Trener odpowiada

Monohydrat kreatyny - dawkowanie, efekty, skutki uboczne

Kreatyna jest nazywana królową wszystkich suplementów. Na rynku istnieje wiele preparatów zawierających jej różne formy i odmiany. Monohydrat kreatyny jest najbardziej popularny. Co wyróżnia monohydrat na tle innych odżywek i dlaczego właśnie on zebrał sobie tak liczne grono zwolenników? Dowiedz ...

Czytaj dalej »

Kortyzol – wszystko co musisz wiedzieć

Kortyzolem straszy każdy, kto wspomina o reakcjach katabolicznych w organizmie. W rzeczywistości jest to hormon steroidowy, pojawiający się w sytuacjach zwiększonego stresu. Wytwarzany przez korę nadnerczy, w dużym stężeniu utrzymującym się długi czas, może przyczynić się do zaburzeń metabolizmu białek i węglowodanów. Dowiedz się wszystkiego co musisz wiedzieć o kortyzolu!

6 powodów, dla których warto stosować gainer

Odżywki na masę mięśniową są jednymi z najczęściej wybieranych produktów do suplementacji dla zawodników. Dla wielu jedynym słusznym rozwiązaniem jest białko serwatkowe. Tymczasem to gainer pozwoli na uzupełnienie brakującej energii – w szczególności gdy masz problemy z przybieraniem na wadze. Pamiętaj, że gainer to nie tylko dodatkowe węglowodany, ale także dodatkowa porcja glutaminy, BCAA, kreatyny. Poznaj 6 powodów, dla których warto stosować gainer.

Czym jest kalistenika?

Przebierając się w szatni po skończonym treningu usłyszałem rozmowę dwóch osób na temat kalisteniki. Podsłuchana rozmowa i przedstawione przez nieznajomych informacje były na tyle ciekawe, że zainteresowałem się tę formą aktywności fizycznej. Chciałbym się dowiedzieć, czym jest kalistenika? Czy do wykonywania ćwiczeń wchodzących w jej skład niezbędne jest posiadanie specjalnego sprzętu treningowego?

Obalamy mity – sprawdź, czy pas neoprenowy spala tłuszcz

Proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej jest długotrwały i wymaga wielu poświęceń oraz systematycznej pracy. Stąd też nie należy się dziwić, że osoby odchudzające się szukają rozwiązań, które przyśpieszą osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jednym z takich wynalazków jest pas neoprenowy. Jednak, czy faktycznie przyśpiesza on proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej?

Co zrobić z niezrealizowanymi treningami?

Ze względu na chorobę pominąłem trzy treningi z realizowanego przez siebie planu treningowego. Czy w takiej sytuacji mam je ‘odrobić’ w wolnej chwili, czy też ćwiczyć dalej zgodnie z planem? Czy w ogóle należy ‘odrabiać’ niezrealizowane treningi?

Obalamy mity – sprawdź dlaczego A6W nie spala tłuszczu

Moim głównym celem treningowym jest przede wszystkim chęć pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej z brzucha. W związku z tym chciałbym rozpocząć A6W. Jednak niedawno usłyszałem, że ten program treningowy nie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej z brzucha. Czy A6W faktycznie nie prowadzi do redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej? Bardzo proszę o odpowiedź.

Wpływ treningów na poziom insuliny

Z racji tego, że cierpię na cukrzycę, a chciałbym rozpocząć systematyczne wykonywanie treningów, zastanawiam się, czy ćwiczenia fizyczne wpływają na poziom insuliny? Czy rodzaj wykonywanych na treningach ćwiczeń może oddziaływać na stężenie insuliny? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Czy ćwiczenia wpływają na poziom testosteronu?

Wiem, że testosteron uznawany jest za męski hormon. Ze szkoły pamiętam, że odpowiada on za powstanie i rozwój typowo męskich cech, na przykład zarostu na twarzy. Jako pasjonata aktywnego trybu życia zastanawia mnie jednak, czy ćwiczenia fizyczne mają wpływ na jego poziom? Czy istnieje jakiś konkretny rodzaj ćwiczeń, który w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia jego poziomu?

Dlaczego warto trenować mięśnie głębokie?

Biceps, triceps, mięśnie klatki piersiowej – to części ciała, które najczęściej angażowane są na treningach. Dobre ukształtowanie tych mięśni, odpowiednia wielkość oraz wyraźna definicja, w znacznym stopniu zwiększa atrakcyjność męskiej sylwetki. Warto jednak w swoich treningach uwzględnić również mięśni głębokie.

Czym jest potreningowy ból mięśni?

Potreningowy ból mięśni, zwany popularnie, choć nieprawidłowo, ‘zakwasami, to cel, do którego dąży zdecydowana większość systematycznie ćwiczących osób. Dotyczy to przede wszystkim osób, którym zależy na budowaniu masy mięśniowej. Czym właściwie jest potreningowy ból mięśni i co przyczynia się do jego powstania?