Jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę do wakacji?

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę do wakacji?
Wakacje to idealny moment na osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Wymaga to jednak wielu godzin poświęconych na treningi, odpowiedniej diety oraz wielu wyrzeczeń. Sprawdź, co należy zrobić, aby schudnąć do wakacji.

Zdecydowana większość ludzi rozpoczyna swoją walkę z nadprogramowymi kilogramami na początku roku mając na celu przede wszystkim osiągnięcie idealnej sylwetki do wakacji, kiedy to planują swój urlop. Nie należy się temu specjalnie dziwić, w końcu każdy chce w tym czasie jak najlepiej wyglądać. Warto jednak mieć na uwadze to, aby nie chudnąć za wszelką cenę, nawet kosztem własnego zdrowia. Dlatego też, swój proces redukcji masy ciała należy oprzeć na następujących środkach.

Przede wszystkim dieta

Dieta stanowi jeden z podstawowych środków niezbędnych do redukcji zawartości zbędnej tkanki tłuszczowej w organizmie. Aby realizowała ona ten cel musi charakteryzować się ujemnym bilansem energetycznym. Oznacza to, że ilość energii przyjmowana wraz ze spożywanymi posiłkami musi być mniejsza od dziennego zapotrzebowania energetycznego danej osoby. Warto jednak mieć na uwadze to, iż różnica ta nie powinna być większa niż 1000 kcal, gdyż w przeciwnym wypadku może dojść do efektu jo-jo. Wskazane jest również, aby dzienna podaż kalorii nie była niższa niż podstawowa przemiana materii. Niezwykle istotne jest zachowanie odpowiedniego stosunku podstawowych składników pokarmowych, a mianowicie węglowodanów, tłuszczów oraz białek. Ponadto prawidłowo zbilansowana dieta powinna w pełni pokrywać zapotrzebowanie organizmu na witaminy, błonnik oraz składniki mineralne. Warto także pamiętać o optymalnej podaży płynów, a zwłaszcza wody.

Ćwiczenia wytrzymałościowe

To właśnie ćwiczenia wytrzymałościowe, popularnie nazywane ćwiczeniami kardio, stanowią podstawowe narzędzie treningowe do walki ze zbędna tkanką tłuszczową. Należy nadmienić, iż są dwie metody wykonywania ćwiczeń wytrzymałościowych. Pierwsza z nich, to tak zwana metoda ciągła. Charakteryzuje się ona zachowaniem stałej intensywności w czasie całego ćwiczenia kardio. Z kolei druga z metod – metoda interwałowa, cechuje się występującymi na przemian fazami szybkimi i wolnymi, przy czym fazy wolne, to tak zwany ‘czynny wypoczynek’. Która z metod jest skuteczniejsza? Obie metody wykonywania ćwiczeń wytrzymałościowych charakteryzują się taką samą efektywnością w walce z nadprogramowymi kilogramami. Co więcej każda z nich posiada swoje wady i zalety. Z tego też względu, należy samodzielnie wybrać najlepszą dla siebie metodę wykonywania ćwiczeń wytrzymałościowych. Warto jednak podkreślić to, iż ze względu na mniejszą dynamikę, a co za tym idzie mniejsze przeciążenia działające na aparat ruchu, osobom o dużej masie ciała zaleca się realizowanie ćwiczeń kardio wykonywanych metodą ciągłą.

Ćwiczenia siłowe

Warto w swoich treningach uwzględnić również ćwiczenia siłowe. Co prawda w bezpośredni sposób nie przyczyniają się one do redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej, jednakże wspomagają ten proces pośrednio. Przejawia się to przede wszystkim w przyroście aktywnej masy ciała, w skład której wchodzą głównie mięśnie. Tkanka mięśniowa jest bardziej aktywną tkanką niż tkanka tłuszczowa. Z tego też względu zużywa w spoczynku więcej energii. Co więcej, im więcej mięśni jest zaangażowanych w wykonywanie danego ruchu, tym więcej energii należy do nich dostarczyć. Warto o tym pamiętać mając na uwadze to, iż to właśnie tkanka tłuszczowa dostarcza najwięcej energii. Uwzględnienie w treningach wspomagających proces redukcji masy ciała ćwiczeń siłowych zapobiega również negatywnym efektom odchudzania.

Zdjęcie