na ten artykuł, wiekszośc ludzi jest na tym forum dlatego że wie o plusach cwiczeń silowych

dobry art.

same zalety o wadach lepiej nie wspominać , sport wyczynowy to już całkiem inna sprawa

Dieta przede wszystkim !

miło mi się czytało na pewno w przyszłosci wrócę do niego

ja juz nie raz takim cwiczylem i powiem ze swieta prawda nie ma to jak walnac rekorda na klate czy jakis inny i czuc sie dumnym ;)

dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

Jak narazie to ja wolę trening na masę.. może potem na siłę.

a mimo to mało komu się chce

niewiele nowego, trochę banały

niezle zdj do artykulu

efekty w postaci rzeźby i siły lepsze niż masa moim zdaniem

jeden z lepszych artykułów

bardzo interesujący artykuł

spoko art

Dobry mały motywator do ćwiczeń dla początkujących