Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Sztanga i hantle – najlepszy sprzęt siłowy

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 3
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Sztanga i hantle – najlepszy sprzęt siłowy
Każdy miłośnik ćwiczeń siłowych zdaje sobie sprawę, jak ważną składową treningu są ćwiczenia wykonywane za pomocą sprzętu wolnego, czyli ćwiczeń ze sztangą prostą oraz hantlami. Efektywność i skuteczność owego sprzętu podstawowego jest udowodniona, przetestowana oraz przebija większość innych urządzeń. Dodatkowy atut to ogromna ilość ćwiczeń, które można wykonać mając gryf i gryfiki ze zmiennym obciążeniem (Liczba ćwiczeń waha się od 100 – 200). Wystarczy posiadać sztangę i hantle, by móc angażować w jednostkę treningową każdą partię mięśniowa, a co za tym idzie móc stworzyć dla siebie ciekawy i różnorodny program treningowy.

Na rynku komercyjnym reklamowanych jest mnóstwo urządzeń sportowych i maszyn siłowych, które można wykorzystać do poprawy własnej budowy ciała. Ilość sprzętu, który służy do ćwiczeń fizycznych jest tak duża, że łatwo pogubić się przy wyborze i ocenie skuteczności. Nie wiadomo w co warto się zaopatrzyć, nie wiadomo, jak maszyna jest efektywna, a jaka nie. Mimo tak bogatej oferty rynkowej, zwykła prosta sztanga i hantle ze zmiennym obciążeniem jest sprzętem, który cieszy się ogromną popularnością. Dlaczego? Za pomocą tych dwóch rzeczy można wykonać całą paletę ćwiczeń i zastąpić prawie każde urządzenie treningowego (oczywiście nie mam na myśli maszyn aerobowych). Dlatego właśnie sztanga i hantle są elementami, które znajdują się na każdej siłowni, niezależnie czy jest to wielki klub fitness, czy mała osiedlowa siłownia. Sztanga i hantle, mimo upływu czasu, nie tracą na atrakcyjności. Powód jest jeden i ten sam od wielu lat. Za tym sprzętem stoją wyniki, które przemawiają same za siebie. To właśnie na tych urządzeniach efektywnie poprawiało, poprawia i będzie się poprawić własną sylwetkę i muskulaturę. Ćwiczenia z wolnymi ciężarami są tak atrakcyjne, ponieważ:

  1. można je wykonywać w domu, w garażu, w piwnicy (nie trzeba mieć dostępu klubu fitness)
  2. można szybko i skutecznie przebudować własne mięśnie, poprzez trójwymiarowy ruch
  3. można wykonać masę ćwiczeń na wszystkie części ciała począwszy od mięśni trójgłowych łydek, ramion, klatki piersiowej, kończąc na przedramionach i mięśniach czworobocznych.
  4. w porównaniu z innymi urządzeniami są tańsze

Podstawowy sprzęt siłowy umożliwia wykonanie wykonanie od 100 do 200 ćwiczeń, które angażują różnorodne grupy mięśniowe. Za pomocą wolnego sprzętu (sztanga, hantle) można wykonywać następujące ćwiczenia:

  • wyciskania sztangi i hantli:
  1. grupa ćwiczeń na mięśnie klatki piersiowej
  2. grupa ćwiczeń na mięśnie naramienne ( na barki)
  3. grupa ćwiczeń na mięsień trójgłowy ramienia (na triceps)
  • uginania sztangi (z hantli):
  1. grupa ćwiczeń na mięsień dwugłowy ramienia (na biceps):
  2. grupa ćwiczeń na mięśnie przedramion,
  3. grupa ćwiczeń na mięśnie naramienne ( na barki)
  4. grupa ćwiczeń na mięśnie uda
  • prostowania sztangi (z hantli):
  1. grupa ćwiczeń na mięsień trójgłowy ramienia (na triceps)
  2. grupa ćwiczeń na mięśnie przedramion,
  3. grupa ćwiczeń mięśnie naramienne (na barki)
  4. grupa ćwiczeń na mięśnie uda
  • przyciągania sztangi i hantli:
  1. grupa ćwiczeń do mięśnie grzbietu (na plecy)
  • odwodzenia i przywodzenia sztangi i hantli:
  1. grupa ćwiczeń na mięśnie naramienne (na barki)
  2. grupa ćwiczeń na mięśnie klatki piersiowej
  • wznosy sztangi i hantli:
  1. grupa ćwiczeń na mięśnie kapturowe (czworoboczne)
  • wspięcia ze sztangą (z hantlami):
  1. grupa ćwiczeń na mięsień trójgłowy łydek (na łydki)

Największym minusem trenowania ze sprzętem wolnym jest oczywiście technika wykonywania ćwiczeń, a dokładniej rzecz biorąc wymóg opanowanie prawidłowej techniki. Sztanga i hantle to sprzęt, za pomocą którego wykonuje się ruchu trójwymiarowe. Cała filozofia polega na powtarzalności ruchów, tak by maksymalnie wyizolować mięsień, który chce się wzmacniać, bądź rozbudowywać. Mimo to, i tak należy stwierdzić, że sztanga i hantle są sprzętem numer jeden, a osobę, która wymyśliła tak prosty i skuteczny sprzęt sportowy należy uznać za wybitną. Jedno jest pewne, owe urządzenia pomogą jeszcze nie jednej osobie zmienić własne ciało, a przez to i życie.


Tak hantle to podstawa i każdy wam to powie ;)

nic dodać nic ująć

do tego drążek i wtedy można całość zaakceptować, po prostu nie ma to jak ćwiczyć własnym ciężarem ciała

jak dla mnie nic nowego od dawna było wiadomo wolne ciężary to podstawa dobrego dotrenowania mięśni

zgadzam sie;)

siłka w piwnicznej mordowni i jedzimy

pierwszoplanowe ćwiczenia to na hantlach i gryfie,budują większą siłę i masę,treningi na maszynach kształtują wyizolowane partie mięśni,ale nie ma co iść na łatwiznę. Ciężko = b.dobrze.

hantle sztanga i tak prawdę mówiąc można w domu mieć siłownie:)

Nic nowego :) Hantel Sztanga i Ogień :D

Czy widział ktoś siłke bez tego sprzętu??

chyba każdy nawet ten kto nie ćwiczy powie że podstawowymi i w zasadzie najważniejszymi przyżądami do ćwiczeń są hantle i sztanga przecież dzięki nim rozbudowujemy najbardziej widoczne i efektowne (tzn że robią na innych np.dziewczynach największe wrażenie)grupy mięśni..proste jak prosty gryf do sztangi:]

Jakby nie patrzeć jeszcze ławeczka by się przydała ;) duzo wieksze efekty sa na wolnym ciężarze (hantelki czy sztanga)niż na maszynach a do tego są sporo tańsze. Więc kupowac sprzęt i do roboty!

ja mam sztange , hantle i jeszcze lawke i mi to wystarczy zeby kazda grupe miesniowom ćwiczyć :)

co jak co ale u mnie na siłowni tego sprzetu jest najwiecej. i oczywiscie ławeczki;p

Od razu muru nie zbudowano i tu tak samo trening czyni mistrza

W sumie same oczywiste sprawy. Każdy kto ćwiczy parę miesięcy o tym wie.

w artykule jak juz wczesniej napisal lukasz8719 sa opisane oczywiste rzeczy :) aczkolwiek dlapoczatkujacych dobry artykul który w sumie da do myslenia co lepiej:) czy wykupic karnecik do klubu fitness czy samemu sobie zobic silownie w piwnicy. Pamietac trzeba ze zawsze lepiej jest cwiczyc pod nadzorem kogos kto sie na tym dobrze zna zeby nie zaszkodzic sobie:)

Ja sam cwicze w domu i wykonuje mnostwo cwiczen na hantelkach i sztandze i nie narzekam bo znam duzo cwiczen i w ykonuje je jak najlepiej moge i efekty sa a na silownie mnie nie stac i zreszta jest ona daleko wiec nie ma to jak cwiczyc u siebie:) artykul bardzo dobry :)

Nie da się ćwiczyć na samych maszynach ten zestaw to podstawa

Od nich najczęściej zaczyna się przygodę. Podstawa !

spoko artykuł hantle, sztanga i ławeczka to podstawa

moja siłownia domowa składa się właśnie głównie ze sztang i hantli(oprócz pozostałego sprzętu)więc wiem o co chodzi;)

majac 2 hantle z lawka i gryfem oraz troche checi do szczescia niczego wiecej nie potrzeba :-)

od tego zaczynalem :) fajna sprawa

u mnie to maszyny i inne urządzenia nie używam.... tylko sztang i hantle!!

dobry atykul dla tych dopiero zaczynaja np takich jak ja

rzeczy oczywiste moim zdaniem. nie wymaga ani niczego do skomentowania ani do dodania

Ja ćwiczę tylko i wyłącznie na hantlach i sztandze. Dobry artykuł idzie się z niego dużo dowiedzieć :D pozdro

wiele lat zmuszony byłem ćwiczyć tylko na chantlach i sztandze i nie raz brakowało maszyn i wyciągów, ale dawałem rade...

Sam mało używam sztangi, jak już to łamaną do biców albo trica. Paradoksalnie nie pamiętam już kiedy leżałem na ławce poziomej i wyciskałem sztangę. Ot tak jakoś mi się nie podoba :) Hantle to inna sprawa. Uwielbiam je, i angażuję do niemal każdego ćwiczenia.

dokładnie wystarczy na początku troche hantel sztanga gryfy obciążenie no i ławeczka chęci i dawaj do przodu

Wole ciężary są najlepsze !!!!!!!

Ja posiadam wyłącznie hantle i zdołałem ułożyć swój trening bez siłowni i specjalistycznego sprzętu, hantle górą!

Sztanga i hantle to podstawa do zbudowania silnej i wyrzeźbionej sylwetki

sztangielki są ok. Dodatkowo stosuję platformę wibrującą

Sztanga i hantle to najlepszy sprzęt do budowy mięśni

Zgadzam sie w zupełnosci z przedowcami,sztanga i sztangielki to stara szkoła wielkich mistrzów kulturystyki i nietylko.Wolne ciezary to podstawa efektywnego treningu.

dobry artykul popieram :D pozd

jest masa róznorodnych cwiczen z wolnymi ciezarami,wyciagi tylko dodatkowo.

Poleam:) jesli o mnie chodzi to cwicze tylko wolnymi ciezarami, odkad poszedlem do klubu i zlamalem pret utrzymujacy ciezar przy maszynie do prostowania ud siedzac nie dotykam sie wyciagow ani innych maszyn

wiadomka;]

Przyznam że muszę sie zgodzic z tym artykułem. Do niedawna wszystkie cwiczenia ktore dało sie zastapic wyciagiem to robilem na wyciagu. od niedawna wyciag ostawiłem lub używam na "dobitke". Wykonywana jest większa praca miesni i bardziej męczy-po dobrym treningu z wolnymi ciężarami jestem wyje.... ze szok;) Pozdrawiam fanów wolnych ciężarów;]

Wolny pozwoli na zbudowanie odpowiedniej bazy do późniejszego "obrabiania" masy jaką stworzyliśmy Pozdrawiam

Sprzęt podstawowy, zapewnia sporą gamę ćwiczeń i dobrą efektywność. Obowiązkowo na siłowni!

dobry artykuł

Ciekawy artykuł :)

ciekawy artykul

Sztanga i hantle to podstawa dobrego treningu

hantle i sztanga to najlepszy sprzet treningowy jaki wymyslono :)

sztanga praktycznie działa na wszystkie parte mięśni tj nogi bicepsy klata triceps plecy. taki prosty sprzęt a daje tyle możliwości

sztanga praktycznie działa na wszystkie parte mięśni tj nogi bicepsy klata triceps plecy. taki prosty sprzęt a daje tyle możliwości

Sztanga i hantle to podstawa i wlasnie na nich mozna wykonac wiele cwiczen na rozne partie kazdy powinien posiadac taki sprzet na swojej silce ;D

sprzet podstawowy= ławeczka i hantle:D

sprzet podstawowy= ławeczka i hantle:D

art ciekawy:D

to wiadomo że podstawowy sprzęt

dobry artykul

artykuł ciekawy

dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

Pozatym wzmacniamy całe ciało bo dodatkowo musimy utrzymać rownowagę i angażujemy więcej partii

No ja osobiście nie wyobrażam sobie co bym zrobił bez hantli i sztangi...

Hantelki mam w domu nie duże bo jakieś 8kg ale na początek fajne dawały radę. teraz siłownia i może dokupi się coś z obciążenia

zamiast ławeczki używam piłki rehabilitacyjnej czy lepiej nie wiem ale mobilniej na pewno i tańsza była:)

myślę że ważne jest także wykorzystywanie masy własnego ciała:)

Dobry art.

Cześć kto ma jakiś zestaw ćwiczen na rzeżbę prosze o napisanie mi na maila [email protected]

kontra dla wielbicieli fikuśnych maszyn ;)

ze sprzetow najlepsze

polecam artykuł i sprzęt

podstawowe i najlpsze

Tak jak opisane najlepsze przedmioty do ćwiczeń

Bardzo mi się podoba, jest przydatny. Właśnie zrobiłem sobie skromną siłownię w piwnicy, udało mi się przekonać staruszków. Mam plan treningowy, kupiłem też hantle i obciążenia przez www.sklep-fitness.pl, resztę mam od kolegi. Od nowego tygodnia ruszam wreszcie z treningami. Mam nadzieję, że efekty przyjdą jak najprędzej, chociaż będę bardzo cierpliwy.