Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

3 ćwiczenia na zdrowe kolana

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 4
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
3 ćwiczenia na zdrowe kolana
Mięśnie wokół stawu kolanowego są naturalną tarczą, która chroni kolana od urazów i dolegliwości bólowych. Osłabione lub uszkodzone przestają pełnić swoją rolę, a staw kolanowy staję się podatny na kontuzję. Ćwiczenia wzmacniające mięsień czworogłowy i dwugłowy uda to prosty i skuteczny sposób, aby do tego nie dopuścić. Wystarczy 10 minut dziennie aby cieszyć się zdrowymi nogami.
Staw kolanowy jest eksploatowany i wykorzystywany każdego dnia ze względu na sposób poruszania się człowieka. Coraz więcej osób w naszym społeczeństwie odczuwa dolegliwości związane z tą częścią ciała. Bóle kolan mają wiele przyczyn począwszy od różnego rodzaju przeciążeń, kończąc po prostu na zużyciu z powodu sędziwego wieku. Większość jednak wynika z niedostatecznej ochrony i „konserwacji” mięśni ud. Pielęgnacja ich wymaga odrobinę dobrej woli i czasu. Zdrowe stawy kolanowe związane są z odpowiednią strukturą mięśniową. Kluczem do zdrowych kolan są ćwiczenia wzmacniające mięśnie uda, które pełnią funkcję stabilizacyjno - ochronną. Ćwiczenie poprawiające siłę takich mięśni jak: mięsień czworogłowy uda i mięsień dwugłowy uda powinny zostać wpisane w tygodniowy harmonogram każdego z nas. Istnieje wiele ćwiczeń, które mogą wzmocnić mięśnie wokół stawu kolanowego. Przykładowe trzy, które można wykonać zarówno w domu, jak i w pracy, znajdują się poniżej: Ćwiczenie izometryczne: (następuję zmiana poziomu napięcia mięśniowego przy stałej długości mięśnia) Sposób wykonania:
  1. Usiądź na krześle (kolana zgięte pod kątem 90 stopni).
  2. Wyprostuj lewą nogę i napnij udo.
  3. Nogę trzymaj w powietrzu na wysokości 10 centymetrów.
  4. Wytrzymaj z napiętym udem przez 15 sekund.
  5. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień nogę.
  6. Wykonaj 5 serii na każdą nogę po 15 sekund.
Ćwiczenie izotoniczne: (następuję zmiana długości mięśnia przy stałym poziomie napięcia mięśniowego) Sposób wykonania:
  1. Połóż się na plecach, ramiona wzdłuż tułowia.
  2. Podnieść lewą nogę i ugnij ją w stawie kolanowym.
  3. Wolno prostuj i uginaj nogę bez dotykania podłożą.
  4. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień nogę.
  5. Wykonaj 5 serii po 30 wyprostów i ugięć na każdą nogę.
Ćwiczenie rozciągające: (następuję wydłużenie mięśnia i ścięgien) Sposób wykonania:
  1. Usiądź na pięty i wyprostuj lewą nogę.
  2. Wykonaj lekkie odgięcie w tył (wytrzymaj 8 sekund).
  3. Wykonaj skłon do lewej nogi (wytrzymaj 8 sekund).
  4. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień ułożenie nóg.
  5. Wykonaj 4 serii na każdą nogę po 8 sekund w przód i w tył.
Regularne wykonywanie ćwiczeń izometrycznych i izotonicznych skutecznie wzmocni mięśnie ud, z kolei ćwiczenie rozciągające polepszy gibkość i ruchomość stawu kolanowego. Wzmocnione i rozciągnięte uda zmniejszą znacznie ryzyko wystąpienia bólu lub ograniczą już występujący.

jak rano wstaje się i boli to znaczy że żyjemy. Jeżeli nic nie boli to chyba jesteśmy martwi

również wyznaję zasadę: Boli - trzeba obudować :)

a ja tam wole przysiady:D tak bardziej mięsień wzmacniam:D

boli to rośnie ;]

właśnie tego szukałem bo już od dawna mam problem z kolanem i nie wiedziałem co robić! ale do tych Cwiczen dorzuce jeszcze przysiady!

cwicz z głowa ,aby miec zdrowe nogi.

dziki, bardzo pomogly te cwiczenia .

kolana to podstawa :)

podstawa zdrowy rozsadek

jak nas boli to robimy wszystko zeby mniej bolalo a mniej bedzie bolec jeśli bedziemy ćwiczyć to co nas boli:]

... jak ostatnio dużo ludzi spotykam z problemami kolanowymi, a tu proszę, takie proste świczenia wzmacniające i rozciągające mogą załatwic sprawę.

ooo to coś dla mnie, bo miewam bóle przy nadmiernym wysiłku, po pacy, a nawet przy zmianie pogody... super artykuł:)

O prosze nie jestem sam. I tylko wystarczy pare prostych ćwiczonek :)

. Pomogło ;)

parę ćwiczonek i pomaga : )

ekstra m i super pomoglo...

nogi to podstawa naszego ciała, jeśli będą uszkodzone to i wykonywanie ćwiczen na wyższe partie ciała będą niemożliwe bądz utrudnione będzie ich wykonywanie więc trzeba dbać o kolana

jak nie zadbamy o kolanka to będąc w starszym wieku będziemy mieć duży problem.artykul pokazuje jak to robić no i git

dzieki za wstawke

Ja zaczynam ćwicz nogi dopiero na siłowni ale wcześniej dużo biegałem ale mam zamiar teraz zakupić glukozaminę i w ten sposób chronić stawy

Na pewno skorzystam z tych ćwiczeń.

-- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --: -- LINK USUNIĘTY --://-- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --. -- LINK USUNIĘTY --!

warto polecić

spróbuje, może pomoże ;d

Dobre

zawsze warto wiedzieć..

zawsze warto wiedzieć.

Dla kogoś, kto oprócz uczęszczania na siłownie trenuje koszykówkę bardzo przydatne. Dziękówa!

dobre

Mam często problemy z kolanami. Zacznę je wzmacniać

przydatne, pewnie spobuje ;]

dobry artykul

kolana;/ aj ciekawy art

Dobry art...

dobre dobre

niestety ból kolan, szczególnie lewego doskwiera mi po każdym biegu. Zobaczymy czy te ćwiczenia coś pomagają

dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

Fajny artykuł:) Ale i tak aby zapobiec bólowi stawów najważniejsze jest po prostu rozsądne wykonywanie ćwiczeń.

Stawy trzeba chronić i każde ćwiczenie do tego się przyda.

Z kolanami to u mnie słabo... będzie trzeba sie w końcu nimi zająć...

o akurat mialem kiedys kontuzje kolana i czasem sie odnawia moze to cos pomoże:)

Bardzo ważne ćwiczenia na nogi:)

Dobry art.

własnie tego szukałam,ostatnio kolana dajo mi sie cholernie we znaki :/

ważne by na kolana uważać w trakcie robienia przysiadów, tzn kolano nie wychodzi poza stopę

nostalgia za ćwiczeniami w rodzaju kaczego chodu:P zdrowymi i przyjemnymi;)

trzeba spróbować zobaczy się może pomoże

moze sie przydac

interesujące

przyda mi sie

Sama teoria nic nie pomoże bo zazwyczaj kolana siadają przy złym doborze ćwiczeń. w dniu codziennym obciążamy ciągle prostowniki stawu kolanowego czyli mięśnie czworogłowe uda a zapominamy o sile przeciwdziałającej od tyłu- i tu mam na myśli dwugłowe uda i biodra. Żeby kolano długo i sprawnie działało (zresztą dotyczy się wszystkich stawów) musi działać siła równoważąca siłę nacisku na ścięgna, więzadła i powięzi czy chrząstki. Wchodzimy codzień po schodach, zginamy kolana podczas chodu jazdy rowerem i powstaje dysproporcja w kolanie. Dlatego, ze na kolana działają siły mięśni prostujących i zginających staw - i one muszą się na wzajem równoważyć. Dwugłowe pracują tylko w zakresie rozciągania (np gdy wchodzimy po schodach czy biegamy) a zapominamy, ze dwugłowe są też odpowiedzialne za utrzymanie stabilizacji w kolanie (żeby kolana nie uciekały, nie schodziły się do środka) i są też silnymi zginaczami stawu biodrowego. a no np biegając trenujemy tylko czworogłowe i nacisk idzie tylko an więzadła z przodu kolan i tylko czekać kiedy kolano strzeli.....