Obalamy mity – sprawdź, czy pas neoprenowy spala tłuszcz

  • Głosów: 0
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
Obalamy mity – sprawdź, czy pas neoprenowy spala tłuszcz
Proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej jest długotrwały i wymaga wielu poświęceń oraz systematycznej pracy. Stąd też nie należy się dziwić, że osoby odchudzające się szukają rozwiązań, które przyśpieszą osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jednym z takich wynalazków jest pas neoprenowy. Jednak, czy faktycznie przyśpiesza on proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej?

Stosowanie pasa neoprenowego nie przyśpiesza procesu redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej. Zakładanie na trening tego typu ‘stroju treningowego’ przyczynia się przede wszystkim do zwiększonego wydzielania potu. Ilość wydzielanego w trakcie treningu potu nie wpływa na proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej oraz ilość spalonych kalorii. Stosowanie pasa neoprenowego nie przyczynia się również do spalania większej ilość tkanki tłuszczowej z brzucha (części ciała znajdującej się pod pasem).

Skąd się bierze pot?

Wydzielanie potu stanowi reakcję obronną organizmu przed przegrzaniem się. Należy mieć na uwadze to, że jedynie 20-25 procent wytwarzanej w komórkach energii wykorzystywane jest do utrzymania podstawowych funkcji organizmu oraz na pracę mięśni. Reszta energii na drodze przemian biochemicznych przekształcana jest w ciepło. Zbyt wysoka temperatura ciała może doprowadzić do wielu negatywnych zmian. Aby temu zapobiec ludzki organizm posiada szereg narzędzi, które zapobiegają przegrzaniu się. Jednym z takich narzędzi jest właśnie pocenie się.

Dlaczego w czasie treningu się pocimy?

Wykonywanie ćwiczeń fizycznych wiąże się ze znacznym wydatkiem energetycznym. W czasie treningu pracujące mięśnie potrzebują dużo więcej energii niż w spoczynku. Z tego też względu nasila się intensywność przemian energetycznych. Dzięki temu zwiększa się ilość wytwarzanej energii. W czasie wykonywania ćwiczeń fizycznych zwiększa się nie tylko ilość powstającej energii, ale również ilość wytwarzanego ciepła. Aby nie doszło do przegrzania organizmu jest ono usuwane. W tym celu wykorzystywane są trzy mechanizmy – konwekcja, promieniowanie oraz wspomniane już wyżej pocenie się. Podsumowując, z im większą intensywnością ćwiczymy, tym bardziej się pocimy.

Czy warto stosować pas neoprenowy?

Pomimo tego, że pas neoprenowy nie przyśpiesza spalania zbędnej tkanki tłuszczowej, to jednak można znaleźć dla niego zastosowanie w systematycznych treningach. Ubieranie tego typu ‘stroju treningowego’ pozwala ustabilizować i nieznacznie odciążyć lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Ponadto, ze względu na swoje właściwości termiczne (neopren zatrzymuje ciepło – stąd nadmierne pocenie się), pas neoprenowy może stanowić uzupełnienie zimowego stroju treningowego. Nie należy jednak kupować tego typu ‘stroju treningowego’ z założeniem, że przyczyni się on do cudownej redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej.

Czy ilość wydalanego na treningu potu ma znaczenie?

Należy podkreślić, iż ilość wydalonego na treningu potu nie świadczy o jego efektywności. Wartość ta zależy od wielu czynników, między innymi: pory roku, intensywności, z którą wykonywane są ćwiczenia, panującej temperatury i wilgotności powietrza, a także stroju treningowego. W żadnym wypadku nie należy traktować ilości wydalonego na treningu potu jako wykładnika jego efektywności.

Zdjęcie