Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

Zalety prowadzenia dziennika treningowego

  • |
  • |
  • Trening
  • Głosów: 1
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Zalety prowadzenia dziennika treningowego
Prowadzenie dziennika treningowego ze sportowego punktu widzenia jest potrzebą wyższego rzędu. Sztuka archiwizowania i analizowania elementów treningowych może wpłynąć na zwiększenie efektywności procesu treningowego. Umiejętne wykorzystywanie takich składowych jak obciążenia treningowe, aktualna siła, obwody poszczególnych partii ciała, masa ciała i tryb życia w konsekwencji oddziałuję na szybkość pojawiania się założonych celów treningowych tj. poprawę siły, masy mięśniowej lub redukcję tkanki tłuszczowej.
Skuteczność treningu nie zależy tylko i wyłącznie od wykonywanych ćwiczeń i posiadania merytorycznie dobrego planu treningowego. Oczywiście to podstawa, bez której nie ma mowy o tworzeniu nowej lepszej sylwetki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze jednej istotnej rzeczy. Otóż należy na bieżąco dokonywać analizy czynników treningowych i wokół treningowych. Wykonywanie owej analizy uzależnione jest od umiejętności archiwizowania odpowiednich danych, które mogą stać dla nas źródłem informacji o sukcesach i porażkach trenowania. Sześć czynników, które należy archiwizować:
  • własny plan treningowy z przyporządkowaniem partii mięśni do dnia tygodnia,
  • przypisane ćwiczenia do konkretnej partii mięśni i ich sposób wykonania,
  • obciążenia wykorzystywane podczas konkretnych ćwiczeń,
  • aktualne wymiary partii ciała tj. obwód ramienia, przedramienia, łydki, uda, pasa, klatki piersiowej i karku oraz aktualna masa ciała,
  • prowadzona dieta i suplementacja
Wszystkie powyższe elementy są bezużyteczne, jeżeli nie są gromadzone po pierwsze systematycznie, po drugie w jednym miejscu. Idealnym rozwiązaniem jest właśnie prowadzenie DZIENNIKA TRENINGOWEGO, który spełnia te wymogi. Po co archiwizować? Zbieranie danych pełni dwie role. Pierwsza - najważniejsza, dotyczy analizy zebranych informacji i wykorzystywaniu ich w poprawianiu jakości trenowania i treningów. Druga, ściśle związana z pierwszą wpływa na poziom motywacji do ćwiczeń. Prowadzenie dziennika treningowego zwiększa poziom motywacji do ćwiczeń poprzez monitorowanie i analizowanie postępów motorycznych i wizualnych. Jeżeli efekt ćwiczeń jest wolny i niezadowalający można szybko zareagować zmianą celu ćwiczeń, zmianą konkretnego ćwiczenia, zmianą ułożenia partii mięśni w planie treningowym, zmianą obciążań lub sposobu odżywania i suplementacji. Skutki poprawnie wykonanej analizy dziennika treningowego: Analiza nr 1: Siła i obciążenia wykorzystywane podczas ćwiczeń (badanie tempa przyrostu siły)
  • pozwala ocenić wpływ planu treningowego na szybkość zwiększenia siły mięśniowej,
  • pozwala na szybkie reagowanie zmianą planu treningowego w stosunku do partii mięśni ze słabym przyrostem siły,
  • zwiększa motywację do ćwiczeń w przypadku progresji, zmniejsza w przepadku braku poprawy siły.
Analiza nr 2: Obwody poszczególnych partii ciała i masy ciała (badanie zmian wizualnych)
  • pozwala ocenić wpływ planu treningowego na tempo zwiększenia lub zmniejszania masy mięśniowej,
  • pozwala na szybkie reagowanie zmianą planu treningowego w stosunku do braku zadowalających efektów wizualnych,
  • zwiększa motywację do ćwiczeń w przypadku progresji, zmniejsza w przepadku braku poprawy wyglądu.
Analiza nr 3. Diety i suplementacji (badanie wpływu na ciało)
  • pozwala na zauważenie wpływu konkretnych potraw i odżywek na organizm,
  • pozwala na przypisanie takich cech jak energia, przyrost masy, spadek masy konkretnemu sposobowi odżywiania i suplementacji.
Analiza nr 4. Wykonane i wykonywane ćwiczeń (badanie skuteczności ćwiczeń)
  • pozwala ocenić wpływ konkretnego ćwiczenia na konkretną partię ciała,
  • pozwala na wyselekcjonowanie ćwiczeń skuteczniej oddziałujących na mięśnie.
Prowadzenie dziennika treningowego może tylko pomóc w osiąganiu wymarzonych celów sportowych. Jeżeli analiza danych treningowych skraca drogę do lepszej sylwetki, to dlaczego nie wykorzystywać tej opcji. Przecież każdy z nas charakteryzuję się brakiem cierpliwości. Po prostu zawsze chcemy wszystko osiągać szybciej i skuteczniej.

Prawda, jednak czasochłonne jest prowadzenie dziennika. Jeżeli ktoś trenuję 5 razy w tygodniu to ciężko jest zapisywać i jeszcze analizować.

Pisanie dziennika treningowego jest może monotonne i długie, ale popłaca - gdyż wszystkie wyniki ma się pod ręką i można łatwo analizować nie tylko swoje postępy, ale też efektywność danego planu treningowego.

po przeczytaniu chce prowadzić skrupulatnie dziennik treningowy, zakładam że ziarno prawdy w nim tkwi

każdy artykuł musi zachaczać o prawdę bo zaraz była by kontra od użytkowników, że głupoty są napisane. Tylko prawda to pojęcie względne

Dziennik jest moze nudny i wielu osobą sie nie chce ale to jedyny skuteczny sposób sprawdania swoich postępów ;]

bardzo dobry sposob ;] i co mi sie na tej stronce podoba to ranking dla mnie mobilizacja jest jesli mam kogo gonic a jak widac jest kogo :D

..jest to dosyc motywujące kiedy prowadzi sie taki dziennik i mozna zobaczyc efekty swojej pracy przedstawione na tych wszystkich wykresach ;)

Czasami ciężko oprzeć się pokusie zamiany dziennika treningowego w bloga ;-)

bardzo dobry pomysł, mamy wszystko w jednym miejscu i łatwo mozemy ocenic swoje postępy

dziennik treningowy to spoko sprawa... łatwo można zobaczyć na nim postępy w rozwoju masy i siły... Polecam

Zanim odkryłem dziennik treningowy na sfd, biegałem. Teraz biegam, robię pompki i przysiady. Grunt to dobra motywacja

nieocenione

mnie on daje wyznacznik i motywacje do codziennych ćwiczeń...

wg mnie najlepsze jest to iz mamy wszystko w jednym miejscu - mozemy zapisac kiedy bralismy jaka odzywke jaka mielismy diete i na wykresach porownac jak skoczyla masa, sila i na ile sie poprawila sylwetka. Bardzo dobry pomysł.

mobilizuje i motywuje reszta sukcesu to dobra micha :>

motywacja do ćwiczeń i postępu

motywacja to w treningu rzecz bardzo ważna. gdy mamy cel to to co robimy aby go osiągnąć steje się łatwiejsze do zrobienia;]

Dobra sprawa oceniajac samego siebie widzisz swoje postepy i braki i masz to zapisane wszystko

bardzo dobry pomysł, mamy wszystko w jednym miejscu a nie jak dotychczas na kartkach które z czasem gubiłem jedną po drugiej :)

Luks sprawa,w dzienniku widać wszystkie swoje osiągnięcia:)

przedewszystkim mozna zauwazyc rezultaty i porównywac postepy

zobaczymy ile zajmie mi dochodzenie do ukierunkowanej sylwetki

Mi dziennik daje przede wszystkim większą motywację do treningów i mogę porównywać wyniki.

Minęło już trochę czasu a ja nadal podtrzymuję swoje zdanie aż dziwne ze wcześniej się nie zalogowałem

to dobra motywacja podczas trening :P

Trzeba zacząć gryzmolić w tym dzienniku

Ja prowadziłem kiedyś dziennik treningowy + Biegi Motywuje!!!

Porównując osiągnięcia sprzed miesiąca, dwóch, trzech widać poprawę i aż chce się ćwiczyć.

Zalety: wiele Wad: zero czyli: Prowadź Dzienniki Treningowe na plany.sfd.pl !!!

najlepszy dziennik na plany.sfd.pl

Dziennik jest przydatny można wracać do tego co było i śmiać się z poprzedniej gorszej sylwetki

Dobry artykuł przyda się !

Dobra motywacja :)

ciekawy art dziennik to dobra motywacja;D

dobre

dobry artykuł

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

to właśnie główne powody dla których zapisałam się na plany.pfd.pl;)

Gdy go prowadzisz to przynajmniej wiesz ile i w jakim okresie czasu co się z tobą działo... jakie przyrosty, spadki itp ;]

Pomaga w motywacji:)

Dobry art.

kolejna zaleta dziennika to nabijanie punktów ;)

tak motywacja

motywacja zgadza się nad reszt a warto się zastanowić

art. przyda sie

Dziennik treningowy to podstawa, to dzięki niemu możesz analizować swoje postępy. Art dobry aczkolwiek bardzo ogólny.

Temat ważny, ale zbyt ogólnikowo.