6 porad, jak utrzymać formę na wakacjach

  • Głosów: 5
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
6 porad, jak utrzymać formę na wakacjach
Forma przygotowana na sezon wakacyjny może zostać z tobą na dłużej, jeśli tylko zastosujesz się do kilku prostych zasad i nie zaprzepaścisz ciężko wypracowanych efektów. Czas urlopu obfituje w różnorakie pokusy oraz szeroką gamę rozrywek, z których możemy korzystać. Niektórym nie sposób się oprzeć, ale połączenie przyjemnych wakacji ze zdrowym stylem życia jest możliwe!

1. Zadbaj o nawodnienie

Podczas upalnych dni nawodnienie organizmu jest szczególnie ważne. W wakacje będzie więc działało na wiele sposobów. Po pierwsze wspomoże funkcjonowanie organizmu, zapobiegnie gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w nadmiernych ilościach, zapewni ochłodzenie, a także będzie pomocne w zapobieganiu przegrzaniu ciała. Ile wody należy pić? Tak naprawdę im więcej, tym lepiej. Określa się, że na każdą spożytą kalorię, powinien przypadać 1cm3 płynów, toteż osoba na diecie 2500 kcal powinna dostarczyć jej 2,5 l. Płynami, które warto spożywać będą na pewno:
- woda
- biała herbata
- zielona herbata
- herbaty owocowe
- rooibos
- zioła: czystek, mięta, melisa, skrzyp, rumianek
 
Pod żadnym pozorem nie należy do bilansu wodnego dodawać produktów, które mają właściwości odwadniające. Do tej grupy zaliczymy wszelkiego rodzaju kawy, napoje energetyczne, czarną herbatę oraz słodzone napoje. Ich spożywanie będzie działało niekorzystnie i powodowało wydalanie zwiększonych ilości płynów.

2. Ogranicz alkohol

Wakacyjne imprezy sprzyjają zwiększeniu spożycia alkoholu. Musimy mieć jednak świadomość, że 7 kcal na 100 g alkoholu to niejedyne zagrożenie dla naszej sylwetki. Wszelkiego rodzaju spotkania przy drinku sprzyjają odstępstwom od diety. Połączenie tego z odwodnieniem, jakie towarzyszy piciu wysokoprocentowych trunków, wpływa na obciążenie naszego organizmu, odkładanie się tkanki tłuszczowej i znaczne spowolnienie metabolizmu. Co w sytuacji, kiedy jednak chcemy się napić? Kluczem do sukcesu jest unikanie słodkich napojów alkoholowych, whisky, piwa i likierów. W towarzystwie dobrze postawić na wino bądź drinka na bazie wody gazowanej i cytryny z dodatkiem ginu, wódki bądź rumu.

3. Nie zapominaj o treningach

To, że jesteś na wakacjach nie znaczy, że masz przestać ćwiczyć, zwłaszcza jeśli chcesz utrzymać ciało w dobrej formie. Zabierz ze sobą na wakacje plan treningowy. Będzie ci przypominać o tym, że podjąłeś wyzwanie, a urlop nie powinien być wymówką dla przerwania treningów. Niezależnie od tego, czy wyjeżdżasz za granicę czy spędzasz wakacje w Polsce, masz możliwość udać się do lokalnej siłowni czy pobiegać wzdłuż plaży lub jeziora, zanim twoi towarzysze rozpoczną dzień. W ten sposób, nie opuścisz treningu, a w ciągu dnia będziesz spokojny, że zrobiłeś coś dla siebie.

4. Zachowaj rozsądek korzystając z opcji all inclusive

Podczas posiłków, miej przy sobie wydrukowany plan dietetyczny bądź zabieraj ze sobą telefon z aplikacją, w której znajdziesz przepisy na potrawy. Postaraj się wybrać z dań dostępnych w pakiecie all inclusive te najbardziej zbliżone do tych zalecanych przez dietetyka. Pamiętaj, że warzywa i ryby to niezawodny zestaw!

5. Korzystaj z produktów sezonowych

Podczas letnich upałów z pewnością warto korzystać z bogactwa owoców i warzyw, które w tym okresie są nie tylko bardzo wartościowe, ale przede wszystkim tanie. Spożywanie arbuzów, ogórków, a także innych roślin składającej się w znacznej części z wody, uśmierzy pragnienie, nasyci, a przede wszystkim dostarczy witamin i minerałów, a także nie spowoduje przybrania na wadze!

6. Zachowaj umiar

Kiedy spożywasz posiłki, zadbaj o to, by zawierały węglowodany złożone, zdrowe tłuszcze, a także białka w zbilansowanej ilości. Nie musisz kontrolować wszystkiego. Jeśli stosujesz się do pozostałych zasad, kilka odstępstw od diety nie zaszkodzi. W końcu jesteś na wakacjach. Nie przejadaj się, by nie dostarczyć zbyt dużej liczby kalorii, a także by nie czuć się ociężale przez resztę dnia. W kontroli spożywanych porcji pomoże regularne popijanie wodą, konwersacja, a przede wszystkim powolne przeżuwanie, które sprawi, że żołądek zdąży „zanotować”, że jedzenie zostało już dostarczone.

Daj się uśpić lub zahibernować na jakiś czas.

Najlepiej nie jechać na wakacje tylko dymac na siłkę. Jak czytam takie brednie to mi się rzygać chcę.