Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz za -50% Zobacz

11 najprostszych sposobów, jak redukować kalorie z diety

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
11 najprostszych sposobów, jak redukować kalorie z diety
Okres redukcyjny wielu przysparza ogromnych problemów. Dotyczą one zarówno spadków energii w ciągu dnia, złego samopoczucia, jak i dobrania odpowiedniego treningu oraz jadłospisu, które doskonale się uzupełnią. Poznaj 11 najprostszych sposobów jak bezpiecznie i efektywnie redukować kalorie z diety.

Redukcja – z czym to się je?

Obiegowa opinia głosi, że na diecie redukcyjnej chodzimy wiecznie głodni, marząc o rurce z kremem. Tymczasem ta odpowiednio zbilansowana powinna wyglądać zupełnie inaczej. Indywidualne wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego oraz dopracowanie poszczególnych dań, sprawią że nie będziesz odczuwał głodu, a na treningu nie zabraknie Ci energii. Niezwykle ważną kwestią przy układaniu diety jest wzięcie pod uwagę wydatków energetycznych na ćwiczenia oraz utrzymanie procesów fizjologicznych. Te mogą wyglądać nieco inaczej u ektomorfików, mezomorfików i endomorfików. Jeśli dotychczasowe próby zrzucenia zbędnego tłuszczu nie przyniosły rezultatów – warto zasięgnąć rady profesjonalnego dietetyka. Na początku pozbądź się zbędnych kalorii z diety i spraw, że tkanka tłuszczowa zostanie wykorzystana jako źródło energii.

1.Wyrzuć napoje gazowane

Redukcja kalorii z diety powinna rozpocząć się od płynów, które spożywamy, przede wszystkim skup się na analizie spożywanych ilości napojów gazowanych. Spojrzyj na skład i zastanów się, co pijesz. Słodzony napój gazowany? Równie wysoko słodzony sok z kartonu? Sięgnij po wodę, czy świeżo wyciskane soki z dużą ilością witamin. W przeciwnym razie możesz dostarczyć sobie nawet kilkaset kalorii dziennie pod postacią zwykłych płynów.

2.Więcej wody

Powinieneś pić więcej wody i to nie tylko w zastępstwie za słodzone napoje. Woda jest niezbędna do przeprowadzania procesów metabolicznych, w tym detoksykacji organizmu i usuwania toksycznych metabolitów. Ważną funkcją jest pełnienie środowiska reakcyjnego. Ponadto to jej napływ do mięśni gwarantuje kompleksowe dostarczenie środków odżywczych.

3.Czarna kawa

Zastąp kawę z kaloryczną śmietanką i cukrem, zwykłą czarną kawą. Spożywana w umiarkowanych ilościach korzystnie wpłynie na wydajność ciała, pobudzi, a nawet ureguluje ciśnienie krwi. Zawarta w kawie kofeina może przydać się przed treningiem.

4.Omijaj produkty light

Zdecydowana większość produktów light wcale nie jest taka light. Zawierają szkodliwe substancje bądź ich etykieta nie jest zadowalająca. Zamiast tłuszczu, występuje zwiększona ilość cukru bądź słodzików. Zanim sięgniesz – przeczytaj etykietę.

5.Czytaj etykiety

Nie wszystko złoto, co się świeci. Nawet ciemne pieczywo może nas oszukiwać, będąc w rzeczywistości zabarwionym produktem pszennym. Zanim wrzucisz do koszyka – sprawdź skład i wybierz ten najmniej zmodyfikowany i najbardziej naturalny.

6.Ogranicz spożycie alkoholu

Alkohol jest kalorycznym dodatkiem, który wzmaga nasz apetyt na słodkie, słone i tłuste potrawy. Dodatkowo, jest sprzymierzeńcem w łamaniu dietetycznych postanowień. Lepiej ograniczyć ilość spożywanego alkoholu do minimum.

7.Zmodyfikuj sosy

Sosy dodawane do sałatek często tworzone są na bazie majonezu bądź śmietany. Tu będziemy musieli zacząć komponować je na bazie jogurtu naturalnego (sos czosnkowy przygotowany w ten sposób smakuje naprawdę dobrze) bądź oliwy z oliwek lub octu winnego. Często wystarczy nieco ziół by odkryć swój nowy ulubiony, a przede wszystkim zdrowy sos.

8.Zwiększ podaż warzyw

Warzywa na redukcji mają szczególną moc. Dostarczą wielu witamin, stanowią źródło błonnika, wspomagając perystaltykę jelit, a do tego mają mało kalorii, sporo wody i dają poczucie pełnego żołądka.

9.Zmniejsz porcje

Jedzenie mniejszych porcji może okazać się strzałem w dziesiątkę. Znacznie skuteczniej będzie zjeść więcej mniejszych dań niż jedno duże. To wtedy ciało będzie dostawało energię regularnie i nie odczuje potrzeby jej magazynowania. Jeśli masz z tym problem – zacznij jeść na mniejszych talerzach, które nieco oszukają Twój mózg.

10.Jedz powoli

Często zjadamy za dużo, bo jesteśmy głodni. Tymczasem informacje o tym, że coś jest już w żołądku docierają powoli do mózgu. Tu warto zwolnić i dać sobie szansę na poczucie sytości zanim nałożymy kolejną porcję.

11.Gotuj na parze

Gotowanie na parze pozwala zachować smak oraz właściwości produktów, dodatkowo redukując zbędne kalorie nabywane np. przez smażenie. Ale i na to jest rada – olej beztłuszczowy do smażenia, pozwalający na znaczną redukcję kalorii z diety, przy takim samym przygotowaniu posiłku.