Odżywianie

Węglowodany a regeneracja potreningowa

Węglowodany złożone powinny być podstawą diety i co do tego nie ma wątpliwości. Jednak po intensywnym, długotrwałym wysiłku najistotniejsze jest, by jak najszybciej zregenerować mięśnie i przygotować je do kolejnego treningu. Dlatego należy zadbać o to, by w jak najkrótszym czasie dostarczyć do organizmu substratów potrzebnych do syntezy glikogenu. Tutaj swoją rolę odegrać mogą węglowodany proste.

Przegląd napojów izotonicznych

Oferta napojów izotonicznych na świecie, a także w Polsce jest dość szeroka. Producenci zachęcają nas do zakupu ich produktów coraz to nowymi wariantami smakowymi i reklamami z udziałem znanych sportowców. Czy jednak skład tych napojów rzeczywiście kwalifikuje je do grupy napojów izotonicznych?

Uwaga na szkodliwy DNP

W ostatnim czasie doszło do tragicznego w skutkach przypadku, po którym osoba stosująca „spalacz tłuszczu” zmarła. Sprawcą tego jest niebezpieczna substancja DNP, sprzedawana w internecie jako cudowny środek przyspieszający odchudzanie. Nie dajcie się nabrać, ponieważ przyjmowanie tego specyfiku może być niebezpieczne dla życia i zdrowia.

Zrób to sam – „dietetyczne” mięsne klopsiki

Mielone mięso i wszelkie potrawy, które z niego powstają kojarzą nam się raczej niezbyt zdrowo. Jeżeli jednak zaopatrzymy się w niezbyt tłusty gatunek mięsa, a do tego sami je zmielimy, to może z tego wyjść całkiem zdrowy posiłek. Wystarczy dodać kilka dodatków i nie przesadzać z tłuszczem, a nasze klopsiki nabiorą całkiem innego charakteru.

Witamina, która może pomóc Ci schudnąć

Istnieje witamina, która może mieć pośredni wpływ na odchudzanie. Dzięki swojemu działaniu może pomagać w zrzuceniu zbędnych kilogramów, jednak cudów nie ma, bez odpowiedniej diety i aktywności fizycznej i tak się nie obędzie. Chodzi o witaminę D, o której zawartość w naszej codziennej diecie powinniśmy szczególnie dbać.

5 smacznych przepisów na kurczaka

Kurczak to bardzo dobre źródło białka, jednak czy jedzenie go na okrągło nie będzie zbyt nudne? Jeżeli urozmaicisz sposób przygotowywania drobiu i wprowadzisz ciekawe dodatki oraz przyprawy to spożywanie tego rodzaju mięsa na pewno nie będzie monotonne.

Bezglutenowe węglowodany

Makaron, pieczywo i płatki zbożowe to dobre źródło węglowodanów dla sportowców. Produkty te dostarczają energii do ćwiczeń, a także cennych składników takich jak witaminy z grupy B oraz błonnik. Nie wszyscy jednak mogą spożywać te produkty – osoby, które nie tolerują glutenu muszą ich unikać. Co zatem wybrać w zamian?

5 największych błędów żywieniowych przed wysiłkiem

To co zjesz przed wysiłkiem może mieć ogromne znaczenie na rezultat Twojej aktywności fizycznej. Jeżeli czasami ćwiczy Ci się lepiej, a czasami gorzej zastanów się, czy nie popełniłeś błędów żywieniowych, które mogły mieć na to wpływ. Niektóre produkty spożywcze mogą wpływać pozytywnie na nasz organizm podczas wysiłku, a inne wręcz mogą nam przeszkadzać. Kluczem do sukcesu jest unikanie niekorzystnych przekąsek i wybieranie tych, które zjedzone o odpowiedniej porze wpłyną korzystnie na nasze wyniki sportowe.

Co oznaczają zachcianki na pewne produkty?

Masz czasem niepohamowaną ochotę na zjedzenie czekolady lub czegoś ociekającego tłuszczem? Może być to sygnał od organizmu, że brakuje mu jakiejś konkretnej substancji odżywczej. Dowiedz się jakie braki mogą wywoływać apetyt na dane produkty spożywcze.

Jaki rodzaj białka wybrać?

Zwiększona podaż białka we współpracy z odpowiednią aktywnością fizyczną może wspomóc rozbudowę i regenerację naszych mięśni. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele suplementów białkowych o różnym składzie, skąd jednak mamy wiedzieć na co zwrócić uwagę i który z nich wybrać?