Odżywianie

Dieta ketogeniczna – właściwości, zasady, efekty

Dieta ketogeniczna to forma odżywiania naszego organizmu, w której rezygnujemy z węglowodanów w diecie. Jest to restrykcyjna dieta i powinna być prowadzona przez lekarza. Dietą ketogeniczną można też leczyć wiele schorzeń m.in. padaczkę, cukrzycę I stopnia, chorobę Alzheimera czy nowotwory, ...

Czytaj dalej »

Przeciwutleniacze w żywności

Spożywanie przeciwutleniaczy (antyoksydantów) rekomenduje się od dawna nie tylko sportowcom, ale każdemu z nas. Dlaczego przeciwutleniacze są tak ważne i co właściwie powodują w naszym organizmie? W jakich produktach ich szukać i jak stosować? Zapoznaj się z treścią artykułu: Przeciwutleniacze w żywności!

Białko – przekonaj się, czy wiesz o nim wszystko

Zwiększenie podaży białka, będącego jednym z trzech makroskładników dostarczanych wraz z pożywieniem, zalecane jest zarówno podczas budowania masy mięśniowej, jak i redukowania tkanki tłuszczowej. Czy białka są takie same? Jakie wiedzieć? Wszystko, co musisz wiedzieć o białku w artykule poniżej. Zapoznaj się z poniższym artykułem: Białko - przekonaj się czy wiesz o nim wszystko! - wszystko co musisz wiedzieć.

Kalkulator kalorii – oblicz swoje zapotrzebowanie na kalorie

Jeśli jeszcze zastanawiasz się jak wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne – dobrze trafiłeś! Jest to pierwszy krok zarówno podczas redukcji, jak i budowania masy mięśniowej. To wyliczenie, ile kalorii dziennie spalasz, pozwoli Ci dopasować jadłospis do indywidualnych potrzeb. Dowiedz się czym jest kalkulator kalorii i jak wyliczyć zapotrzebowanie energetyczne!

Dieta redukcyjna 90 kg

Dieta na redukcję często błędnie kojarzona jest z głodówkami. Tymczasem jest to niepoprawnie wykreowany wizerunek diety odchudzającej. Spadek wagi można osiągnąć, stosując się do kilu podstawowych zasad, świadomie wybierając produkty, które spożywa się na co dzień. Poniższy tekst przybliży zagadnienie redukcji, a na samym końcu zamieszczony zostanie przykład diety dla mężczyzny o masie 90 kg. Zobacz, czym jest dieta redukcyjna 90 kg!

Tłuszcz w diecie

Tłuszcze owiane zostały złą sławą i w wielu przypadkach tak zostało. Tymczasem wraz z białkiem i węglowodanami są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Przekonaj się, że tłuszcz jest Ci potrzebny, a spożywany z umiarem pomoże zachować zdrowie w dobrej kondycji. Zapraszamy do lektury poniższego artykułu "Tłuszcz w diecie".

Endomorfik – idealna dieta dla endomorfika

Endomorfik – dla wielu brzmi jak wyrok, bowiem genetyka jest przeciwko nim. Nic bardziej mylnego. Kluczem do sukcesu nie jest budowa ciała, a jego znajomość. To dzięki temu można dopasować dietę i zmierzać wprost do sportowego sukcesu. Sprawdź, czym dieta dla endomorfika powinna różnić się od pozostałych. Zapoznaj się z poniższym artykułem: "Endomorfik - idealna dieta"!

Dieta redukcyjna 80 kg

Diety odchudzające cieszą się coraz większą popularnością, zarówno u kobiet jak i u mężczyzn. Istotą prawidłowej redukcji jest zmniejszenie ilości tanki tłuszczowej bez uszczerbku na zdrowiu. Poniżej przedstawiamy cechy najlepszej diety redukcyjnej. Na końcu artykułu znajduje się również przykładowa dieta na redukcje dla mężczyzny o wadze 80 kg. Dowiedz się czym jest dieta redukcyjna 80 kg!

Mezomorfik – dieta dla mezomorfika

Mezomorfik, czyli owiany mistycyzmem, idealny typ atletycznej sylwetki, o której marzy każdy z panów. Dla wielu jest przepustką do łatwiejszego zdobywania sylwetkowych celów, przepustką do rzeźbienia i powiększania swoich mięśni. Prawdą jest, że mezomorfikowi jest łatwiej, ale dieta odegra tutaj równie dużą rolę, jak w przypadku innych somatypów. Dowiedz się kim jest mezomorfik oraz jaka jest odpowiednia dieta dla mezomorfika!

ABC diety na budowanie masy mięśniowej

Dieta nie jest pojęciem zarezerwowanym dla Pań, które marzą o zrzuceniu zbędnych kilogramów, a dla każdego, kto będzie chciał poczynić zmiany w swojej sylwetce. Warto zaznaczyć, ze dieta na przyrost tkanki mięśniowej wcale nie musi być łatwiejsza niż ta redukcyjna, a jej założenia nie są oparte o jedzenie wszystkiego co zobaczymy na horyzoncie. Poznaj ABC diety na budowanie masy mięśniowej!

5 suplementów, które pomagają w szybszej budowie masy mięśniowej

Niejednokrotnie suplementy wspierające budowę masy mięśniowej uważane są za niepotrzebny dodatek. Nic bardziej mylnego. Z czasem, gdy tkanka mięśniowa zostanie znacznie rozbudowana, niemożliwe będzie pokrycie zapotrzebowania kalorycznego z użyciem codziennej diety, bez suplementów. Poznaj 5 suplementów, które pomagają w szybszej budowie masy mięśniowej!