Trening

Mięśnie antagonistyczne - ich rola w treningu siłowym

Mięśnie człowieka dzieli się - ze względu na swoje funkcje pełnione w organizmie - na kilka podstawowych rodzajów. Jednym z nich są mięśnie antagonistyczne, które asekurują pracę mięśni przeciwstawnych. Które to konkretnie partie? Za co są jeszcze odpowiedzialne? Jaką rolę ...

Czytaj dalej »

Ćwiczenie brzucha – jak często trenować brzuch?

Dobrze wyglądający brzuch to marzenie każdego. Cel ten - wbrew pozorom - nie jest taki trudny do osiągnięcia. Oczekiwany efekt zapewni regularny trening i dobrze zbilansowana dieta. Jak często trenować brzuch? Jakie ćwiczenia najlepiej wykorzystać w treningu?

Roztrenowanie w planie treningowym

Długa podróż nie może obyć się m.in. bez przystanku na odpoczynek, posiłek i tankowanie. Nie inaczej powinno się planować swój cykl na masę, redukcję, siłę czy wytrzymałość. Okres roztrenowania jest bardzo ważnym elementem w treningu na siłowni. Czym to dokładnie jest? Jak zaplanować roztrenowanie w planie treningowym? Sprawdź w artykule.

Efekty Twojego treningu – po jakim czasie?

Kiedy pojawią się pierwsze efekty? To pytanie często zadają sobie początkujący na siłowni. Na pozytywne skutki ćwiczeń tj. spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej czy dodatkowe kilogramy masy mięśniowej, czeka się miesiącami. Niektóre z nich można jednak zauważyć już po kilku treningach. Po jakim czasie można zauważyć efekty treningu?

Podstawowe ćwiczenia na ziemi, drążku i poręczach w street workout

Street workout to trening, podczas którego wykorzystujemy swoją własną masę, aby rozbudować ciało. Wiele osób jednak nie ma pojęcia czy to, co robi jest prawidłowe. Poniżej znajdziesz poradnik zawierający podstawowe ćwiczenia street workout na drążku i poręczach wraz z prawidłową techniką ich wykonywania.

Rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie dynamiczne jest idealną formą rozgrzewki m.in. przed siłownią, bieganiem, jazdą na rowerze czy treningiem sztuk walki. Pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji, a także wejść na wyższy poziom wytrenowania. Wystarczy zaledwie kilka minut przed treningiem poświęcić na rozciąganie dynamiczne, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo.

Street workout – droga do planche

Planche to jedna z trudniejszych i zarazem najbardziej zachwycających pozycji w street workout. Z poniższego artykułu dowiecie się jak wygląda droga do planche. Jak trenować i na co warto zwrócić uwagę? Jak się przygotować do treningu planche?

Pływanie żabką - nauka, technika oraz ćwiczenia

Żabka, czyli styl klasyczny, to jedna z najczęściej wybieranych technik pływania. Szczególnie cenią ją osoby, które dopiero uczą się pływać. To styl mało skomplikowany, pozwalający szybko poczuć się pewnie w wodzie. Jak poprawnie pływać żabką? Jak wygląda technika stylu klasycznego? Jakie ćwiczenia wykonywać, żeby lepiej radzić sobie w basenie?

Street workout – jak nauczyć się podciągania na drążku?

Podciąganie na drążku jest jednym z podstawowych ćwiczeń street workout. Poprzez swoją efektywność, przez wielu jest nazywane królem ćwiczeń na plecy. Czym zasłużyło sobie na taką opinię? Jak je wykonywać i co zrobić, kiedy nie potrafimy się podciągnąć ani razu? Sprawdź, jak nauczyć się podciągania na drążku.

Ćwiczenia izolowane w treningu siłowym

Ćwiczenia izolowane stanowią, obok wielostawowych ruchów, podstawę treningu siłowego. Pozwalają skoncentrować się wyłącznie na konkretnej partii - najczęściej wykorzystywane są w pracy nad rzeźbą i definicją mięśni. Nie oznacza to jednak, że w trakcie budowania masy z nich się nie korzysta. Czym się charakteryzują ćwiczenia izolowane? Kiedy je stosować? I które z nich są najlepsze dla danej partii mięśniowej? Wszystko w naszym artykule.

Mięśnie synergistyczne w treningu siłowym

Mięśnie synergistyczne współpracują ze sobą w danym ćwiczeniu. Asystują mięśniom agonistycznym, których skurcz umożliwia wykonanie konkretnego ruchu. Stabilizują również stawy. Jak konkretnie działają? Jakie są ich inne funkcje? Sprawdź rolę mięśni synergistycznych w treningu siłowym.