Odżywianie

7 wiosennych warzyw pomagających redukować tkankę tłuszczową

Wiosna jest świetnym czasem na redukcję tkanki tłuszczowej nie tylko ze względu na zbliżające się lato i odsłanianie ciała. Bogactwo warzyw, które możemy mieć w tej chwili wartościowe i świeże sprzyja odchudzaniu. Poznaj wiosenne warzywa, które pomogą zredukować tkankę tłuszczową!

Czytaj dalej »

Zapotrzebowanie na białko u osób aktywnych fizycznie

Znaczenie białek dla wydolności sportowców to temat, który jest często poruszany wśród naukowców, trenerów czy zawodników. Ile białka potrzebuje sportowiec i czy to wpłynie na jego wydolność czy muskulaturę? Wśród specjalistów zakorzeniona została opinia, że sportowcy nie potrzebują więcej białka, niż rekomendowane dzienne zapotrzebowanie. Ostanie jednak badania poddają wątpliwości tą teorię, gdyż z badań wynika, że zapotrzebowanie na białko jest znacznie wyższe dla osób aktywnych, niż dla ogółu populacji.

8 wskazówek, jak szybciej spalić tłuszcz

Tkanka tłuszczowa – nasz największy wróg i coś, co wielu osobom spędza sen z powiek. Gromadzimy ją zwykle latami, poprzez zaniedbania związane z dietą i aktywnością fizyczną. Czy tkanki tłuszczowej można pozbyć się skutecznie i w szybki sposób, by osiągnąć upragnioną sylwetkę? Poznaj 8 wskazówek, dzięki którym szybciej spalisz tłuszcz.

5 powodów, przez które nie chudniesz

Redukcja tkanki tłuszczowej to cel wielu z nas. Jednak większość osób przeprowadza ją nieskutecznie, popełniając często bardzo proste błędy. Poznaj 5 głównych powodów, przez które nie chudniesz.

Dieta biegacza - jak się odżywiać trenując bieganie

Dieta biegacza ustalana jest indywidualnie, poprzez wykonanie badań krwi i przeprowadzenie wywiadu. Dieta powinna zadbać, aby biegacz mógł osiągnąć kluczowy dla siebie wynik sportowy dzięki optymalizacji metabolicznej. Nasuwa się pytanie, w jaki sposób powinna się odżywiać osoba trenująca bieganie?

Kwasy omega-3 - 5 powodów, aby zacząć zażywać omega-3

Kwasy omega-3 są niezwykle cenne dla naszego zdrowia bez względu czy ktoś uprawia aktywność fizyczną czy nie. Powinny znajdować się w diecie każdej osoby. Przyczyniają się m.in. do dostarczenia dodatkowej energii, przyczynia się do lepszego skupienia i ogólnego funkcjonowania mózgu. Poznaj 5 powodów, dla których wato suplementować kwasy omega-3.

Nietolerancja laktozy – przyczyny, objawy, leczenie

Na nietolerancję laktozy cierpi ponad 25% Polaków. Laktaza znajduje się głównie w mleku i produktach mlecznych. Nietolerancja laktozy, tzw. hipolaktazja, występuje, gdy organizm nie może strawić laktozy ze względu na niedobór enzymu laktaza, produkowanego w jelicie cienkim. Jeśli doskwiera ci często ból brzucha, wzdęcia, biegunka, gazy, to prawdopodobnie cierpisz na nietolerancję laktozy. Dowiedz się czym jest nietolerancja laktozy - przyczyny, objawy, leczenie!

Dieta a stan skóry

Dbamy o wygład skóry, stosując wszelkiego rodzaju zabiegi, kremy, toniki, itp. a zapominamy o właściwie zbilansowanej diecie, która zapewni skórze zdrowy wygląd. Dobierając odpowiednio składniki, możemy w dużej mierze wpłynąć na wygląd skóry, a nawet opóźnić proces starzenia. Zapoznaj się z poniższym artykułem "Dieta a stan skóry"!

Dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni

W diecie odchudzającej należy dostarczyć mniej energii niż organizm jest w stanie wykorzystać, czyli dostarczyć mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie organizmu. Dieta przeznaczona jest dla ludzi otyłych, z nadwagą i chcących schudnąć. Komponując dietę odchudzającą, należy wziąć pod uwagę zwyczaje żywieniowe, możliwość stosowania diety w i poza domem, aktywność ruchową oraz towarzyszące schorzenia i metody leczenia. Poznaj czym jest dieta odchudzająca - jadłospis na 7 dni!

Dieta ketogeniczna – właściwości, zasady, efekty

Dieta ketogeniczna to forma odżywiania naszego organizmu, w której rezygnujemy z węglowodanów w diecie. Jest to restrykcyjna dieta i powinna być prowadzona przez lekarza. Dietą ketogeniczną można też leczyć wiele schorzeń m.in. padaczkę, cukrzycę I stopnia, chorobę Alzheimera czy nowotwory, lecz nie mogą jej stosować osoby np. z niedoczynnością tarczycy. Stosując dietę ketogeniczną poprawisz swoje zdrowie, schudniesz i zadbasz o lepszą pracę mózgu. Sprawdź, czym jest Dieta ketogeniczna – właściwości, zasady, efekty!

Low carb – szybka dieta redukcyjna

Ogólnie przyjęte zostało, że tłuszcze odpowiadają za wiele chorób o podłożu żywieniowym, a tak naprawdę winę za to ponoszą węglowodany. Niezależnie jaki węglowodan zjemy z pokarmem, to i tak w efekcie dostarczamy organizmowi cukier prosty. Dzieje się tak, ponieważ węglowodany złożone w żołądku i jelitach ulegają rozłożeniu właśnie do postaci cukru. Poznaj low carb i dowiedz się, dlaczego jest to szybka dieta redukcyjna!