Trener odpowiada

Redukcja i budowanie masy mięśniowej jednocześnie – czy to możliwe?

Zmotywowany przez swoją dziewczynę postanowiłem zabrać się za siebie. W tym celu zapisałem się do klubu fitness. Moim głównym celem treningowym jest pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Chciałbym również poprawić swoją muskulaturę – zbudować masę mięśniową. Zastanawiam się, czy możliwe jest jednoczesne realizowanie obu wyznaczonych przeze mnie celów treningowych za pośrednictwem jednego planu ćwiczeń?

Jak obliczyć zawartość tłuszczu w organizmie?

Kontrolowanie efektywności procesu odchudzania za pomocą tylko i wyłącznie pomiaru masy ciała należy już do przeszłości. Obecnie standardem staje się analiza składu ciała. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy nie ma się dostępu do specjalistycznego sprzętu umożliwiającego dokonanie tego typu pomiaru?

Sprawdź, ile ważą mięśnie

Z racji kilkunastokilogramowej nadwagi prawie sześć miesięcy temu rozpocząłem systematyczne treningi mające na celu przede wszystkim redukcję masy ciała. Początkowo dochodziło do znacznego spadku masy ciała, jednak od nieco ponad miesiąca nie zanotowałem żadnego postępu, mimo tego, że wygląd mojego ciała uległ znacznej poprawie – po dodatkowych kilogramach nie zostało ani śladu. Z czego wynika zaistniała sytuacja?

O czym należy pamiętać, planując treningi?

Ze względu na zmianę miejsca zamieszkania i związany z tym brak dostępu do wykwalifikowanego trenera, chciałbym zacząć samodzielnie układać swoje treningi. Na jaki element powinienem zwrócić szczególną uwagę? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

CrossFit – uniwersalny trening?

Systematyczna aktywność fizyczna nie ogranicza się już tylko i wyłącznie do biegania, pływania na basenie, ćwiczeń siłowych oraz różnych form aerobiku i zajęć fitness. Z roku na rok zwiększa się ilość różnorodnych zajęć ruchowych. Jedną z takich „nowości” jest crossfit, który systematycznie zdobywa coraz większe grono swoich zwolenników. Zastanawiam się, do czego można wykorzystać w procesie treningowym ten rodzaj aktywności ruchowej?

TRX – trening na linach

Niedawno w klubie fitness, do którego uczęszczam na siłownię pojawił się nowy sprzęt treningowy. Są nim zwisające z sufitu taśmy zakończone uchwytami. Od obsługi klubu dowiedziałem się, że są to taśmy TRX. Zastanawiam się, czy mógłbym je jakoś uwzględnić w swoim planie treningowym. Chciałbym jednak podkreślić, iż aktualnie moim celem treningowym jest przede wszystkim budowanie masy mięśniowej. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jakie jest obciążenie przy pompkach?

Wielkimi krokami zbliża się mój upragniony i od dawna zaplanowany w najdrobniejszych szczegółach urlop i związanym z nim wyjazd na wakacje. Wiem już, że miejscu wypoczynku nie będę miał dostępu do siłowni. Stąd też ćwiczenia siłowe wykorzystujące sztangi, hantle i atlasy postanowiłem zastąpić ćwiczeniami z obciążeniem własnego ciała. Z racji tego, że skrupulatnie prowadzę swój dzienniczek treningowy chciałbym nawet na urlopie wprowadzać do niego obciążenia, z jakim wykonywałem poszczególne ćwiczenia. Czy istnieje jakiś prosty sposób na wyliczenie tych wartości? Proszę o pomoc! Jeśli to pomoże, to masa mojego ciała wynosi 75 kilogramów.

Czy warto korzystać z pasa neoprenowego?

Niedawno w telewizji widziałem reklamę pasa neoprenowego. Osoby biorące w niej udział zachwalały go jako doskonały sposób na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Z racji tego, że na moim brzuchu pojawił się niechciany tłuszczyk, to zacząłem się zastanawiać nad jego zakupem. Zanim jednak zdecyduję się na ten krok chciałbym dowiedzieć się, czy tego rodzaju „sprzęt treningowy” faktycznie przyśpiesza proces „spalania” zbędnej tkanki tłuszczowej?

Zbuduj domową siłownię

Z racji braku czasu na dojeżdżanie na siłownię postanowiłem zbudować swoją małą, domową siłownię. Zastanawia mnie jednak, jaki sprzęt treningowy powinien się w niej obowiązkowo znaleźć? Czy poza niezbędnym sprzętem treningowym warto zainwestować również w jakieś dodatkowe wyposażenie? Czym się kierować wybierając pomieszczenie przeznaczone na domową siłownię?

Jak robić brzuszki?

Z racji tego, że wygrałem tygodniowy karnet na siłownię, to wczoraj postanowiłem się na nią wybrać i wykonać swój pierwszy trening. Niestety, już w pierwszym ćwiczeniu po skończonej rozgrzewce podobno popełniłem wiele błędów. Tym ćwiczeniem były popularne „brzuszki”, które wykonuje w ten sam sposób już od kilku lat. W związku z tym mam pytanie, jak powinno się prawidłowo technicznie robić najprostsze „brzuszki”? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.