Siła i mięśnie, a moc Twojego umysłu

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 6
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Siła i mięśnie, a moc Twojego umysłu
Wszyscy wiemy, że systematyczny trening uzupełniony odpowiednią dietą to klucz to uzyskania wymarzonej sylwetki. Jednak niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że najważniejszym czynnikiem w naszym rozwoju fizycznym jest siła mózgu. Wiedząc, że wykorzystujemy tylko około 10% naszego potencjału, wyobraźmy sobie jak ogromne są nasze możliwości, jeżeli w trening zaangażujemy pozytywne myśli oraz psychikę.

Każdy z nas może się nauczyć w lepszym stopniu kontrolować swój mózg, a przez to uzyskiwać dużo lepsze rezultaty niż obecnie. Taki trening również wymaga od nas systematyczności i trochę wysiłku. Jednak jest to dobra inwestycja, która na pewno nam odpłaci w ciągu kilku miesięcy dużo lepszym wyglądem i większą siłą. Poniżej prezentuje 10 podstawowych wskazówek w jaki sposób nastawić nasz mózg na sukces i osiągnięcie celu. 1. Myśl często podczas dnia o sylwetce jaką chciałbyś osiągnąć, miej w głowie cały czas jej zdjęcie. Takie postępowanie pomoże Ci skoncentrować się na celu niezależnie od tego, czy jest to pozbycie się tłuszczu czy zbudowanie wielkich mięśni. Pamiętajmy, aby nasze wyobrażenia były do zaakceptowania przez naszą psychikę. Dlatego mając 165 cm i 58 kg nie umieszczajmy w naszej świadomości obrazu osoby o parametrach 195 cm i 130 kg, ponieważ nasz mózg raczej nie zaakceptuje takiej wizji. 2. Mów sobie często z pełnym przekonaniem podczas dnia w myślach: „Jestem silny”, „Podnoszę więcej niż kiedykolwiek wcześniej”, „Czuję jak moje mięśnie rosną”. W ten prosty sposób zaprogramujesz swoją psychikę, która odpłaci nam podczas treningu. 3. Podczas posiłków wizualizuj jak substancje odżywcze wędrują do Twoich mięśni. Pomyśl jak białko buduje Twoje mięśnie, a węglowodany napełniają je energią. Dzięki wytworzeniu takiego obrazu, podczas treningu będziesz miał dużo więcej energii. Ponadto takie postępowanie może sprowokować sięganie po zdrowsze i bardziej odżywcze pożywienie. 4. Dzień wcześniej przed snem wyobrażaj sobie trening, który czeka na Ciebie. Z każdego ćwiczenia na kolejny dzień wykonaj w myślach kilka powtórzeń i zobacz siebie jak z łatwością je wykonujesz. 5. Najlepiej dzień przed treningiem miej konkretny plan i w głowie i na papierze, tego co będziesz dokładnie robił na siłowni. Nigdy nie zaczynaj treningu bez wstępnie przygotowanych ćwiczeń, ponieważ spowoduje to osłabienie koncentracji, a trening straci na efektywności. 6. Warto sobie wytłumaczyć, że siłownia to nie miejsce do rozmów i poznawania nowych ludzi. Jeżeli w ten sposób o niej myślimy to możemy zapomnieć o realizowaniu celu. Trening siłowy nie powinien trwać dłużej niż godzinę i w tym czasie zużyć całą naszą energię. 7. Pochodź do każdego treningu jak do walki, dzięki temu w każde ćwiczenie włożysz maksimum wysiłku. Pamiętaj, że nie chodzi tu o bicie rekordów, tylko ćwiczenie mięśni na granicy ich wytrzymałości, nie zapominając o poprawnej technice. 8. Kiedy ćwiczysz koncentruj się tylko na mięśniach uczestniczących w ruchu, a nie na ciężarze. Wczuwaj się w palenie mięśni, ich napompowanie i dodatkowo kontroluj oddech. W ten sposób zaczynasz kontrolować swoje mięśnie, co umożliwia zmuszanie ich z każdym kolejnym treningiem do większego wysiłku. 9. Podczas podnoszenia ciężaru wyobrażaj sobie jak sztanga czy hantel płynnie wykonuje ruch. Nasz mózg odbiera to wyobrażenie jako fakt i je akceptuje, dzięki temu jesteśmy w stanie skończyć nawet najcięższe powtórzenie. Powyższa metoda działa podobnie jak pomoc partnera treningowego podczas ćwiczeń. Wystarczy, że taka osoba w momencie osiągnięcia przez nas krytycznego punktu w ćwiczeniu, dotknie samymi placami sztangi, a nagle powtórzenie w magiczny sposób zostaje wykonane. Nie oznacza to, że nasz partner treningowy ma bardzo silne palce, tylko pokazuje jakie możliwości leżą w naszej psychice i myślach. 10. Podczas ćwiczeń angażujących obie ręce/nogi naraz w momencie dojścia do krytycznego punktu, spójrz na swoją silniejszą rękę/nogę (nie ruszając głową). Takie postępowanie jest pomocne, ponieważ mózg koncentruje się na naszym najmocniejszym punkcie i dodaje nam mocy do pokonania obciążenia. Powyższe 10 wskazówek warto wykonywać chociaż przez 10 dni, aby przekonać się o ile skuteczniejszy i łatwiejszy będzie nasz trening oraz dieta. Po tym okresie szczerze wątpię, aby osoba, która wzięła te wskazówki sobie do serca nie zauważyła postępów.


Święta racja, największa ludzka siła tkwi w psychice bo jak inaczej wytłumaczyć to że Aleksiej Sivokon ważący ok 77 kg wyciska ok 230 KG ?:)

Dobry artykul:) maja racje, jezeli sobie cos wyobrazimy to to naprawde pomoze :) sprzyda sie on :)

wydaje mi sie ze najtrafniejszy był by pkt 8 ;] ogółem to trzeba sie codziennie motywowac

fajny artykulik

ciekawe czy zadziała :D ale jak mnie sztanga przygniecie to składam reklamacje

praktycznie realizuję wszystkie punkty

ciekawe... potęga umysłu :D zastosujemy ;)

Dobre trzeba będzie wypróbować.

co do wpisu jimmyego871- ma dobre koksy i geny;)no jakbym nie mial takiej psychy jak wyzej to bym sie dawno poddal po tylu kontuzjach i jakichs porazkach,ale co mnie nie zabije to mnie wzmocni;)

bardzo ciekawy artykuł przyda sie.... a mozna podniesc sztange samą siłą umyslu ? :D

psychika jest mega wazna, pomaga zdobyc motywacje, gdy zaczyna jej brakowac

kolejny przykład że najważniejsze jest w głowie

bardzo fajny art

artykuł bardzo ciekawy trzeba bedzie wyprubowac ;d

bardzo ciekawy artykuł trzeba wypróbować :)

Spróbuje robić tak jak tu jest. Zobaczymy co i jak

Dosyć konkretny artykuł... kiedyś czytałem podobny artykuł Arnolda Schwarzeneggera i opowiadał w tym że siła umysłu jest bardzo ważna w treningach...

moim zdaniem psychika jest najważniejsza bo bez niej byśmy nic nie podnieśli

No ale artykul nie przydatny moim zdaniem to raczej chyba kazdy wie...

kiedys tak probowalem, myslelem ze mam takiego ducha mocy;D ale nie pomagal, nie da sie podnosic w nieskonczonosc, jak mamy sztangielke podniesc 12 razy a ciezar jest perfekcyjnie dobrany, to proste ze ledwo ledwo ale sie da tyle razy dzwignac. Mowimy sobie ze damy rade i sie wkurwiamy, moze to jest to o czym mowa w artykule;D

trzeba byc mocnym psychicznie i wtedy bedzie luzik...

trafiony w 10 artykul ,dobre nastawienie i wyobraznia czyniä cuda Ja jak sobie wyobraze ze jestem silny jak terminator ze np dzisiaj chantle beda w lapach lataly bo sa lekkie jak piörko to tak sie staje he he

super art,daje 10

Ja zawsze gdy ide na siłownie to jestem tak nastawiony jakbym szedł na walkę. Sztanga to mój przeciwnik, podnoszę ją zawszę z zawziętością.Przed serią zawsze mówie sobie "dawaj, dasz ku..a rde", pobudzam sie. Trenuje juz kilka lat z przerwami i mi takie nastawienie wiele daje. Śmiało mogę powiedzieć ze to dodatkowe kilka procent siły wiecej niż gdybym to robił zwyczajnie,a może nawet i czasami więcej. dobrze to owocuje.polecam

ten artykuł można śmiało by zmieścić w punkcie 3 i 6 i myślę ze to jest najważniejsze i często nie zapamiętywane przez młodych adeptów siłowni zwłaszcza to żeby nie ćwiczyć więcej niż godzinę bo później męczymy już tylko organizm nie mięśnie a wypoczęty organizm będzie skuteczniejszy na godzinnym treningu dnia następnego :)

Wystarczy poczytać różnego rodzaju książki psychologiczno / motywacyjne, np wiele pozycji Murph'iego "Potęga podświadomości", albo Spencer'a "Kto zabrał mój ser", masa książek pt "10 zasad do...".. Wykorzystując wiedzę w nich zawartą żyje się 100 razy lepiej :]

konkretny artykuł

psychika w silowych super wazna ,koncentracja itp tym bardziej w sportach walki-bez psychiky twardej jak skala jest sie dupa;)mimo 50w lapie i 200na plaskiej;)glowa to polowa sukcesu prawie we wszystkich sportach

Moja psychika jest bardzo słaba, gdy chodzę do SQL osłabiam ją kolosalnie!

Cały czas to robię;)

odkrywcze

Dobry artykuł naprawdę jeśli masz dobrą psychikę to osiągasz dobre rezultaty

Arnold zawsze na pierwsze miejsce stawial psychike:)

Umysł to twoja siła

????

Niezły artykul.

Zawsze trzeba się pozytywnie nastawić, bez tego nie ma mowy o porządnym treningu.

Trening czyni mistrza

zgadzam się, dobry i przydatny artykuł. ! :]

Bardzo dobry artykuł / kurczaczek nie przerodzi się w jastrzębia, ale może stać się Wielkim i silnym KOGUTEM;]

dobry artykul:)

dobry artykul:)

Dobry artykuł. Fajnie sie czyta. Brawa dla autora.

siła przede wszystkim!

Ciekawy artykuł :)

wyobraznia moze miec teraz duze znaczenie

dobry art.

Dobry artykuł przyda się !

Dobry artykuł

Godny uwagi artykuł !

Godny uwagi artykuł !

Wiele z takich ćwiczeń umysłu wykonywałem nie wiedząc , że to może mieć jakis wpływ.

dobrze uzupelnic swoja wiedze :D

-- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --: -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY -- -- LINK USUNIĘTY --! -- LINK USUNIĘTY --://-- LINK USUNIĘTY --

no to od dzisiaj mówię sam do siebie ;p

ciekawe.... trzeba w końcu ruszyć mózgownicą ;)

wiedzy nigdy za wiele:D

dobry artykuł

dobry artykul

ciekawe

dobry art.

yhym :P

bardzo przydatne :D

ciekawe

faktycznie racja racja;d slyszalem ze jestesmy wstanie wycisnac 20% wiecej gdy ktos nas asekuruje i 13% wiecej ak sie dorbze nastawimy co by nam dawalo ok 30 % wiecej z nastawieniem i asekuracja i poczuciem bezpieczenstwa wiec dajmy na to ze ktos tam gdzies sam 100 kg sobie podniosl to jak dorbze sie nastawi psychicznie to 120 smialo by mogl;D

ciekawe

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

dobry artykuł

Pozytywne nastawienie to podstawa treningu ;]

Wszystko rozgrywa się w umyśle, jeżeli jesteśmy silni psychicznie to możemy pokonać nasze granice:)

z ciekawości sprawdzę

z ciekawości sprawdzę

trzeba przetestowac;p

tips and tricks

Ciekawy art.. aż sam sprawdzę :D

znowu wazne rady

bardzo ciekawe

Dobry patent

sprawdze