Uzdrawianie ciała ciepłem

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Uzdrawianie ciała ciepłem
Krótkotrwałe przebywanie w wodzie o temperaturze 39 stopni wywiera terapeutyczny wpływ na ludzkie ciało. Przez krótkotrwałe przebywanie należy rozumieć czas od 5 – 15 minut. Stosowanie kąpieli o powyższych parametrach sprawia, że organizm staję się głęboko zrelaksowany, szybciej powraca do zdrowia oraz sprawniej wykorzystuję posiadane mechanizmy naprawcze.
Wykorzystywanie ciepła jako metody leczniczej i profilaktycznej znane jest od tysięcy lat. Metoda ta rozwinęła się we wszystkich kulturach i subkulturach począwszy od północy globu kończąc na południu. Czy rzeczywiście gorąca woda uzdrawia ciało? Tak, jednak trzeba ściśle przestrzegać długości trwania kąpieli oraz temperatury wody. Temperatura wody w wannie powinna być wyższa od temperatury ciała i oscylować w granicach 39 stopni. Z kolei czas delektowania się gorącą kąpielą powinien po pierwsze nie przekraczać 15 minut, po drugie być dłuższy od 5. Istotą rzeczy jest dostosowanie czasu trwania kąpieli do własnego organizmu. Dla jednych będzie to 7 minut, dla innych 11. Samemu metodą prób i błędów należy sprawdzić, jaki czas jest odpowiedni. Oznaką przekroczenia wskazanego czasu kąpeili są:
  • zawroty głowy i zmęczenie;
  • ogólne osłabienie orgaznimu;
Odpowiednia długość kąpieli powoduję natomiast poniższe pozytywne skutki:
  • Poszerzenie naczyń krwionośnych: poszerzenie naczyń ułatwia przepływ krwi. Szybciej płynąca krew skuteczniej wypłukuję z organizmu toksyny i materiały odpadowe.
  • Wzmocnienie krążenia: organy wewnętrzne zostają lepiej ukrwione, co wpływa również na wygląd skóry - nabiera czerwonej zdrowej barwy.
  • Zwiększenie tempa przemiany materii: zwiększa się szybkość przetwarzania pokarmu (kalorii) i substancji toksycznych.
  • Zwiększenie tempa komórkowej przemiany materii: komórki skuteczniej przetwarzają pożyteczne substancje chemiczne.
  • Poprawia funkcjonowanie układu limfatycznego: poprawa warunków do produkcji limfocytów, transportu wody i soli mineralnych.
  • Zmniejszenie pobudliwości nerwowej oraz wrażliwości receptorowej: ciepło działa uspokajająco i przeciwbólowo na zakończenia nerwowe.
  • Obniżenie napięcia mięśniowego: następuję znaczące rozluźnienie mięśni, zwiększenie zakresu ruchu w stawach.
Branie gorącej kąpieli dwa lub trzy razy w tygodniu powinno stać się rutyną. Czynność ta to nic innego jak profilaktyka zdrowotna i proces odnowy biologicznej, który wzmacnia nasze ciało. Należy jednak bezwzględnie pamiętać o przestrzeganiu czasu trwania kąpieli. Zbyt długa spowoduję przejście organizmu w stan obronny, a terapeutyczny wpływ i relaks zostaną pozbawione swojej mocy. Dlatego, by cieszyć się pozytywnym wpływem gorącej kąpieli, trzeba zawsze pamiętać, że co za dużo, to nie zdrowo.

Zawsze biorą gorące kąpiele, a czasami nawet zbyt gorące - wpływa to bardzo uspokajająco na mnie. Rzeczywiście dodaje energii i człowiek czuje się po tym bardziej wypoczęty niż po niejednym długim śnie. Ja spędzam w kąpieli zwykle jakieś 20-25min więc zdecydowanie dłużej niż pisze tu autor, jednak moim zdaniem każdy organizm ma swoje własne preferencje - jednym służy duża ilość gorących kąpieli innym nie. Pozdro

Wynika to z prostego faktu - w domu rodziców był tylko prysznic, w akademiku był tylko prysznic, w moim mieszkaniu jest tylko prysznic. Jakoś się do wanny nie przyzwyczaiłem. Po za tym ja jestem zwolennikiem letnich lub zimnych pryszniców - też dodaje energii i pobudza ciało, a dodatkowo hartuje ducha. Pozdrawiam

Prawdziwy facet nie potrzebuje takiego wyposażenia. Wystarczy tylko szampon ręcznik no i intensywny deszcz lub stawik w okolicy. Efekty orzeźwienia takie same, a ile kasy się zaoszczędzi ;p Pozdrawiam

Tak przy okazji tego tematu, to poniekąd zgadza się z północnym podejściem do zdrowia. Przecież saunę wymyślono właśnie do uzdrawiania a nie do mycia się. To, że nie mamy wanien w domach czy nie nawykliśmy do kąpieli, nie znaczy, że taka "kuracja" nie jest dla człowieka (tym bardziej dla mężczyzny). Sam od czasu do czasu uskuteczniam wypacanie się w saunie i chwalę to sobie.

tak na żarty - to ja lubię gorące kobiet od gorącej kąpieli! Też mnie taka kuracja z gorącej kobiety uzdrawia:)

popieram!

belfer 77 ma rację sauna to rzeczywiście kolejny skuteczny sposób na zdrowy tryb życia, zaś z drugiej strony jest doskonała alternatywa dla gorących kąpieli :) Pozro

sauna raz w tyg. a kompiel mozna i więcej razy...

lubię sobie po siłowni poleżeć w gorącej wodzie:) świetnie odzywia i regeneruje:)

nie powinno sie moczyc klejnotow rodowych w zbyt goracej wodzie, wiec z umiarem, Panowie, z umiarem ;)

wszystko dobre jest z umiarem

napewno polecam saune

co jest w końcu lepsze zimny prysznic czy ciepła kąpiel?

Ja lubię brać po siłowni prysznic na zmianę gorący i zimny, mi to pomaga.

mi tam wcale nie trzeba było tego artykułu bo lubię ciepłe kąpiele od zawsze i zawsze bede takie brał no chyba że mi ciepłą wodę odłączą hehe

ciepła kompiel zalecana jest wieczorem,relaxuje i ułatwia zasypianie,polecam

Ja zawsze si delektuje 30 minut gorąca wodą

najlepiej na przemian zimna i goraca

Ciekawe, ale ja wolę zimny prysznic

ciekawe nie wiedziałem

hym

ciekawy art

dobry artykul

dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

właściwości termoterapii znane są od dawna. także korzystajmy z ciepełka;)

Tak, korzystajmy z tego ciepełka, z gorących kąpieli itp. Ale ja z ciepełka to najbardziej lubię saunę ;D

dobry artykuł..

Z gorących kąpieli musiałam zrezygnować z braku wanny;P teraz jedynie gorący prysznic i sauna;)

ciekawe:)

dobry artykuł

Dobry

kąpiel wogóle powinna być rutyną;)

przydałby się art o wpływie zimnej wody

ciekawe

ciepełko rzadzi

bardzo interesujące

raczej zamiast kąpieli biorę prysznic, ale artykuł na pewno się przyda ..