Jak zdobyć uznanie w pracy?

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Jak zdobyć uznanie w pracy?
Niedawno zacząłem pierwszą pracę, z obserwacji widzę, że wśród moich kolegów przeważają osoby pewne siebie. Nie chciałbym zrobić z siebie nieudacznika, zwłaszcza, że w biurze pracują bardzo atrakcyjne dziewczyny. Dlatego zastanawiam się, czy są jakieś rady, aby już na początku zdobyć uznanie w oczach współpracowników?

Każdy człowiek (a na pewno większość) odczuwa potrzebę akceptacji otoczenia. Nic w tym dziwnego, że „wchodząc” do nowego, nieznanego środowiska zastanawiamy się, jak się zachowywać oraz jakich błędów nie popełniać, aby osiągnąć aprobatę. Warto o tym pomyśleć, zwłaszcza, że w pracy poznaje się znaczna ilość par. A atrakcyjność, zwłaszcza w oczach kobiety, to nie tylko sam wygląd, ale również zachowanie i kultura osobista. Przebywanie z drugą osobą przez 8 godzin dziennie często pozwala na dokładne poznanie. Co zrobić, aby zwiększyć swoje akcje u płci przeciwnej i nie tylko. Odpowiedź jest prosta: Po pierwsze: bądź sobą Uprzedzając komentarze: tak zgadzam się, jeżeli ktoś jest nieśmiały nie stanie się nagle duszą towarzystwa, a wieczny entuzjasta nie usiądzie cicho za biurkiem. Z drugiej strony jednak wrodzony charakter - to znakomita wymówka dla tych, którym nie chce się go poprawiać. Nie o to jednak chodzi. Najważniejsze jest, aby pozostać sobą, nie udawać a jednocześnie "wyregulować" w odpowiednią stronę swoje zachowanie. Sztuczna gra nie wyjdzie nikomu na dobre, można oczywiście ukierunkować, czy zmienić niektóre zachowania, jednak należy to czynić z rozsądkiem i szczerością. Jeżeli zaczniemy grać i w 99% udawać inną osobę, aby tylko zaimponować innym, prędzej czy później prawda wyjdzie na jaw. Nawet najlepszy aktor nie potrafi grać 24 godziny na dobę. A możemy stracić wiele: sympatię, zaufanie, dobre imię... Miej własne zdanie Nie zainteresujesz sobą żadnej kobiety jeżeli nie będziesz sam umiał podejmować decyzji i wyrażać własnego zdania. Jest to smutne, ale prawdziwe. Bardzo często osoby rozpoczynające pracę obawiając się ewentualnych konsekwencji wynikających ze złego wyboru, radzą się kolegów i koleżanek, co chwila upewniając się czy jest to aby na pewno trafna decyzja. Jest to bardzo sprytne zachowanie. Jeśli na początku zyskamy aprobatę, nikt nie będzie mógł później nas skrytykować za błędną decyzję. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że takie zachowanie jest męczące dla otoczenia i wzbudza niechęć, a nawet gniew. Nie mówię oczywiście, że nie można się od czasu do czasu poradzić w ważnej sprawie, jednak postarajmy się, aby większość decyzji wychodziła od nas. Spróbuj być bardziej stanowczy, będziesz postrzegany wtedy za osobę kompetentną i konkretną. Wiadomo, że porażka zaboli wtedy mocniej – trzeba ją przyjąć wyłącznie na swoje ramiona, jednak wyobraź sobie jak miłe będzie uczucie zawdzięczanego tylko sobie sukcesu? Nie obmawiaj Zapamiętaj - plotkowanie nie jest absolutnie męskie. Jeżeli nie chcesz zniechęcić do siebie koleżanek (ale również i kolegów) nie obmawiaj innych. Jeśli znajdziesz się w gronie samych Pań, nie daj się sprowokować do plotek. Nawet jeśli nikt nie wypowie Ci tego wprost od kobiet otrzymasz dużego minusa. Zdaję sobie sprawę, że jest to troszkę niesprawiedliwe, plotkowanie kobiet jest traktowanie z pobłażaniem (oczywiście do granic rozsądku), jednak do wizerunku ideału mężczyzny absolutnie takie zachowanie nie pasuje... Staraj się zapamiętywać ludzi, których poznajesz Zwracaj się do innych po imieniu, ale jeśli masz je przekręcić – daruj sobie rozmowę. Odpada również zwracanie się koleżanek i kolegów bezosobowo, sprawia, iż czują się oni traktowani przedmiotowo i pokazuje, że Ty sam nie wykazujesz nimi większego zainteresowania. Spróbuj traktować współpracowników tak jak sam chciałbyś, aby traktowano Ciebie. Zadbaj o szczegóły W uzyskaniu pełnej aprobaty i szacunku wśród koleżanek z pracy ważnych jest kilka prostych, aczkolwiek niezwykle znaczących szczegółów:

  • pamiętaj o schludnym ubiorze, nie musisz wydawać majątku na najdroższe koszule, ważne, aby były one czyste i wyprasowane
  • pozostawiaj po sobie porządek – nikt nie lubi bałaganiarzy
  • zapamiętaj, że każda kobieta z niesmakiem spojrzy na nie zamkniętą przez Ciebie klapę w WC
  • bądź dżentelmenem – pamiętaj o otwieraniu kobiecie drzwi, ustępowaniu miejsca, przywitaniu, a z pewnością za każdym razem zobaczysz błysk w oczach Pań
  • pamiętaj o prostych codziennych gestach. "Dzień dobry", "przepraszam" czy inne zwroty grzecznościowe sprawią, że ludzie będą na Ciebie patrzyli z sympatią i zawsze będą mieli o Tobie dobre zdanie

Na pierwszy rzut oka wspomniane wskazówki wydają się banalnie proste, jednak jeśli spojrzymy siebie krytycznie, dostrzegamy, że często zdarza nam się odpuścić sobie niektóre, z pozoru nieznaczne zachowania. A szkoda. Pamiętajmy, że kobiety pociąga nie tylko idealna sylwetka, ale również kultura, inteligencja i pewność siebie.


No uważałbym przy korzytysaniu z tych rad, zwłaszcz to przytrzymywanie drzwi i ustepowanie miejsca może w międzynarodowych firmach mieć przeciwny efekt. Dobrze, że całowania w ręke nie poleca się w tym artykule, bo to może być uznane za jawne molestowanie. Plotkowanie nie jest męski 9w podtekście jest kobiece???). O rany znów stereotypy, znam 1000 kobiet, które nie plotkują i 1000 facetów, którzy obgadują ile wlezie. Świat jest bardziej skomplikowany niż wydaje się autorkom tych artykułów...

Trochę tendencyjny artykuł bo niby plotkowanie pasuje do wizerunku kobiety? przypominam ,że mówimy o pracy gdzie każdy jest profesjonalistą niezależnie od płci więc zamiast podwójnych standardów to równe zasady proszę- nikt ni obgaduje ani nikt nie otwiera innym drzwi bo jak kolega wie( widzę,że się miało doświadczenie z międz. korporacjami:)-w Stanach otwieranie drzwi kobiecie to dla niej obelga, w Hiszpanii także się nie spotkałam z tym zwyczajem.

Pic na wodę i fotomontaż

i do tego tekst taki typowy jakby praca miała tylko na celu znalezienie sobie dziewczyny ... a to bardziej chodzi o zaakceptowanie ogólnie przez całe środowisko ... choć ja jako fryzjer miałem okazje pracować z samymi dziewczynami to w innych przypadkach to w pracy też są faceci którzy takie zachowanie jakie poleca autorka artykułu mogą odebrać jako chęć zaimponowania kobietą z jednoczesnym olewaniem współpracowników płci męskiej ... i wtedy się niby lepiej zaadaptujemy w nowym miejscu ? wątpię ...

najważniejsze jest dostosowanie się do panującego środowiska, różni ludzie pracują w danej firmie, jedny tym zainponujesz innym nie,

Ja w pracy niemoge byc gentelmanem bo mi zaraz na łeb wejda,jest prosta zasada-albo my ich albo oni nas.

efekty są ważniejsze niż uznanie :-)

albo oni nas albo my ich

ploty,podrzucanie swiń,obrabianie tyłka,czepianie to głowne zajecie w mojej pracy ludzi ktorzy ze mna pracuja,,wiec niepozostaje nic innego jak utrzymanie dystansu i dbanie o dobra jakosc pracy bo bedzie telefon od kiero znim dojde do domu po uprzejmym ,do widzenia'

Miej Własne zdanie- To nie zawsze dobry pomysł!

Miej Własne zdanie- To nie zawsze dobry pomysł!

Niewazne ze cie nie lubia, wazne ze sie boja

ciekawe to

Pokaż klate, niech sie boja!

Niezły artykul.

dobry artykul:)

Ach te kobiety...

Zależy do jakiej pracy człowiek trafi, raz przyjdzie pracować z ludźmi, raz z prosiakami.

fajny artykuł ;)

fajny artykuł ;)

Najlepiej być miłym itp. ale też nie być zbyt ugodliwym bo zrobią z Ciebie chłopca na posyłki.

Ciekawy artykuł :)

pokaz kto rzadzi...

niezly artykul

przyda się ale nie do konca w mojej sytuacji

dobre

dobry artykuł

Ciekawy artykuł :)

Przydatne . Znowu się czegos człowiek dowiedział.

moim zdaniem uznanie zdobywa sie sumiennością i pracowitością...

Atykol ciekawy mozna dowiedziec sie pare rzeczy

wydaje mi sie ze kazdy kulturalny czlowiek wiedziial to jzu wczesniej co tu pisze:P

zależy gdzie się pracuje, bo w niektórych firmach będziesz tylko rywalem.

Najwazniejsze byc soba, dbanie o siebie powinno wyniesc sie z domu, wiec pisanie o tym nie trafia do mnie. Ale o plotkach to jest prawda. Tylko nie zawsze da sie uniknac naciskow ze strony pieknych kobiet w tym temacie i sie ulega. :)

bossbestia z ust mnie to wyjąłeś, trzeba być sobą i tyle

no i jeszcze, żeby mieć rispekt i uznanie trzeba błyszczeć dużą klatą;)

lizac dupe szefowi:p

interesujące